Reklama

Reklama

Za tajemstvím jménem Ferrari

  • Česko Ferrari Fiorano 599 (více)

Obsahy(1)

Na světě je řada prvotřídních sportovních vozů. Jsou rychlé, luxusní a závratně drahé. Jedna z nejznámějších značek, která v sobě spojuje kvalitu provedení a jedinečný design, nese jméno Ferrari. Sídlo firmy je v severotitalském Marranellu. Tři tisíce zaměstnanců zde vyrábí jak závodní auta, tak sériově produkovaná vozidla. Zakladatel firmy Enzo Ferrari byl sportovec celým srdcem a výrobu silničních vozů zahájil proto, aby mohl financovat svou vlastní, veleúspěšnou stáj Formule 1. Spolu se štábem amerických filmařů se podíváme do supermoderní továrny a budeme sledovat jednotlivé fáze vzniku nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu Fiorano 599. Ten, kdo za něj zaplatí dvě stě tisíc eur, se s ním může projíždět rychlostí 330 kilometrů za hodinu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

st.verka 

všechny recenze uživatele

Nemám slov. Jen jsem v úžasu koukala. To byl neuvěřitelný zážitek. Prostě mi spadla brada. Opakování si nesmím nechat ujít. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nie som nadšenec jazdenia ani formuly a pri autách som iba bežný spotrebiteľ. Ale trošku so zanietením do techniky všetkého druhu, takže pohľad do výroby auta zvnútra ma potešil. To auto je však Ferrari a tak ho majú už od výroby motora skôr za umelecké dielo a tak k výrobe aj pristupujú. Treba zabudnúť na kilometrové montážne linky veľkovýroby a v hlavnej úlohe je ručná práca. Ručne by snáď aj natreli karosériu, keby sa to dalo s presnosťou hrúbky laku na tisíciny milimetra. Fanúšikovia Ferrari si to asi nemôžu nechať ujsť. ()

U.Tarare 

všechny recenze uživatele

Musím uznat, že to bylo zajímavý. Zvlášť mě zaujal borec s hadříkem, co to auto pořád leštil a pokud se někde neblejskalo, tak ho poslal zpět do lakovny... Jenomže, není tohle už tak trochu reklama než dokument? ()

arcticsky 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejsem technický typ - ale zde mi nezbylo než jen valit oči. Výrobky Ferrari (nebo například Harley Davidson) totiž nejsou stroje ale umělecká díla. Na každou součástku je nádherný pohled.... ()

Luk Skywalker 

všechny recenze uživatele

K Ferrari mám obdiv od malička, nyní je i podpořen reálným základem, který vzniká od výroby každé součástky až po finální testovací jízdy jak na okruhu, tak i na běžné italské silnici. Dokument je vlastně výroba Ferrari Fiorano 599 krok za krokem. ()

korok 

všechny recenze uživatele

Povinnost pro fanoušky rudých vozů z Maranella. Pracovat v této továrně musí být opravdu splněný sen. ()

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Parádní dokument. Občas jsou sice ty komentáře trochu přitažené za vlasy (např. "plexisklová místnost, kam nepronikne jediné zrníčko prachu" a frajeři tam normálně choděj skrz dveře), ale jinak je to velmi poučné, jako celá řada Ultimate Factories. ()

subic 

všechny recenze uživatele

Dokument hlavně pro chlapy o tom, jak se dávala dohromady dřívější ikona Ferrari 599 Fiorano, kterou nahradila v roce 2012 Ferrari F12 Berlinetta. V podstatě jde o umělecké dílo moderní doby se všemi těmi postupy a technologiemi. Akorát mi není jasné, proč a pro koho to dělali Američani. Nutno říct, že Amíci udělali dokument v době, kdy byla 599 horká novinka a to byl zároveň taky mezník ve Ferrari, než se ze značky stal spíš marketingový kýč na golfové čepice, klíčenky a trička, což teď nosí kde jaký Lojza. ()

Standey 

všechny recenze uživatele

Toto je dokument pro všechny pochybovače, kteří do teď netuší, proč ten vůz stojí tolik peněz.... Přestože jsem vyučen obráběčem kovů, tak tuto práci nesnáším. Ovšem pracovat pro Ferrari bych si považoval za obrovskou čest a obrábění by se pro mě změnilo v úžasný zážitek... ()

Jimbodini 

všechny recenze uživatele

Od malička miluju Porsche 911. Více či méně všechny jeho modelové řady. Jediné, co mě zklamalo bylo u verze 996 upuštění od kulatých světlometů. Vše zpravila verze 997. Nejúžasnější je 911 GT3 RS. Černá s oranžovými nápisy a límci kol. Aú. Ale. Když jsem se díval na dokument o výrobě Ferrari 399 GTB (dokument mapoval celý postup od syrového kovu až po rychlost 300 km/h), tak jediné co mě napadlo bylo, jestli je legální bigamie v lásce k automobilům. Pánové z Maranella nám názorně předvedli, jak se tvoří umění. ()

Reklama

Reklama