Reklama

Reklama

Hranice nemožného

(seriál)
Rozhovor 16
Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Horor
USA, (2008–2013), 74 h 31 min (Minutáž: 43–81 min)

Hrají:

Anna Torv, Joshua Jackson, Lance Reddick, Blair Brown, Jasika Nicole, John Noble, Kirk Acevedo, Seth Gabel, Michael Cerveris, Mark Valley, Leonard Nimoy (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(100)

Příběh se točí kolem tří nepravděpodobných spojenců – půvabné a odhodlané agentky FBI, geniálního, ale duševně chorého vědce a jeho jízlivého syna s poněkud bouřlivou minulostí – kteří vyšetřují sérii bizarních úmrtí a katastrof, známých jako "Vzorec". (Warner Bros. CZ)

Videa (64)

Rozhovor 16

Recenze (557)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Mám s tímhle seriálem jeden vážný problém a nemyslím, že zmizí s druhou (či jakoukoliv další) sérií: postavy dělím na ty, které mě víceméně nezajímají (střelený vědec, jeho syn, chápavý kámoš-polda) a ty, které mě serou (hlavní bloncka-hrdinka, černý skinhead, ta ruská xantypa z *** Dynamics). Námět není vyloženě špatný, jsem ochotná překousnout všemožné úlety od reality i aktivní bůžky ve stroji, ale jak se mám, kurňa, smířit s tou imho nesympatickou pipinou v hlavní roli? S lepším obsazením by to byly silné čtyři hvězdičky, kdyby se mi někdo hodně líbil, tak třeba i pět. Ale takhle... 65% EDIT: Tak jo, zvykla jsem si, zápletky epizod mě celkem baví (když už ne jejich řešení deus ex machina) a postavy beru na milost, akorát Olivia mi pořád přijde hnusnější než prdel. Přidávám procenta a tím pádem je třeba prdnout hvězdičku navrch. 73% ()

L0ra 

všechny recenze uživatele

Jsem v polovině první řady a musím říct, že tolik blábolů pohromadě jsem hodně dlouho neviděl. Počínaje lékařem-fyzikem-biologem-chemikem-vynálezcem teleportačního přístroje, který byl navíc zavřen 17 let v blázinci, což je hlavní pomocník blonďaté superagentky FBI, která má odhalit celosvětové spiknutí. Všemu tomu šefuje, jako v každém americkém seriálu drsný černý šéf. Navíc se v každém díle pod snůškou pseudovědeckých keců, který nemají žádný smysl a mají v divákovi vyvolat pocit, že nás vlastně tvůrci vůbec nevoděj za nos, objeví nějaký supervynález. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 70% - Vzhledem k fascinující dynamice všech vzájemných vztahů hlavní trojice se mi skoro ani nechce si stěžovat, ale od prvních kroků za Hranici jsem zkrátka čekal o něco víc. Přirovnání k X-Files jsou dokonale trefné jak žánrem či lehce paranoidní atmosférou, tak i tím, že i Mulder se Scully měli svého času v první sérii potíže s udržením kvality a až později se odrazili k opravdu legendárním linkám. Partě kolem Abramse slouží ke cti to, že se v posledních dvou epizodách snaží sešít i ty nejméně atraktivní případy pod jednu velkou dějovou tapisérii. Můžu mít moře připomínek k tempu a paradoxní obyčejnosti jednotlivých zápletek, ale ve chvíli, kdy se v samém finále ukáže, kam celá problematika Fringe pravděpodobně povede, nechci nic jiného, než se do tohoto světa vrhnout po hlavě. V hodnocení ale zatím jen za tři hvězdy, snad i trochu preventivně. O budoucím nárůstu kvality ale nepochybuji. 2. série - 70% - Překvapivě totožný vývoj jako o rok dříve. Čistě epizodické zápletky jsou až trestuhodnými vykrádačkami raných Akt X (vidiny v Dream Logic, telepatie v Of Human Action, bytosti v Johari Window) a i když jsou vztahy mezi postavami tou nejchutnější příměsí, dlouhodobé linky slaví úspěchy jen střídavě. Celé dění okolo měňavců totiž působí poněkud natahovaným dojmem, zatímco základy samotných dveří spojené s průchody skrze ně dodávají potřebné napětí a emoce v čele s výtečným finálním dvojdílem, který se bez zaváhání stává doposud nejlepším příběhem. Přál bych si jen, aby takhle zásadní změna hry měla silnější dovětek, než tomu bylo na přelomu prvního a druhého roku. Pokud totiž scenáristická parta s takto obřím potenciálem promarní i další šanci, mohlo by veškeré snažení klanu Bishopových začít být poněkud málo. 3. série - 85% - Děj se štěpí do dvou specifických linií, každá banalita může mít fatální následky a seriál konečně stojí na vlastních nohou. Atmosféra blížící se katastrofy, která dříve nebo později musí přijít, mě k partě z Harvardu konečně pořádně přikovala a herecké příležitosti, které přihrává zejména Anně Torv, jsou natolik nápadité, že nepřestávám zírat. Zvraty přecpaný (a přitom perfektně fungující) závěrečný díl je skokem do neznáma, který je mi o to sympatičtější, že může skončit jak triumfem, tak naprostou katastrofou. 4. série - 60% - Obrovský krok zpátky, který se nedá obhájit ani tím, že by seriál začínal, ani tím, že by snad zkoušel toleranci svých diváků. Restart vesmíru se totiž týká i restartu samotného konceptu a poté, co jsme si o sezónu dříve zažili poutavý a dost často i strhující souvislý příběh, je ta epizodická nadpřirozená kriminálka chvílemi k zbláznění. Když se ale trojlístek konečně dostane zpátky k sobě a okrajové vědy zabrousí přes onu titulní hranici, dá se mluvit o záchraně na poslední chvíli. Přesto se nemohu ubránit pocitu, že potenciál je těžen možná tak ze třetiny a veškeré časové hrátky, alternativní vesmíry, pozorovatelé a všechno ostatní jsou většinu času jen kulisami pro zbytečné opakovačky typu David Robert Jones. Jedna zářivá naděje tu ale je. Epizoda Letters of Transit je dosud nejlepší z celého seriálu a v první řadě je náznakem konce jedné éry. Jedině tímhle směrem teď vede cesta za důstojným (a teoreticky i opravdu revolučním) pokračováním. 5. série - 80% - Krok do neznáma, nový seriál, změna žánru. Můžeme páté sezóně říkat jak chceme, ale upřít odvahu tvůrcům vážně nemůžu. Právě ve chvílích, kdy se přede mnou odehrává jedna dříve nemyslitelná dějová linka za druhou (Etta, Peter a identita pozorovatele, Donald), mi zas a znova dochází, že původní koncept se ve čtyřech sériích až překvapivě rozmělnil a bylo načase jít dál. A byť postapokalyptickému žánru příliš často neholduji, tohle J. H. Wymanovi, jakožto scénáristovi všech zásadních chvil pozdějších let, vyšlo. Občas se sice zbytečně ztrácí v několika samostatných epizodických momentech, ale tím spíš pak vše dohání logicky gradovaným napětím, dokonalým trojlístkem závěrečných epizod a vybičováním Joshuy Jacksona k životním výkonům. Přestože Fringe měl slabé momenty a ne vždy bylo snadné se na další díly těšit, dokázal nakonec pokaždé zahrát na tu správnou citlivou notu a i přes nenaplnění hromady potenciálu na něj můžu mít převážně pozitivní vzpomínky. () (méně) (více)

k212 

všechny recenze uživatele

Fringe dokáže diváka pěkně lapit do svých konspiračních sítí. Rozehrává objemnou hru náznaků a témat, která občas zůstávají nedořečena či nevyřešena, žel někdy se mění až v efektivní překvavení balancující na hraně deux ex machina (o pár dílů dál a v jiném kontextu). Je to dané vysokou informační hustotou, neboť některé díly by směle svými motivy vydaly na dvě epizody a toliko nejsou propracované, to pak lehce inklinují k povrchní šokantnosti. Co bych však chtěla po první sérii, že? Je logické, že něco musí zůstat nevyřešeno, otázkou však je, jak si scenáristé poradí s pozdějším vyřešením, zda do sebe bude všechno zapadat a zda to bude mít nějaký smysl či myšlenku? A s Abramsem je to v tomhle směru moc těžké, protože jeho tv shows si nastaví zpočátku vysokou laťku a později ztrácí dech i logickou niť. Na stranu druhou se mi líbí práce s napětím (občasná zrychlená gradace děje tomu pomáhá, naturalismus zobrazovaní si také servítky příliš nebere) a s atmosférou. Fringe je v tomhle směru velmi povedený a jsou momenty, kdy je opravdu hodně napínavý. Charaktery jsou správně ujeté a zajímavé, byť mám občasné výhrady k hereckému provedení. Zatím vratkých 80%, uvidíme, co se nám z toho na podzim vyloupne, čímž deklamuji, že se na další sérii docela těším. ()

Revanx 

všechny recenze uživatele

Skôr ako Akty X mi Fringe pripomína Alias vylepšený po každej stránke, tak aby presne zapadol do dnešnej doby. Megakorporácie silnejšie ako vlády, tajomstvá a kódy, to všetko dnes letí a to všetko Fringe obsahuje. Zatiaľ hodnotím iba pilot, ktorý sa mne osobne páčil viac ako pilot LOST-u. A to je veľký prísľub do budúcnosti. ()

Galerie (964)

Zajímavosti (64)

  • Walter (John Noble) na videokazete udáva súradnice s 49. rovnobežkou. 49th Parallel (1941) je názov britského filmu z obdobia 2. svetovej vojny. Americký distribučný názov filmu je "The Invaders" (Útočníci), čo je termín, ktorým Kronikári v epizóde označujú Pozorovateľov. Vo filme 49th Parallel hrá herec Raymond Massey, pričom v epizóde sa Kronikár vlastným menom volá Edwin Massey (Paul McGillion). (koba)
  • Narážky na Twin Peaks (od r. 1990) pokračujú: Walter (John Noble) si spomína na starého priateľa Dr. Jacobyho a v niektorých scénach má nasadené farebné okuliare, ktoré boli poznávacím znamením tejto postavy z Twin Peaks. (MaxBodycount)

Související novinky

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

17.03.2023

Šok a obrovská tragédie. Tak nějak by se dala popsat nečekaná zpráva o smrti herce Lance Reddicka, jemuž bylo pouhých 60 let. Hvězda nespočtu seriálových a filmových rolí se zapsala do paměti diváků… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Zemřel Leonard Nimoy

Zemřel Leonard Nimoy

27.02.2015

"Život je jako zahrada. Zažíváme dokonalé chvíle, ale uchovat je můžeme pouze ve vzpomínkách." Takhle před několika dny komentoval život herec a režisér Leonard Nimoy, v němž určitě poznáváte pana… (více)

Abrams: SW VII, robopoldové a magie s Cuarónem?

Abrams: SW VII, robopoldové a magie s Cuarónem?

29.01.2013

J.J. Abrams se oficiálně stal nejvytíženějším filmovým a televizním tvůrcem na planetě. Především: studio Disney oficiálně potvrdilo, že DžejDžej opravdu podepsal smlouvu na režii Star Wars: Epizody… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno