Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (477)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Škoda, že velice slibně rozjetý film poškodila zbytečně dlouhá stopáž. Být tam tak o dvě dohry méně, bylo by to lepší. To vzájemné předhánění, kdo dá komu větší čočku, mě ale bavilo. A humor je z toho nejčernějšího oddělení. Fakt jsem vyprsk, když si fousatej pervert v tom lesním murderhousu vytahoval šroubovák z ruky. Trochu moc překombinované, ale doporučuju. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Čeho se bojíte? Neviděla jste nikdy trubku?" Viděla, ale tušení, že se trubka několikrát setká s její lebkou, se té slečně asi moc nepozdávala. Ale tady je na výběr ještě kladivo, činka nebo hasičák a já si dovoluju vyjádřit obdiv nad tím, kolik ran ty korejské palice snesou. Jenže jsem asi trochu citlivka. Sice nemám nic proti starému, dobrému, sexuálnímu násilí, ale žádné z mých partnerek při aktu dosud neupadly ruce, nohy ani hlava a po zhlédnutí tohoto snímku si připadám jako slaboch. A abych z toho neměl mindrák, tak si okamžitě jdu koupit sbírku sekáčků a tupých nástrojů určených k deformaci hlavy, aby sex dostal tu správnou šťávu. A ještě jednu brutální metodu mě tento snímek naučil - vypnout padouchovi porno těsně před výstřikem. Neznám nic sadističtějšího. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Vďaka podobným filmom zisťujem a stále viac sa utvrdzujem v tom, že môj filmový hľadáčik by sa mal pomaly ale isto presunúť inam než do americkej továrne, ktorá čím ďalej tým plodí viac rutinérskych a nezáživných filmov. Tento snímok je len ďalším dôkazom ako sa z jednoduchého scenára, ktorého hlavnou líniou nie je nič čo by už predtým nebolo vo filmoch použité, dá natočiť ukážkový film. Thrillerové zimomriavky od začiatku až do konca. Miestami priam mrazivé scény, ktoré nemajú ďaleko od autentickosti, len znásobujú pocity, ktoré príbeh prenáša na diváka. Miestami som voči postavám pociťoval až osobný odpor a moje myšlienky sa po filme ocitli na veľmi tmavých miestach, čo som teda pri filme nezažil pekne dlhú dobu. Netreba však film brať tak, že chce byť týmito scénami cool, alebo že by boli čo i len trošku prvoplánové. Kim od začiatku vedel čo robí, ako diváka vydesiť k smrti a ako ho zahnať do úzkych. Totiž príbeh ponúka nečakané množstvo zaujímavých zvratov, je inovatívny a vďaka neštandardnej kombinácii žánrov a úžasným hereckým kreáciám ho považujem za obrovské prekvapenie. Je pravda, že slabšie povahy si asi pri niektorých scénach budú zakrývať oči, ale je to to isté, ako keď horehronskí drevorubači neobsedia pred romantickou telenovelou. 85%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Korejský Bobby Sixkiller jako psychopatický sériový vrah, co svým jednáním stvoří de facto stejně ujetou Nemesis. Na temný thriller je to místy hodně pitomé, na cynickou hříčku na téma zmije násilí zakousnutá do vlastního ocasu se to zase bere příliš vážně (vysypaná hlava a urvaná rukojeť sekáčku budiž čestnou výjimkou). Krev se vypařuje jako voda, přeřezaná achilovka se staví na úroveň kuřího oka, rány do hlavy tupými předměty po sobě zanechávají následky podobné kousnutí vší, do toho několikadenní stávka korejských policejních složek a tradiční vyhlášení prvního povodňového stupně na jihokorejské řece slz. Jee-woon Kim je bezesporu talentovaný režisér umně pracující s atributy žánrů a explicitou, ale tahle notně přetáhlá hra na efekt nemá dost síly čelit vlastní banalitě. Někdy mám pocit, že zdejší hodnotitelé mají u asijské kinematografie na hlavě hrnec od kimčchi a dobře přes něj nevidí. Natočit políčko od políčka to samé Eli Roth ve slovenských „reáliích“, má to tady minimálně o 30 % míň.. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Keď si na vás vyšliapne moderný ninja, nepomôže vám ani fakt, že ste profesionál v dvojodbore mäsiar – vodič autobusu. Počiatočná a konečná fáza filmu sú špičkové. Škoda, že nakoniec ide len o film o pomste, o nekonečnej pomste, ktorá nikdy neuspokojí. O diablovi, ktorého porazíte len tak, že sa ním sám stanete. Krvavé scény boli zahrané uspokojivo a dostatočne surovo, veľmi chválim kameru. A taktiež korejské herečky. Stopaž je ale zbytočne prehraná, šlo to o polhodinku skresať. Nedostatok vidím rovnako v scenári, mohlo ísť o viac detektívny žáner. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Navzdory příliš násilnickým záběrům, byl filmový tvůrce, režisér Jee-woon Kim (The Last Stand (2013), Doomsday Book (2012)), nucen snímek před jeho oficiálním uvolněním ke komerčním účelům, sestříhat o necelých osmdesát sekund. V jiném případě by snímek od korejské filmové rady, The Korea Media Rating Board, dostal striktní označení R, díky němuž by přišel o možnost být promítán před jihokorejským filmovým publikem v běžných kinosálech. V rámci domácího trhu by snímek v takovém případě nevyšel dokonce ani na běžných médiích, jako jsou DVD nebo blu-ray disky. Neboť se ale snímku dostalo poměrně kladného přijetí jak ze strany filmových kritiků, tak i ze strany filmových fanoušků, vyšla jen o něco později, 10. 5. 2011, pro zámořský trh, původní nesestříhaná verze, obsahující všech sedm odstraněných scén. (Conspi)
  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)
  • Okolo 77. minúty filmu Jang Kyung-Chul (Choi Min-sik) je misku s ryžou, na ktorej môžeme vidieť nápis 666. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama