Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Trabanťáci začali dost nevinně a pro širokou škálu diváků, kteří je sledují dnes, zcela chápu, že i velmi nezáživně. Za to lze vinit onen hrozivý fakt, že většina dnešní české společnosti ani netuší, kudy celou historií lidstva protkaná Hedvábná stezka vlastně vede a nedokázala by ony nevinné, třebaže ohromně fascinující země zakreslit do mapy světa. Přitom tato středoasijská výprava má právě to dechberoucí kouzlo dobrodružství, které dalším komerčně zaštítěným dílům skutečně schází. ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Expedice byl dobrý počin... ale ten dokument už ne. Z něj bylo jasně zřetelné, že hlavního šéfa expedice zajímá víc jeho trabant, než země, kterými projíždí. Památek bylo ukázáno poskrovnu, život lidí snad vůbec ne, ale o trabantu jsem se toho dozvěděl víc než za celý můj dosavadní život. Na DVD oceňuji vcelku vyčerpávající informace o expedici, včetně poněkud směšného shrnutí nákladů. Kamera za 130 000 na amatérské video, notebook za 30 000 na ukládání fotek :-) No nebyla to příliš nezávislá expedice. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nezajímají mne krásy Persie, tamější zvyky ani historie - o tom se dá sehnat mnoho zajímavějších dokumentů. V tomto případě mne zajímá, jak si Trabant poradí s cestou necestou, úředním šimlem a nedostatkem benzínu. Z tohoto úhlu pohledu mne naprosto uspokojily papíry vydávané v Íránu, neustálé vyhrabávání auta z písku či cestování po kazachstánských silnicích, které čtyři z pěti map neznají, ale ty cestopisné poznatky v první půlce filmu mne celkem rušily. Nějak se však začít musí a následné expedice dokázaly, že tahle cesta měla smysl. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Viděno v opačném pořadí, a možná je to tak i lepší. Na obou dokumentech je vidět, jak se tvůrci při natáčení a vůbec přípravě pokračování použili z kritiky a chyb Jantarové stezky. Afrika je jednak delší (aby se dostalo na podrobnosti, které na Jantarovce zoufale chybí), jednak cestopisnější a zkrátka celkově zajímavější. Jantarovka proti tomu nabízí skvělý komentář Miroslava Táborského. ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

Najslabší spomedzi trojice dokumentov o Trabantoch na cestách. Síce prvotina a preto treba oči prižmúriť. Ale vôbec to nebolo také vzrušujúce ak cesta po Afrike či Južnej Amerike. O rýchlosti prechádzania jednotlivých krajín ani nehovorím a suchý, profesorský, nezainteresovaný komentár tomu vôbec nesedel. 60-65% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)
  • Ve stejném roce, co se vydal Dan Přibáň s trabanty kolem světa, měla stejný nápad skupina mladých německých dobrodruhů, i když jejich záměr byl pomoci kambodžským dětem. Z cesty vznikla kniha „Trabant Trek: Crossing the World in a Plastic Car“ od autora Dana Murdocha. (sator)
  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)

Reklama

Reklama