Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Architekta bývajúceho v rozľahlom dome práve opúšťa priateľka a ostáva sám. V jeden večer na jeho dvere zaklope neznámy muž, ktorý si potrebuje zavolať. Dopraje mu chvíľku súkromia, no keď sa vráti, muža nevie nájsť a čo je podozrivejšie, nevidel ho ani odchádzať.
Časom dostáva pocit, že v dome sa okrem neho nachádza aj niekto iný... (petero)

(více)

Recenze (139)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Prozatím dávám 3*, chtělo by to určitě druhé zhlédnutí, ale nevím, jestli se k němu ještě někdy dokopu. První polovina je hodně dobrá, napínavá a tajemná, člověk prostě neví o co jde. Ve druhé se to trochu pokazilo, zamotalo a už jsem se tak nebavil jako na začátku. Navíc to místy bylo dost divné, naivní (Spoiler: Že by jí žil v domě cizí chlápek a ona si toho ani nevšimla, když jí byl navíc věčně za prdelí? To asi těžko.) a předvídatelné (Spoiler: schovávání narozeninových hostů, postřelená expřítelkyně). Doufal jsem, že závěr nabídne nějaké "normální" vysvětlení, ale toho jsem se moc nedočkal. Film je to určitě zajímavý, mystery jako prase, ale mě to zas až tak nesedlo. Možná to bude podruhé lepší, možná... 65% ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Po bytě mi courá éro, půjdu spinkat do auta! U sousedky honím péro, pak si vlezu do kouta." Kdo papal z mojí mističky? Kdo spinkal v mojí postýlce? A kdo si, kurva, v mojí koupelničce holil bobra?! Otázky, samé otázky... Odpovědi nečekejte, logiku v tom nehledejte. Ani Felix vám s tím nepomůže, v té jeho garsonce o 1100 m2 se toho už ztratilo... Felixova identita, láska partnerky, portrét partnerky, záhadný telefonista a bohužel i zdravý rozum. Pár příkladů z dementního scénáře: Felix zjistí, že mu záhadný chlap, vtíravý jak pitralon, t.č. si v jeho baráku plnící odznak 100 jarních kilometrů, věšel bulíky na nos a že telefonní budka přes ulici funguje. Jak zareaguje? Přece nijak. Jde normálně chrnět! :-)) Když mu po pár dnech v kobercích vydupané pěšinky začnou vadit, co udělá? Jde spát do auta... A aby té idiocie nebylo dost, začne i on šukat po světnicích u sousedky, sprchovat se u ní, vykukovat za ní u telky, papat z její mističky a spinkat pod její postýlkou (a honit si tam péro). Nakonec jen tupě čumí prostřelenými dveřmi na umírajícího těhotného scenáristu a nezmůže se ani na zavolání sanitky, ani na prosté WTF?! ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý kousek s minimem krve a lekaček. Přesto první polovina nemá k dokonalosti daleko. Situace, v níž hlavní hrdina pomalu zjišťuje, že není ve svém domě v bezpečí a postupně upadá do paranoidního šílenství, je tu zachycena nadmíru sugestivně, člověku se snadno zaryje pod kůži. Jenže kámen úrazu vězí (alespoň podle Bloodyho) v druhé půlce filmu, která nám nečekaně ukazuje problém s neviditelným cizincem z druhé perspektivy. Film trochu zpomalí a ztrácí tak na síle, i když jeho jádro je pořád tajemnější než hrad v Karpatech. Celek těžko zařaditelný (snad mysteriozní thriller?), ale rozhodně nic, z čeho bych si sednul na prdel. Moralesova novinka Los Ojos de Julia je určitě o třídu lepší. ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

Jeden chlápek pustí druhého chlápka do domu, aby si mohl zatelefonovat. Nechá ho chvíli o samotě a mezitím druhý chlápek zmizí, přičemž je důvodné podezření, že z domu neodešel. První chlápek prohledá celý dům, nikoho nenajde, přesto se nemůže zbavit dojmu, že v domě není sám. Celkem strašidelný příběh se pak zvrtne v téměř komedii, kdy první chlapík uteče ze svého domu a "nastěhuje" se k manželce druhého chlápka, upoutané na invalidní vozík, a zamiluje se do ní. A teď jak z toho ven, že? Nebudu vás dlouho napínat, patřím do té skupiny diváků, kteří vůbec nepochopili závěrečné "rozuzlení". Čili tímto bych prosila někoho z druhé skupiny, jestli by mi laskavě neosvětlil, jak to vlastně bylo a co měla znamenat ona závěrečná scéna. Jinak to byl celkem hezký film. Zdvořile děkuji předem. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Ve chvíli kdy začne Félix pátrat, kampak že to zmizel jeho host, nastává nejlepší pasáž celého filmu. Ponurá atmosféra a potřebná dávka napětí udělá své a divák tak s velkým očekáváním sleduje minutu po minutě, kam se děj posune. Kdo je onen cizí muž? Kam se poděl? Nejde jen o chorou představivost hlavního hrdiny? Tak přesně tyto otazníky mi šrotovali v hlavě a nebudu zřejmě sám. Zhruba v polovině filmu začíná vše gradovat, ale poté následuje zlom. Tvůrci se rozhodli ještě více zamotat divákům hlavy a zvolili pomalejší tempo. Tento krok se však v mých očích nezdál být zrovna nejlepší volbou, protože popravdě jsem se začal trochu nudit. Následná pasáž totiž byla pravým opakem toho, co jsem měl možnost dosud sledovat. Navíc se do všeho začala motat zase ta „zasraná“ romantika, která mi leze v hororech krkem. Zbytečné natahování a proměna chování hlavního hrdiny se mi zrovna dvakrát nelíbilo. Začal jsem vážně pochybovat o žánrovém zařazení a to dlouhé čekání na další zvrat se začalo měnit v zoufalost. Naštěstí to Morales ukočíroval zajímavým závěrem. Bohužel se však nemůžu zbavit dojmu, že to trochu přehnal. Logiku trochu zahodil stranou a nelze si nevšimnout několika velice podivných „událostí“, které do sebe sice nakonec zapadnou, ale pozornému divákovi nad nimi zůstává rozum stát. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno