Reklama

Reklama

Tajemství jejich očí

  • Argentina El secreto de sus ojos (více)
Trailer 2

Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli. Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí, že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (168)

andrii 

všechny recenze uživatele

Jeden pohled nestačí, to tajemství zaskočí. Z očí do očí. Dostát slibu...patří za mříže, na doživotí. Nepromlčená vina. O slovo si říká minulost. Hrana spravedlnosti, skulinkou zvědavosti, z vlastní lítosti. Zločin a trest v tělesně pekelných, duševně dráždivých kaskádách. Proklestit si cestičku k rekonstrukci. Jsem s to rozluštit tu tajenku, unést a přenést to tajemství dávných časů? Potrestané zlo, jak logické! Nenechme ho volně se procházet před našimi okny. Jeho život zastavil se v tom okamžiku, zavraždil ji, nenechavec, už nebudu moct ji držet za ruku. Postřeh zásadní, mé oči zbystřily nad detaily fotografií, hleděl na ni. Ten pohled blažený, patologický, apokalyptický. Zodpovědět všechny otázky - v tvých očích spravedlnosti ultimátum, prázdné duše narkotikum. Zlo nám vmetlo do tváří, rozepsalo román, jak z pattersonovských pasáží. Rozkmitalo temnotu, která triumfuje suverénně ve společenských žalářích. Kruté bolesti mne upálily. Rty si hryžu. Bezmocný, kterému vpálili kulku do spánku. Já sám vykonavatelem trestu, v soukromé kobce si doživotí odpykáš, společnost ti odemkla, tak si troufáš. Vyplnil dny zármutkem. Dopsaný román budiž toho důkazem. Romantika musí zaklapnout dveře za minulostí, myslet na budoucnost, je mou povinností. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

The Secret in Theirs Eyes je velmi hutnou detektivkou, která si dle mého zaslouží oscarový humbuk okolo sebe právem. Stejně jako třeba detektivky Davida Finchera jde o kus dál a vedle silného příběhu (sice tuctového a vyumělkovaného, ale papírově jednoznačně silného) nabízí i ostatní ingredience správného filmu. Sympatičtí herci v čele s Ricardem Darínem jsou skvěle rozpohybovanými figurkami v hutné argentinské atmosféře sedmdesátých let. Nesmím opomenout a vyzdvihnout téměř hypnotickou scénu ze stadiónu, kde kamera plynule přejde v jednom záběru z leteckého celku do energické honičky v útrobách fotbalového svatostánku. Zkrátka poctivá detektivka klasického stylu, ale s přidanou hodnotou. 80 % ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasné, kolik rovin a významů v sobě spojuje tento argentinský snímek (a čerstvý držitel Oscara) a jak je to přesto celistvý a konzistentní celek. 1. metažánrový film, který by bylo velkou chybou vnímat jen jako pouhou kriminálku. Spojuje v sobě hned několik žánrů (detektivní, romantický, komediální, politický, historický), přičemž jejich významovému rozložení porozumíte teprve až s úplným závěrem snímku. 2. postmoderní snímek, který je vyprávěn kontinuálně ve třech rovinách (současnost, minulost a její reflexe prostřednictvím stylizace románového pohledu), které se ale pozvolna proplétají a místy je lze snadno zaměnit, vytvářejí navíc prostor glosovat a reflektovat dění, které má charakter současnosti. 3. velmi osobitá variace s odkazy latinskoamerického magického realismu, kde nechybí tradiční atributy - osudová žena, láska přetrvávající dekády, prvek pomsty jakožto jediného principu bytí, výjimečně silný příběh, úkladné vraždy, různorodá interpretace reality, narační světy... 4. rámcová kompozice pointovaná dvojitým závěrem, který snímek a celý příběh skutečně korunuje a svádí do jednoho řečiště rozložité povodí dějových linek 5. skutečně zdařilou estetiku snímku a stylizaci do 70. let minulého století, pod níž tiše probublává šedé bezčasí peronismu a následných vojenských diktatur, tedy polototalitní a totalitní režim, který přímo ovlivňuje události v příběhu. 6. neobvykle silně vyvážená forma a obsah - snímek působí skutečně jako homogenní tvar, od použitých kamerových clon, autentické mizanscény coby dobové kulisy, nenápadného střihu, gradace, členění do několika celků ukončených vždy patrnou minizatmívačkou, několika stylizovaných pasáží, hereckých výkonů, scény na fotbalovém stadionu...až po výše popisovaný pouhé kriminálce neadekvátní obsah. Skutečně silný a sugestivní film se výraznou stopou artového směrování... PS: Hanekeho Bílá stuha si ale Oskara zasloužila víc... ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné překvapení z Argentiny a zasloužená nominace na Oscara. Film odkazuje na žánr noir, ale vyrovná se i moderním detektivním thrillerům. Silný příběh, kvalitní (a hollywoodem neprovaření) herci a především působivé a nezapomanutelné scény dělají z toho snímku perlu letošní produkce. Někteří zdejší uživatelé by neměli přeceňovat své mentální schopnosti a nezkoušet sledovat filmy, které nedokáží pochopit. 90% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám tyhle typy filmů rád. Nenápadný, ale zajímavý. Na druhou stranu ale většinou u těch nenápadných hrozí, že budou taky nudný a strašně se televizně táhnoucí. No a u tohodle jsem to prožíval tisíckrát tolik. Protáčel jsem se v posteli jak zběsilej. Ale teď nevím, jestli to bylo víc filmem nebo tím, že jsem v pokoji i večer měl třicet stupňů. Vedro je občas nesnesitelná věc. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Film získal Oscara v kategorii Cizojazyčný film za rok 2009. (zdeny99)
  • Druhý Campanellův film, který získal nominaci na Oscara. První byl Syn nevěsty (2001). (Kulmon)
  • Nejsledovanější film v argentinských kinech od roku 1983. Vidělo jej přes 3 miliony diváků. (Kulmon)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama