Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh inspirovaný skutečnou událostí, která se odehrála na lodi britského válečného námořnictva. Při zpáteční cestě z Tahiti v roce 1789 propukla na lodi vzpoura vedená prvním důstojníkem Fletcherem Christianem ( Clark Gable) proti sadistickému kapitánovi Williamu Blighovi (Charles Laughton).

Vzbouřenci pod vedením Fletchera Christiana našli domov na ostrově Pitcairn, kde jejich potomci žijí dodnes. (contrastic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Vpravdě černobílej film. Nejenom barvami, ale i zpracováním charakterů. Do teď jsem viděl jenom verzi z roku 1984 kde nejsou postavy tak kategoricky vykreslené jako zde a přišlo mi to uvěřitelnější, ale tady je to zase lépe zahrané a víc vyhrocené. Pokud tedy přistoupíte na tu hru o krutém kapitánovi který terorizuje posádku a vpravdě Mirek Dušín jeho první důstojník který se mu postaví, tak dostanete na svou dobu opravdu velkoryse výpravně vypadající epos. Jenom by mu možná neuškodila větší délka, protože po postupně skvěle gradující první půlce se samotné vzpoury dočkáme až někdy 45 minut před koncem a pak už se toho moc nestihne.75% ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Podľa filmovej ceny Oscar: najlepší film roku 1935. Clark Gable opäť v Oscarovej úlohe ? Pre boha! ako to ten nesympatický človek robil ? neviem !! Ale viem to že si tento film zaslúžil ocenenia. Na tejto snímke ma najviac fascinovali zábery na samotnú loď, bolo to úžasné. Či svietilo slnko alebo nastala pekelná víchrica vždy som videl loď a nie zmenšenú napodobeninu. Neviem ako to režisér spravil , ale výsledný efekt stál zato . Boli tu dobre napísané úlohy a skvelo zahraté postavy. Na moje prekvapenie je tam ešte doteraz atmosféra. Šikanovanie námorníkov gradovalo atmosfericky až do vzbury. Podarená snímka. Na to že nie som až taký fajnšmeker na staré filmy ma to celkom zaujalo. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Možná o kus dějově ambicióznější, než tehdy zvukový film naplno zvládal (nutnost doplňkového textu), i když mě to v roce 935 poměrně překvapuje, v důsledku čehož je Bounty velmi rozfragmentovaná a unikají jí jemné nuance a kontinuita, které by byly tak nutné pro plné vykreslení rostoucí ponorky. Mám pocit, že se děj vůbec nedaří přenést do dialogů a odehrává se výhradně v obraze a v expresivitě herců - zkušenosti Lloyda z desítek němých filmů je patrná ještě v roce 35, což mě docela překvapuje, protože měl podle všeho za sebou už pěkných pár zvukových filmů. Kdyby se ale zvuk vypnul, vlastně by tenhle film nebyl méně srozumitelný, řeč mu nic nepřidává, což bude někomu hodně vyhovovat a vyvolávat dojem opravdové filmovosti - i když ruku na srdce, trochu lepší užití zvukové vrstvy by asi neuškodilo. Bounty mi každopádně přijde zajímavá hlavně jako doklad doby. 3 a 1/2 ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Len nedávno som si preštudoval udalosť z rôznych uhlov pohľadov a docela ma odpudil tento hollywoodsky vytvarovaný obsah. Iste, v tom čase (a dokonca i do dnešných dní) sa zjednodušenosť viaže ku konceptuálnemu rozprávanému štýlu, na ktorom stavia Hollywood svoju univerzálnu distribuovateľnosť do celého sveta a uznávam, že pri témach menej osobnejších, alebo takých, ku ktorým nemám bližšie sémantikum (Krištof Kolumbus, Alexander Veľký), beriem ich podanie do filmových námetov menej chladne. Lenže, Lloyd pracoval s Blighovou postavou výsostne negatívne a neštítil sa zámerne zavádzať (patrí na vrub i románopiscom) v kľúčových historických faktoch ako bol údajný Blighov zbesilý návrat na Tahity či vykonštruované argumenty ním podané pri trestnom súde. Naopak, Christian Fletcher v podobe šarmantného Clarka Gablea tu pôsobí presne opačným dojmom a zvádza k veľmi plochému premosteniu konfliktu udalostí o tejto legendárnej plavbe. Čisto z filmárskeho hľadiska je to za jasné 4*, dramaturgia, sugestívne poňatie deja ako aj jeho turbulentné fázy sú vyvážené a dobre sa na ne pozerá. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Neřekla bych, že používání titulkových karet značí neobratnost při přechodu z němého na zvukový film, ale spíš nezkušenost/bezradnost při adaptaci knižní předlohy do filmového jazyka. Za mě je dobře, když dialogy fungují jako pomocník vykreslování charakterů postav a nikoliv jako posuvníky děje. Románová struktura je zkrátka jiná než "tradiční" filmový oblouk, a vlastně mi přijde, když si tak vzpomenu na desítky (a možná stovky) svých komentářů k různým adaptacím, že spíš menšina (hollywoodských) scénáristů si to umí uvědomit a dokáže zpřeházet (nikoliv) osekat knižní příběh tak, aby bezchybně fungoval i na plátně. Jinak je to samozřejmě maso. Zajímalo by mě, jaké to bylo vidět Vzpouru v době svého vzniku. Docela jsem se napřemýšlela, jestli by někdo z herců uspěl/prošel i v dnešní době, jestli by se některý z jejich výkonů dal označit za nadčasový. Ačkoliv jeho postava nejvíc vypadá jako karikatura, tak bych řekla, že by se to snad dalo říct o Charlesi Laughtonovi. Ti druzí dva byli spíš jen panáci. (Neznám knihu ani žádnou jinou adaptaci.) ()

Galerie (75)

Zajímavosti (7)

  • Obsazení bylo zvoleno záměrně. Charles Laughton byl homosexuál a Clark Gable zase pověstný tím, že gaye nesnášel. Před kamerou to posloužilo svému záměru. (Terva)
  • Clark Gable si musel před natáčením filmu oholit svůj slavný knírek. Britští námořní důstojníci totiž v době, kdy se děj filmu odehrává, knírek nosit nemohli. (ČSFD)
  • Role, kterou v tomto filmu hraje Franchot Tone, byla původně určena pro Caryho Granta. Nikdo snad z toho, že tu roli dostal místo Caryho Granta Franchot Tone, neměl menší radost, než Clark Gable. V té době totiž Gable a Tone bojovali o přízeň Joan Crawford a neměli se vzájemně v lásce. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama