Reklama

Reklama

Gérard Depardieu v posledním celovečerním filmu jedinečného francouzského režiséra Claudea Chabrola. Komisař Bellamy tráví jako obvykle dovolenou s manželkou v jejím rodném domě na jihu Francie v Nimes. Prázdninový poklid však naruší příjezd dvou osob – záhadného cizince Gentila, který se Bellamymu svěří s tím, že se zřejmě dopustil vraždy, ale odmítá přiznat, o koho se jedná, a komisařova nevlastního bratra Jacquese. Ten má problémy s pitím a navíc žárlí na Bellamyho rodinné štěstí. Komisař se tedy musí zhostit dvou těžkých úkolů, z nichž první bude možná snazší než ten druhý. Jednak se pustí na vlastní pěst do vyšetřování vraždy a současně se snaží zlepšit vztahy se svým nevypočitatelným bratrem.
Bellamy je posledním celovečerním snímkem francouzského režiséra, jednoho z tvůrců Francouzské nové vlny, Claudea Chabrola. V té době ještě Chabrol natočil několik epizod do televizního cyklu podle povídek Guy de Maupassanta. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na film mě, jako na mnoha dalších, nalákal Gérard Depardieu a musím se přiznat, že i s Gérardem to byla tak neuvěřitelná nuda, že jsem bojoval minutu po minutě, abych vydržel těch dlouhých 106 minut. Příběh nezajímavý, vyprávění šílené. Vlastně se jedná o brutálně průměrnou záležitost, kterou se Gérard snaží zachraňovat. A Clovis Cornillac pro změnu opět dokazuje, že jeho nejlepší rolí, co jsem zatím viděl, byl nejhorší hraný Asterix. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Tenhle film ve své podstatě zase není tak špatný, jak by se mohlo po jeho zhlédnutí zdát. Na to, že se jedná o kriminálku, navíc ještě francouzskou, což je žánr a filmařská provenience, které nemám příliš v lásce, zkombinovanou s rodinným dramatem, tak to zase tak špatně nedopadlo. Jistě, film se občas táhne velmi pomalu, děj je velmi zdlouhavý a kolikrát jsou to neustálé řečnění a dialogy k uzoufání nudné, ale i když jsem se opravdu několikrát u filmu nudil, tak ho nemohu s čistým svědomím odsunout někam do podprůměru, protože tam rozhodně nepatří. Nepopírám tedy, že jsem se nudil, ovšem ta nuda byla vykompenzována příběhem, který byl docela zajímavý, a ač jsem několikrát nechápal jednání některých zúčastněných (což přisuzuji tomu, že nejsem častým divákem kriminálek a detektivek), tak přesto jsem si film chvílemi docela solidně užíval. Gérard Depardieu zde byl, jako už v minulosti mnohokrát ve svých jiných rolích, samozřejmě naprosto dokonalý a bezchybný a stejně tak musím vyzdvihnout i Clovise Cornillaca, který si zahrál Depardieuova zhýralého bratra a tato role mu vyšla naprosto perfektně. Takže toto mé hodnocení uzavírám s tím, že o něco kratší stopáž by filmu určitě neuškodila, ale spíše pomohla, takhle je to jen nadprůměrný příběh v průměrně nabídnuté formě, a proto hodnotím průměrnými třemi hvězdami. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mnozí režiséři zrají jako víno, o Chabrlovi by se to možná dalo též říci, ale pouze pokud připustíme, že to víno bylo zřejmě krabicové a rozhodně celou dobu otevřené. V Bellamym se Chabrol propracoval k dokonalosti v oblasti nudy. Chudák Depardieu se snaží hrát, ale kde nic není, ani smrt nebere. Takže tím nejlepším na tomhle francouzském filmu zůstává český dabing. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Bellamy je důstojným rozloučením Chabrola se světem filmu. Kriminální thriller stylově kráčí a melodicky se komponuje v součinné shodě se zkušenějším, a tudíž pokročilejším, věkem autora i hlavního protagonisty. Příběh vychází ze skutečné události: soudní případ Yves Dandonneau poskytuje mnoho jedinečných detailů, včetně písničkáře Georgese Brassense a zpívaní jeho odkazu u soudu, ale obviněný, i jeho pomocníci, byli ve skutečném případě odsouzeni. Claude Chabrol přidal niternou rozpolcenost, dualitu, nevyřešené osobní vztahy, procesy uvědomování, lehké drzosti, neurvalost, výčitky a místo černého humoru nechává vyniknout cynickou hořkost dovětku osudové neúprosnosti konce. Tempo odpovídá Chabrolově tělesné konstrukci, nálada i průběh odkazují k jeho naturelu, byť občas dohlédne jen na konec hercova pupku, smiřuje se a roztržitě dráždí. Hrdinou niterně zásadního kriminálního thrilleru je Paul Bellamy (příjemný Gérard Depardieu), pařížský policejní komisař na prázdninovém pobytu v Nîmes. Nuda poklidu, dosud nevyřešené rodinné trauma, důvtipně vybuzená zvědavost, závan slávy, neoficiální šetření pojistného podvodu a smrti. Život hrubě laškuje, podbízí se a také s úsměškem trestá. Hlavní ženskou postavou je Françoise Bellamy (šarmantní Marie Bunel), Paulova manželka a laskavá učitelka. Ten stále nedořešený stav napětí jejího muže se svým bratrem polarizuje náladu i momentální prožitky. Významnou postavou filmu je Noël Gentil alias Émile Leullet (zajímavý Jacques Gamblin, také v roli bezdomovce Denise Leprince), probuzenou mízou z krize středního věku energický a v mnoha různorodých směrech i nebývale podnikavý muž. Jeho rafinovaný plán se dostal do slepé uličky a slavný komisař je možným klíčem k záchraně. Důležitou postavou je Jacques Lebas (příjemný Clovis Cornillac), Paulův nevlastní bratr i jeho nejintimnější životní trauma a selhání. Vzpurnost je zde motivována pocitem ublížení, frustrací z vlastní neschopnosti a vztekem v návalu nespravedlnosti. Katarze je nezvratná. Výraznou postavou je Nadia Sancho (zajímavá Vahina Giocante), atraktivní pedikérka a životodárně vášnivá Leulletova múza. Původ a zároveň cíl veškerého kriminálního chvění. K výraznějším postavám tu patří také Claire Bonheur (zajímavá Adrienne Pauly), mladá prodavačka a bývalá Denisova milenka. Z dalších rolí: romanticky odhodlaný a k úspěchu dokonale přizpůsobivý Luelletův obhájce Jean-Philippe Métrail (Rodolphe Pauly), Leulletova všemi opuštěná manželka (Marie Matheron), rodinný přítel a zubní lékař Alain (Yves Verhoeven), jeho životní partner a plastický chirurg Bernard (Bruno Abraham-Kremer), či předseda soudního tribunálu (Henri Cohen). Film Bellamy je úspěšným zakončením bohaté kariéry francouzského režiséra Clauda Chabrola. Nepatří k jeho nejslavnějším, ani nejlepším dílům, přesto splňuje základní charakteristiky, typické pro autorovu filmovou tvorbu. Chabrol a kriminální thriller, stylizovaný na jeho osobitý způsob. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Strašně nudný a zbytečný film. Pokud to chce někdo vydávat za thriller, pak musí být čirý blázen. Celý ten film sleduje rodinný život postavy stárnoucího komisaře, na který je naroubován krajně nezajímavý motiv pojistného podvodu, který je postupně rozplétán mj. i prostřednictvím retrospektivy. Jedná se o velmi konvenčně natočený snímek, který je prost jakékoli filmařské invence a který bych se skutečně nesmírně zdráhal označit jako žánrový. Problém jsem měl už s obsazením, protože Depardieu je mi nesympatický, nemám ho rád, a v tomto filmu v podstatě nesleze z plátna, takže si jeho zavalité postavy a strohé mimiky nebohý divák užije do sytosti. Božekriste, jeho herectví mi vždycky přišlo tak fádní a nezajímavé, stejně jako jeho tvář i s tím jeho proslulým frňákem, že nikdy nepochopím, jak se mohl stát tak populárním. Lituji, že jsem tomuto filmu věnoval svůj čas, jeho odvysílání na ČT2 (navíc jako vždy v mizerném českém dabingu) považuji za těžký omyl. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • Claude Chabrol se v jednom rozhovoru svěřil, že při přípravě svého nejnovějšího filmu porušil zásadu, a to že herce obsazuje až po napsání scénáře. Nejdříve se rozhodl, že role komisaře Bellamyho připadne Gérardu Depardieu, a teprve poté napsal scénář (claudel)

Reklama

Reklama