Reklama

Reklama

Tajemství jejich očí

  • Argentina El secreto de sus ojos (více)
Trailer 1

Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli. Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí, že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (168)

easaque 

všechny recenze uživatele

Na Oscarové hodnocení jsem předem nebral zřetel a tak jsem si tenhle zajímavý propletenec žánrů docela užil. Příběhu moc vytknout nemůžu, ale občas mě překvapila velmi různorodá kvalita jednotlivých scén. Přesto je snímek zajímavý, ale trošku nevyvážený a možná i díky tomu, že režisér chtěl do toho filmu nacpat tolik. Něco mezi 3-4* hvězdičkami a po delším zvážování se přikláním k vyššímu hodnocení a doporučuji zvídavým divákům. [ PŘÍBĚH: 3 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

maseer2 

všechny recenze uživatele

ukrutně nudná a díky prolínání minulosti se současností (a současnosti s minulostí:) i dost nepřehledná záležitost, která ve finále působí asi tak, jako kdybyste jeden díl kriminálky Odložené případy roztáhli na dvě hodiny a nacpali do něj spoustu ukecaných Argentinců.. stálo mě hrozně moc sil dodívat to do konce a absolutně nerozumím tomu Oscaru za nejlepší cizojazyčný film, natož pak aktuálnímu 156. místu v TOP 250 na IMDB.. ()

Reklama

brit84 

všechny recenze uživatele

Děj mě zaujal hned od začátku. To je vždycky dobrý znamení! Jenže je to trochu jako houpačka, místy to graduje a napětí se dá krájet a vzápětí se ocitáte v zápletce dvou hlavních hrdinů, jako vystřižené z červené knihovny. Vyústění příběhu se mně docela líbilo, ale zase to celkem zabil konečný příval romantických řečí. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tak tentoraz budem znova za blbca, ale genialitu tohto oscaroveho filmu som vôbec nepochopil. A to som si precital aj komentare erudovanych milovnikov artu akym je Bluntman, ale ja to tam proste nevidim. Mizanscena sem, orientacia v priestore tam, odlisne mody rozpravania atd. my ass. Ja som proste jednoduchy clovek a ak ma nestrhne pribeh, tak sa kurevsky nudim. Tentokrat to nezrachranil ani môj oblubenec Ricardo Darín. Je to taky mix zanrov, od romantiky, k detektivke po filozoficku dramu o zmysle pomsty, ale ziadny motiv tam z môjho pohladu nie je spracovany poriadne. Holt skôr mi vyhovuje nekompromisny azijsky styl ako tento romanticko pojaty, ktory je skoro az na urovni telenoviel. Akurat ta technicka stranka je o niekoko tried lepsia ako v telenovelach. Ale vychutnavat si kompoziciu kamery mna osobne dostatocne nenaplnuje. Z toho mi vyplýva, ze to je film vhodny pre milovnikov artu, ktory tam najdu aj motivy o ktorych nevedel ani reziser a profesionalnych kameramanov, ktory budu slintat nad mizanscenov. 5/10. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasné, kolik rovin a významů v sobě spojuje tento argentinský snímek (a čerstvý držitel Oscara) a jak je to přesto celistvý a konzistentní celek. 1. metažánrový film, který by bylo velkou chybou vnímat jen jako pouhou kriminálku. Spojuje v sobě hned několik žánrů (detektivní, romantický, komediální, politický, historický), přičemž jejich významovému rozložení porozumíte teprve až s úplným závěrem snímku. 2. postmoderní snímek, který je vyprávěn kontinuálně ve třech rovinách (současnost, minulost a její reflexe prostřednictvím stylizace románového pohledu), které se ale pozvolna proplétají a místy je lze snadno zaměnit, vytvářejí navíc prostor glosovat a reflektovat dění, které má charakter současnosti. 3. velmi osobitá variace s odkazy latinskoamerického magického realismu, kde nechybí tradiční atributy - osudová žena, láska přetrvávající dekády, prvek pomsty jakožto jediného principu bytí, výjimečně silný příběh, úkladné vraždy, různorodá interpretace reality, narační světy... 4. rámcová kompozice pointovaná dvojitým závěrem, který snímek a celý příběh skutečně korunuje a svádí do jednoho řečiště rozložité povodí dějových linek 5. skutečně zdařilou estetiku snímku a stylizaci do 70. let minulého století, pod níž tiše probublává šedé bezčasí peronismu a následných vojenských diktatur, tedy polototalitní a totalitní režim, který přímo ovlivňuje události v příběhu. 6. neobvykle silně vyvážená forma a obsah - snímek působí skutečně jako homogenní tvar, od použitých kamerových clon, autentické mizanscény coby dobové kulisy, nenápadného střihu, gradace, členění do několika celků ukončených vždy patrnou minizatmívačkou, několika stylizovaných pasáží, hereckých výkonů, scény na fotbalovém stadionu...až po výše popisovaný pouhé kriminálce neadekvátní obsah. Skutečně silný a sugestivní film se výraznou stopou artového směrování... PS: Hanekeho Bílá stuha si ale Oskara zasloužila víc... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Druhý Campanellův film, který získal nominaci na Oscara. První byl Syn nevěsty (2001). (Kulmon)
  • Nejsledovanější film v argentinských kinech od roku 1983. Vidělo jej přes 3 miliony diváků. (Kulmon)
  • Film získal Oscara v kategorii Cizojazyčný film za rok 2009. (zdeny99)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama