Reklama

Reklama

Vrať se, Sábinko

  • Česko Come Back, Little Sheba (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Fascinující příběh unaveného manželského páru, který v troskách své minulosti nachází zbytky naděje, vychází z klasické divadelní hry Williama Inge. Shirley Booth tu podává oscarový výkon v roli Loly Delaneyové, zanedbané a upovídané hospodyně, jejíž život po boku momentálně abstinujícího manžela Doca (Burt Lancaster) je nudný, prázdný a neměnný. Věci se ovšem dramaticky změní ve chvíli, kdy dvojice přijme půvabnou podnájemnici, studentku Marii (Terry Moore) a ta se pro Delaneyovy postupně stává dcerou, kterou nikdy neměli. Když si ale Marie najde neurvalého přítele, Doc propadá návalům žárlivosti a znovu musí čelit pokušení v podobě alkoholu. Nezapomenutelný film, mrazící životní pravdou a citovou intenzitou, získal také oscarovou nominaci za nejlepší střih. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Come Back, Little Sheba jsou klasická 50. léta, předlohou byla tehdy nová hra debutujícího Williama Ingeho, dusné drama bylo ověnčeno za své tlačení na pilu veškerými cenami a všichni byli spokojeni. Zejména oceněná Shirley Booth. Ale to, co bylo tehdy považováno za realismus, dnes už dávno realismem není, ostatně jako většina tehdejších hitů. Dnes už je to jen okénko do poválečného Hollywoodu, který našel spásu v ženské, která se nechala připoutat k domácímu krbu. ()

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Staré filmy většinou hodnotí jejich fanoušci, lidé, kteří jim věnují čas a mají je rádi, a proto jsou ta procenta někdy až příliš vysoká. I já mám staré filmy ráda, ale častokrát mě už zklamaly, a tak k nim přistupuji nejen s očekáváním, ale i mírným despektem. Tento film je však prostě dobrý, protože má nadčasový scénář. Chápu, že se každému nemusí líbit v zásadě jednoduchoučký děj, jenž popisuje, jak do života jednoho postaršího páru zasáhne mladá nájemnice, ale jeho chytrost a hlavně uvěřitelnost je zkrátka výborná. (Dále možné spoilery). Shirley Booth hraje ženu, která je tak trochu zklamaná svým současným životem a neustále mluví a mluví o minulých časech, věčně rozpitvává jak nepodstatné detaily, tak třeba i manželovu chorobu a rodinná traumata, a nevidí, jak tím obtěžuje partnera a v podstatě každého, kdo před její litanií včas neuteče. Oscara si plně zasloužila, protože tato postava mohla být hrozně nesympatická, ale ona své Lole kromě té strašlivé upovídanosti vdechla i touhu starat se o druhé a schopnost přestát i zlé časy. Burt Lancaster je trochu v jejím stínu, ovšem i on se v závěru dočkal svých velkých scén - alkoholického výstupu a rozhovoru s manželkou, kdy ji ke svému překvapení uslyší vyprávět něco trošku jiného než obvykle. Nakonec dokáže ocenit skutečnost, že i když se možná její chování maličko změní, v jádru zůstane stále táž. 90 % ()

Reklama

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Taky by mě to táhlo ke flašce kořalky, kdybych skončil s takovou ukafranou a vnucující se bábou, která nemá žádné zájmy (ani vlastní dítě) a proto furt prudí všechny kolem svými banalitami a vzpomíná na nějakýho debilního pejska, který se před půl rokem zaběhl. Není jiné možnosti, než na ni vzít kudlu, což postava Burta Lancastera taky udělá a já po vzoru Amerického Gangstera říkám: “My man”. Škoda jen, že scénář během první hodiny více nerozpracuje a neprokreslí manželovo utrpení v kontextu soužití se ženou, vůči níž cítí averzi. Právě on je nejzajímavější postavou filmu - postavou, z níž vzejde katarze a jedinou postavou, na níž jsem schopen se citově napojit, protože zrovna tak nesnáším takové slepičí báby. Samozřejmě mu lze vyčíst, že si ji neměl brát a neměl se snažit s ní zůstat, když s ní nechce být, ale scénář znázorní jakousi jeho rugidní prudérnost a zbytečnou spořádanost. Když už ho v mládí svedla, vyspal se s ní a udělal si s ní dítě, které však nepřežilo, tak si ji vzít (dle své morálky) musel. Upekl si to na sebe sám, ano, ale přesto jsem schopen soucítit pouze s ním, což je dáno mým “subjektivním naladěním”. Reálně je to kvalitní vztahové drama, které nutí k zamyšlení, ale já si ho moc neužil, protože manželova perspektiva je upozaděna, nejvíc času trávíme pozorováním jeho otravné manželky (herecký výkon Shirley Booth je ovšem skvělý), kterou v závěru bohužel nezamorduje, což bych považoval za divácky uspokojivé a odměňující za to, že jsem to s těmi postavami vůbec vydržel. ____Zábavnost: 1/5, Vyprávění: 3/5, Styl: 2/5____ (Co se vztahových sond týká, přirovnal bych to spíše k frustrující Tramvaji do stanice Touha než třeba k zábavnější Kdo se bojí Virginie Woolfové?) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Sociální drama Daniela Manna z roku 1952 z amerického maloměsta, kde spolu žije stárnoucí manželský pár bez dětí. Muž (Burt Lancaster) je vyléčený alkoholik, ale i když je již v pořádku, jejich dům chátrá, nemají pro koho žít. Pak přijmou do podnájmu mladou studentku, s níž prožívají její úspěchy i neúspěchy, muž však začne opět pít. Po nové léčbě se vrací zpět ke své ženě, která trpělivě čekala. Oslava rodinného života. ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu asi hodně odvážné. Totálně opilý manžel útočící s nožem, na svou zoufalou ženu. Prostoru se dostává i frajírkovi, kterému jde na krásné studentce jen o to jediné. Strasti manželského páru bojujícího den co den s vlastní minulostí a alkoholem. Pomalé tempo, hustá atmosféra, černobílý obraz a hlavně skvělé herecké výkony dodávají snímku patřičnou sklíčenost a ponurost. Jen ta Marie se něják vytratila. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Robert Fuller v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Shirley Booth v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Reklama

Reklama