Režie:
Lukas MoodyssonScénář:
Lukas MoodyssonKamera:
Marcel ZyskindHudba:
Jesper KurlandskyHrají:
Gael García Bernal, Michelle Williams, Sophie Nyweide, Marife Necesito, Tom McCarthy, Natthamonkarn Srinikornchot, Elmira Arikan, Peter Tuinstra (více)Obsahy(2)
Příběh nového filmu Lukase Moodyssona (Láska je láska, Lilja4ever) se točí kolem úspěšného newyorského páru – Leo (Gael García Bernal) a Ellen (Michelle Williams). Leo je tvůrcem vzkvétajících webových stránek a vkročil do světa peněz a velkých rozhodnutí. Ellen je oddanou lékařkou na pohotovostní chirurgii a obětovala své dlouhé pracovní směny zachraňování životů. Jejich osmiletá dcera Jackie tráví většinu času se svou filipínskou chůvou, což je situace, která nutí Ellen se zamyslet nad svými prioritami. Během pracovní cesty do Thajska Leo bezděčně spustí řetězec událostí, které budou mít dramatický dopad na všechny. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (124)
Naprosto reálnej příběh (a to včetně klišoidního závěru) manželskýho páru, kterej je finančně celkem za vodou, plus pár příběhů vedlejších. Na co v tom chtít hledat něco víc? Je to krásně přirozenej film. A to platí i o hereckejch výrazech, včetně dětskejch rolí. Vždycky mě moc potěší, když u vážnejch filmů nejsou výkony aktérů k smíchu, ale zaslouží si uznání. Taky mě nadchla spousta vizuálních, lehce přehlídnutelnejch detailů. Moodysson mě prostě umí oslovit, tohle je druhej zářez. [Hláška filmu, v ten moment dost hořce vtipná: "Víte, někdy to rodiče mají těžké."] ()
Příběh, jako oboustranně otevřený výsek ze života několika postav, který lze popsat jako osamělost v nemnoha formách. Nekritizuje, nemoralizuje, zobrazuje, nenudí, nepřekvapí žádnými dějovými zvraty, prostě plyne. Bude to laciné přirovnání, ale plyne jako život, který vám také nedovolí dělat rádoby šlechetná rozhodnutí nebo se patlat v sentimentu. II Scénář: Lukas Moodysson. Hudba: Linus Gierta, Erik Holmquist, Jesper Kurlandsky. 80% ()
Velké zklamání. První polovinu filmu jsem měl pocit, že se stane něco, co zásadním způsobem změní vyznění snímku nebo životy protagonistů, dokonce to i místy tak nějak "bublalo" v očekání nějaké kolize...Ty drobné dějové zlomy byly dost dobře předvídatelné a osudy postav nezanechají v divákovi výraznější stopu. Tím nechci říci, že témata odcizení, mateřského pouta a ztráty blízkých lidí nejsou důležitá, pouze toto zpracování bylo poněkud povrchní, nešlo až na dřeň, škoda. ()
Hodnotit Mamuta není příliš složité, vzhledem k jisté nekomplikovanosti v každém ohledu, se kterou přichází...Máme tu zcela jasné poselství o problému fungování rodiny v dnešním moderním světě. V případě Mamuta zkrouhnuto na odcizování a odloučení…já říkám – málo. Moodyssonův minimalismus, který si dobře pamatuji z Fucking Åmål, se mu při zpracování tohoto tématu vymstil. Minimozaika příběhů ve snímku je příšerně roztáhlá a překvapivě kvalitativně ční trochu upozaděná (bohužel) linie týkající se dětí filipínské chůvy Glorie. Jakože hlavní part hraje rodina Vidalesových, kde mi Leova postava byla krajně nesympatická, stejně jako celá část týkající se jeho pracovní cesty do Thajska, to už byla fakt omletá tahačka za vlasy. Proč tedy dávám za tři*, ač jsem sledování musel kvůli počáteční nezáživnosti na třikrát přerušit?...Za posledních 45 minut, které se dostaly konečně k nějakému spádu a hlavně film přestal působit tak chtěně. 60% ()
Příběh ukazující realitu všedních dnů, zdůrazňující obrovské rozdíly životních podmínek v dnešním globálním světě. Ve výsledku však ukazující, že ať už jste chudí či bohatí, tak problémy a výčitky máme všichni stejné. Podstatou filmu je zamyšlení se nad vztahem rodič-dítě: nic není tak důležitého jako společně ztrávený čas, ať už si namlouváme cokoliv. Škoda, že ani uvědomění si tohoto faktu nás nepřiměje změnit náš život a naše priority. Tento snímek nepatří k těm, které vás vtáhnou okamžitě do děje a zaujme v první minutě, ale rozhodně se vyplatí počkat si na celkový dojem, který je v tomto případě velmi inspirativní a nutící k zamyšlení. Významným plusem je zde navíc výborně vybraná hudba, která dokonale dokresluje děj filmu. ()
Reklama