Reklama

Reklama

Shinboru

Obsahy(1)

Dvě linie vyprávění plynou paralelně vedle sebe, aniž je něco spojuje. Mexická rodina očekává v napětí večerní zápas otce wrestlera. Podivně maskovaný muž odjíždí do sportovní haly, chystá se na své vystoupení a jeho syn mu z publika fandí. V bílém antiseptickém prostoru se probouzí Japonec v komickém barevném pyžamu a klade si otázku: „Kde jsem?“ Startuje tak sled neuvěřitelně škodolibých situačních gagů kombinovaných s komiksovými sekvencemi, hudbou a komentářem mimo obraz. Vše vrcholí obrazovým gejzírem, který vyvolává čisté emoce. Film předvádí kombinaci jednoznačných symbolů, poťouchlých tělesných vtipů, a přesto současně nabízí i prostor pro existenciální otázky a obdivuhodnou lehkost komediálního stylu. (Febiofest)

(více)

Recenze (41)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak není to špatné, jen je to hodně bizarní, jak se od Japonců dá čekat. Většinu času to vypadá jenom jako nesmyslná absurdní komedie, která ale ve finále nějaký smysl má (akorát jsem nepochopil, proč zrovna on a proč zrovna pinďoury - asi se prostě režisérovi chtělo, ať to v tom filmu má logiku nebo ne) a dokonce z toho všeho vypadne i nějaká myšlenka. Akorát mi vadilo, že se tu ty dvě dějové linie moc nepropojí. Humor mi teda trochu připadal jak z nějakého animáku pro děti a možná bych se ani nedivil, kdyby na to v Japonsku děcka nebo puberťáci koukali, ale až na ten fekální humor tam vtipné momenty jsou a nejednou jsem se zasmál nahlas, takže to považuji za úspěšné. Jen mě teda iritovalo přehrávání Macumota, ale naštěstí jsem si na to zvykl, obzvlášť když se od určité části mentálně promění (asi) v opici a skoro až do konce nedělá nic jiného, než že vřeští. Ačkoli se mi to celkem líbilo, zápletka mi sedla (já prostě tyhle filmy typu Kostka mám rád, ať jsou podané na jakýkoli způsob a klidně ani ne horově), bylo to originální a mělo to i atmosféru kromě wrestlingové linky, která tam vlastně ve finále je poněkud zbytečná (ale to je vinou nepromyšlenosti), i tak mám problém dát vyšší hodnocení. Víc jak lepší 3* si to prostě nezaslouží. ()

hunty 

všechny recenze uživatele

S předešlým Big Man Japan jsem sice neměl to potěšení, ale Matsumoto se očividně vyznačuje japonskou bizarností a rozhodně to není na škodu, těchto dílek není nikdy dost. Shinboru je otvírané tvrdou jeptiškou někde v poušti Mexika a její prapodivnou rodinou, a brzy i probuzením Hitoshiho v pestrobarevném pyžamu. Jakmile zahlédne miniaturní penis, tak vše začíná : ) Bílé vězení nabízí opravdu neskutečné možnosti a ten nápad sám o sobě je dokonalý, nemluvě o provedení. Film jako dělaný na rádoby hluboký rozbory u piva či jiného, myšlenky povzbuzujícího, prostředku. Perfektní. ***SPOILER*** Konečná interpretace "Boha?!" a obřího dětského penisu, jakožto spuštěče nebo ukončení všeho, z toho filmu poslední sekundou udělala něco naprosto jiného a odlišného od předchozí hodiny a půl.*** ()

Reklama

G_I_S_M_O 

všechny recenze uživatele

K tomuhle filmu se asi těžko dá najít jakýkoliv smysluplnější komentář a přestože film na první pohled moc smyslnosti nepředstavuje, ve skutečnosti rozdává postelství, že každé naše, i malé, činy a rozhodnutí řídí svět. Matsumoto je jako vždy výborný a některé bizarní japonské vtipy taktéž, ale přiznávám, že jsem čekal co se zábavy týče o něco víc. I tak musím ale dát za 4! ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Konšpiračné legendy o mystickom tibetskom kráľovstve Šambala, kam sa dá vstúpiť kdesi v okolí vrcholu tajomnej a neprístupnej čínskej hory Kailas, a ktoré vyvedie svet z duchovno- materialistického marazmu sú len rozprávkou. Peknou a tajomnou, podobne ako legenda o skupine mlčanlivých tibetských mníchov v jaskyni, ktorí riadia svet. Film Symbol tieto mýty jednoznačne vyvracia. Svet totiž riadi jemne vyšinutý a zmätený Japonec v srandovne farebnom pyžame. Spôsob, akým ovláda univerzum je jednoduchý. Náhodne, či cielene stláča maličké gumenné cikuľky anjelikov, trčiace zo steny. Nielenže stlačením vypadnú do miestnosti rôzne veci, no ako sa neskôr ukáže, riadi sa penisovým stlačením aj celosvetový pohyb politikov, prírodné katastrofy i správanie politikov a mocnárov. Nie, vôbec nejde o premyslený riadený pohyb, skôr starý dobrý chaos, spôsobený v starovekých legendách bohyňou Eris. Gréci jej nezasvätili žiaden chrám. Japonci, zrejme nevedome, áno. V podobe uleteného kafkovsko streleného príbehu o záhadne uväznenom chlapíkovi a paralelne aj o rodine mexického wrestlingového bojovníka. Z jeho výzoru a farebného úboru si zobrali zrejmý vzor ruské anarchopankáčky Pussy Riot. ()

Mayaku 

všechny recenze uživatele

Tak tenhle film je docela dobrý bizarre. Hned po začátku filmu jsem si říkala, jestli se vůbec dívám na správný film…pak se ale objevil Matsumoto a rozjel to ve velkém stylu a byla jsem doma. Těžko tento film hodnotit jako celek, protože části jsou značně nevyrovnané. Ta s Matsumotem je naprosto geniální a neuvěřitelně vtipná, část „mexická“ je ale docela slušná nuda a to taková, že jsem měla chvílemi nutkání scény s wrestlerem přeskakovat. Nicméně Matsumoto je tak zábavný, že zkrátka nemohu jít pod 4*. ()

Galerie (12)

Související novinky

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama