Reklama

Reklama

Miláček

  • Velká Británie Bel Ami (více)
Trailer 2

Paříž druhé poloviny 19. století, Francií zmítají politické i hospodářské machinace. Spekulující bankéři a makléři mohou lehce nabýt velkého jmění. Do tohoto prostředí se z vojenské služby v severní Africe vrací pohledný mladík Georges Duroy (Robert Pattinson). Na něj zde ale čeká jen chudá existence na pařížském předměstí. Tento osud jej nikterak neuspokojuje, proto s pomocí přátel a známých a s využitím vlastní obratnosti i bezohlednosti hledá cestu vzhůru po společenském žebříčku. Kariéru zahajuje jako pomocník v Pařížských novinách. Brzy se mu však naskytne obrovská příležitost, kdy mu jeho starý známý nabídne práci politického redaktora pro významný pařížský politický plátek. Díky tomu se Duroy, kterému později žádná z pařížských dam neřekne jinak než Miláček, dostává na výsluní pařížské smetánky. Brzy se kolem něj začnou točit tři vlivné ženy. Clotilde de Marelle (Christina Ricci), která se stane jeho oddanou milenkou, ho uvede do vyšší společnosti. To ovšem Miláčkovi nestačí a naváže milenecký vztah s Madeleine Forestier (Uma Thurman), která z počátku nepříliš talentovanému Duroyovi pomáhá i s psaním prvních článků do novin. Do spleti jeho intrik se postupem času zamotá i postarší manželka jeho ředitele (Kristin Scott Thomas). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (264)

Tayen 

všechny recenze uživatele

Dnes mi více než kdy jindy schází vícebodová stupnice hvězdiček. Na úvod řeknu, že film byl až příliš dlouhý na to, jak málo se toho v něm děje. Na druhou stranu mám ráda období 19. století a zajímavé postavy, kterými se to tady jen hemží. Ironií je, že nejméně zajímavou postavou byl Georges Duroy alias Bel Ami Roberta Pattinsona, který se snaží a docela mu to vychází, ale na své starší herecké kolegyně nestačí. Uma Thurman zahrála zdaleka nejzajímavější ženskou postavu první Duroyovy manželky a zasloužila by si daleko více prostoru, stejně tak Kristin Scott Thomas jako postarší labilní a ponižující se Miláčkova milenka. I Christina Ricci už dávno dokázala, že umí hrát a ve filmu je krásná. Ve výsledku ale dostáváme tanec tří dam, které vedou mladého Pattinsona celým filmovým tancem. Ano, postavy skvělé, kostýmy nádherné, atmosféra 19. století podtržena skvělým Portmanovým soundtrackem. Ale když to všechno smíchám dohromady, nevypila jsem žádný koktejl, který by ve mně měl vzbudit lítost, znechucení nebo jiné silné pocity, spíše to byl slabě vyluhovaný černý čaj. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Až teď si uvědomuju, jaké čuňárny jsem to jako děcko vlastně četl... :-) Navíc Maupassant si musel vystačit pouze se slovy, fantazií a literárním jazykem, což je samozřejmě ještě víc čuňácké; nepotřeboval k tomu rozmazané záběry propletených těl, snímané od pasu nahoru... Kromě toho film nabízí pouze kostýmní načančanost a plytce převyprávěný děj jinak zajímavého románu. Žádná hluboká analýza vzestupu bezskrupulózního génia průměrnosti, který je neschopný prosadit se vlastními silami a který těží jen z hezké tváře a neukojeného libida vdaných žen. Film spíše skládá epizody Duroyova života a zcela potlačuje kontext. To je zvlášť patrné z průběhu jeho žurnalistické "kariéry", která zde obsahově působí "bla-bla-bla efektem"; svržení vlády, finanční machinace, konflikt v Maroku - to vše je zde zcela ztrivializováno do té míry a jen za tím účelem, aby bylo pouze zřejmé, že články za Miláčka píše Madeleine Forestier... Vyvrcholením filmu má být Duroyovo vyznání z motivů jeho nemorálního chování, ale aby toto vyznání mělo potřebnou sílu, muselo by mu předcházet trochu lepší vykreslení psychologie hlavní postavy. Film působí roztahaným dojmem a občas nudí. ()

Reklama

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Námět není vůbec špatný, jenže to je všechno. Jedině snad hudba nebyla místy vůbec špatná, zbytek byl ale hodně promrhanou příležitostí. Takových hereckých osobností a taková nuda, film díky scénáři vypadá jako sestřih scén z nějakého delšího filmu. Největším faux pas (když už jsme v té Francii, která je ale nastíněna jen úvodním titulkem, jinak si toho nevšimnete), je Patyzón. Jeho smůla je v tom, že si ho asi už navždycky budu pamatovat jak třpytku s tesáky. Tady jsem ale nějak nechápal, proč byl do filmu obsazen. Unylý herec, který nemá žádný hlas, pokud zrovna neřve smyslů zbavený, a jenž po celý film vypadá jak feťák, mi prostě nedovoluje nabýt dojmu, jak mu paničky padají k nohám. Natočte to, prosím, znovu, s jiným scénáristou a hlavně s jiným hercem hlavní postavy, všechno ostatní ať klidně zůstane. ~~~ Trefný komentář: verbal ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ten nápad, udělat z Patizona francouzského sexuálního predátora, se mohl zrodit jen v hlavě někoho, komu před tím zamítli adaptaci Romea a Julie, protože roli nadrženého Monteka napsal na tělo Schwarzeneggrovi. Slizký homoupír, excelentně ovládající jedinou, patrně vrozenou univerzální grimasu "Žvýkám hovno, no a co...", se v ansámblu skvělých a charismatických hereček vyjímá asi jako hnisavý nežit na malebném, sněhobílém pozadí Christiny Ricci! A tak nezbývá než doufat, že se paní Majerová znovu chopí péra a napíče padesátý díl své grafomanské ságy, aby se miláček dívek s rovnátky mohl plně realizovat vysáváním Lautnera a nekurvil nám klasiku! ()

suicide 

všechny recenze uživatele

Hvězdné obsazení? No pro mě akorát tak Uma Thurman, které se ve své roli opravdu vyžívala. Co se týče "Miláčka" v podání upířího herce to je už trochu horší. Celý film jsem mu dával šanci se předvést, odpoutat se od své slavné role, kdy způsoboval mokré sny školačkám a svým hereckým umem způsobit mokré sny mnohem dospělejším ženám - ale nějak se mu to nevedlo. Jeho chladnost postavě bezpáteřního pisálka a bohéma jakoby seděla, ale jenom zdánlivě. Je rozdíl mezi chladnou vypočítavostí nemorálního člověka, která se však střídá ale s celou škálou vzorů chování, když je cíle dosaženo, a oněmi třemi výrazy, kterými oplívá a kterými diváka častoval Robert Pattinson. Výraz sexuálního chtíče, běžný výraz nasranosti a v poslední řadě výraz nasraného vzpomínání si na věty ze scénáře. Když tedy opomenu ústřední postavu, tak celkově Miláček až tak nezklamal, zase jednou jsem viděl hezký vhled do Maupassantovy doby. 70% ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Christiny Ricci sa v rozhovore pýtali, či bolo pre ňu ťažké natáčať nahé scény v tomto filme. Povedala: "Vytrénovala som si mozog tak, aby ho netrápila nahota, keď pracujem. Je to ako ísť na pláž. Celý čas môžete stráviť posadnutosťou tým, ako vyzeráte, alebo môžete ísť len tak na pláž, zabudnúť na svoj výzor, a dobre sa baviť." (Arsenal83)
  • Hlavní role byla nabídnuta Nicole Kidman. Ta však musela z časových důvodů odmítnout. (Petra46)
  • Ačkoliv ve filmu sledujeme "Paříž 1890", exteriéry byly natáčeny v Maďarsku, konkrétně v Budapešti. Během filmování bylo rovněž hojně využíváno twickenhamské studio. (Robbi)

Související novinky

Něžný upír Edward vs. Saddám Husajn

Něžný upír Edward vs. Saddám Husajn

04.05.2012

Nutno uznat, že Robert Pattinson se docela úspěšně snaží setřást nálepku pobledlého hezouna se slabostí pro podstatně mladší pasivní holky. Nebo má prostě dobrého agenta. Po adaptacích slavných… (více)

Pattinson, Hopkins, literatura, ženy

Pattinson, Hopkins, literatura, ženy

10.11.2009

Minulý týden se shodou okolností vynořily zprávy o dvou projektech, v nichž si veterán Anthony Hopkins a žhavá hvězda současnosti Robert Pattinson zahrají slavné spisovatele. Začněme tím, který naše… (více)

Reklama

Reklama