Reklama

Reklama

Spálené mosty

  • Velká Británie Genova (více)
Trailer

Obsahy(1)

Truchlící anglický vdovec, který ztratí manželku při autonehodě, se rozhodne přijmout post učitele v Itálii. Nové prostředí naplněné duchem středověké renesance pomůže jemu i dcerám nabrat novou chuť do života a možná najít i lásku... (TV Prima)

Videa (1)

Trailer

Recenze (54)

aquiver 

všechny recenze uživatele

Velmi podhodnocený snímek pro citlivější diváky. Úžasný filmový zážitek. Nádherně natočená Itálie, uvěřitelnost, přirozenost, lidskost, skvělý casting... Dvě malé sestry, které potká tragická rodinná událost, smrt jednoho z rodičů - obrovsky silné téma, prázdnota osudu... žádné citové vydírání, nebo slzopudný charakter, převládá jen umělecký dojem, skvělá Winterbottomova režie, ocenil bych i práci s kombinací ruční i statické kamery, radost pohledět... 80 % ()

Narciska 

všechny recenze uživatele

Spálené mosty jsou o ztrátě milované ženy - manželky a matky - skrze tři její blízké, které se s tím vyrovnávají po svém. Je milé, že nám jsou ve filmu hezky ukázané, jednotlivě dohromady. Film vyniká nevšedním vývojem, který spíše kopíruje život den po dni než osvědčené dějové zvraty a to je velmi příjemné. Celkové vyznění filmu je však velmi, velmi unylé a spíš bych věřila, že je to TV film... ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nový film Michaela Winterbottoma se odehrává, jak již název napovídá, v italském Janově, přičemž pravděpodobně ne zcela náhodou svým stylem odkazuje právě k italskému neorealismu. Některá z děl Winterbottomovy filmografie obsahují pseudodokumentární prvky, což je nejvíce patrné v Devíti písních, a pokud se nejedná o žánrově vyhraněnější díla (např. neo-noir Vrah ve mně nebo sci-fi Code 46), zaujímá v nich realismus výsadní postavení. Genova se odehrává ve striktně autentických lokacích, kulisy všedně pojatého dramatu tvoří skutečné životem pulsující město a s odhlédnutím od jednoho duchovního (či zvýrazněného psychologického – záleží na úhlu pohledu) prvku – zjevující se mrtvé matky – působí celé vyprávění naprosto uvěřitelně. Z narativního hlediska se jedná o film vyprázdněný, chybí mu nosná dějová linka a místo toho jsme konfrontování s drobnokresbou všedního života rodiny v ne zcela všední výchozí situaci. Z tohoto důvodu se mnohým divákům může zdát, že Genova je prakticky „o ničem“ a „nic se v ní neděje“. Síla tohoto filmu tkví právě v oné všednosti, postavy v ní nejsou konfrontovány s nějakým dějovým konstruktem, veškeré dění plyne ve své přirozenosti, neexistuje začátek jasně a systematicky uvádějící charaktery na scénu a samotný film končí v nedořečenosti – jako bychom místo uceleného příběhu sledovali jakýsi výřez z opravdového života. Tento přístup jasně nabádá diváka k uvědomění si, že postavy měly nějaký život před děním ve filmu – život, který končí hned v jeho úvodních minutách – a taktéž, že zároveň se skončením onoho filmu nekončí osudy postav. Ve výsledku pak film působí přirozeněji a uvěřitelněji, ale, jak již bylo řečeno, vyskytuje se tu onen ne zcela realistický prvek, který je však součásti vykreslení psychologického rozpoložení jedné z postav a taktéž představuje spouštěč dramatických situací. _____ Genova je z vizuálního hlediska velmi pohledným dílem, nikoliv však podle představ běžného diváka zvyklého na ladnost, vizuální čistotu a výraznou stylizaci hollywoodských trháků. Winterbottom spolu s Michaelem Mannem patří mezi nemnoho filmařů, kteří dokonale pracují s ruční digitální kamerou a nakládají s její živou a světelně velmi citlivou optikou s obrovskou pečlivostí a citem. Vše je natáčeno v přirozeném světle a kamera je neustále v pohybu s postavami, což opět zvyšuje dojem realističnosti. _____ Vyzdvihnout si zaslouží i herečtí představitelé v čele s civilním Colinem Firthem a soustředěnou Catherine Keener. Překvapivě vynikající výkony na profesionální úrovni předvedlo i holčičí duo ztvárňující Firthovy osiřelé dcery – i velmi vyhrocené situace zvládají s elegancí ostříleného profesionála. _____ Po Síle srdce s Angelinou Jolie představuje Genova další logický krok ve Winterbottomově filmografii a troufám si tvrdit, že to, co začalo s Umbertem D, Rosselliniho válečnou trilogií a Zloději kol, našlo své pokračovatele právě ve výše jmenovaných filmech. ()

Silviaxx 

všechny recenze uživatele

Po druhom pozretí mením hodnotenie z 2 na 4*. A pri tom je tento film tak obyčajný, až je krásny. Netreba od neho očakávať hĺbavé dialógy, neskutočné scény, napätie, či zápletku - ide len o výňatok zo života rodiny postihnutej tragédiou a ich vyrovnávanie sa s touto náročnou situáciou, pri čom každý z členov rodiny to prežíva a zvláda iným spôsobom. Celý dej je veľmi ľudský a familiárny, pri čom vcholí zmierením jednotlivých členov navzájom, ale aj so stratou milovanej osoby. Netvrdím, že veľdielo, ale je tu určitá iskra a sympatia, ktorá diváka nenechá chladným. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

čojaviem . . . som na rozpakoch a možno by som v takomto stave ani nemal hodnotiť/komentovať . . . bolo príjemné sleodvať slečnu Hollandovú (len keby ešte pár kíl pribrala), civilné a nevtieravé herectvo pána Firtha konečne v inej polohe (lepšej - povedal by som po všetkých tých britských romantikách) a "nezávislú (ak mám použiť takýto sprostý výraz) réžiu . . . ktovie prečo mi to pripomínalo Saurov Cria cuervos (možno tá záverečná scéna?), výborná je scéna pohreb/guľovačka, pozoruhodný strih . . . Winterbottom je "sakra" zvláštny chlapík . . . ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

Reklama

Reklama