Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (477)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Škoda, že velice slibně rozjetý film poškodila zbytečně dlouhá stopáž. Být tam tak o dvě dohry méně, bylo by to lepší. To vzájemné předhánění, kdo dá komu větší čočku, mě ale bavilo. A humor je z toho nejčernějšího oddělení. Fakt jsem vyprsk, když si fousatej pervert v tom lesním murderhousu vytahoval šroubovák z ruky. Trochu moc překombinované, ale doporučuju. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Videna rozsirena unrated directors cut verzia, ktora v mojich ociach v ramci korejskeho blokbasteru patri k tomu najkrvavejsiemu. Slabinou filmu je imho zaner slasheru,ovsem ku cti rezisera treba dodat,ze sa ho verne drzi na celej hracej ploche zrucne a "putavo" roztaca spiralu sialenosti presne v duchu "if you want to beat the monster you have to become monster". Choi Min-sik samozrejme herecky dominuje.___UPDATE: S odstupom casu zo mna tento film uplne vyprchal, resp. takto: Zatial co Park v svojej Vengeance trilogii s kazdym filmom prinasa inu potechu v hre so stylom, zaroven danu temu pomsty vycerpa az so zaverecnymi titulkami. Naproti tomu Kim v I saw the devil dosahuje vrchol v ponoreni sa do temy niekde v polovici filmu a v druhej polovici je to uz s prepacenim iba nadstavovana kasa brutalit cisto uz len pre potechu oci a usi hemoglobinom hecovaneho divaka. Ovsem stale aj naprie tomu plati moj obdiv pre to verne drzanie sa zvoleneho zanru. ()

Reklama

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Silný a surový krimihoror, který mě i přes slušnou stopáž ani chvíli nenudil. Film nemá příliš hluchých míst. Hlavní padouch a mstitel jsou obsazeni, respektive zahraní naprosto bezchybně. Režisér v surových pasážích neuhýbá kamerou a tak nás o nic ( díkybohu ) neokrádá. Řemeslná a příběhová stránka na hodně vysoké úrovni. Absolutní spokojenost. 10/10. ()

Carol Pifková 

všechny recenze uživatele

Fuuuu, tak toto bola riadna hustiareň. Ako na kórejských hercov alebo resp. hlavne filmy nie som zvyknutá bolo to aj dosť dlhé a pri tých menej akčných scénach som sa nudila ale akože klobúk dole. Taký krvák som už dlho nezažila a konečne pomsta, ktorá naozaj stojí za to. Takto by mali vyzerať všetky pomsty. Pomalé bolestivé mučenie. Wihíííí bolo to brutálne. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ha, ani nevím proč jsem tenhle vrchol Asijské kinematografie, tak dlouho odkládal. Skvělý režisér, úžasné ústřední duo, perfektní kamera, výborná technická stránka, slušný nápad, solidní tempo a hlavně parádní a nekompromisní gore efekty mi přinesly unikátní filmový zážitek a jeden z nejlepších filmů o sériových vrazích, na který budu velmi dlouho vzpomínat s radostí. 100% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)
  • Navzdory příliš násilnickým záběrům, byl filmový tvůrce, režisér Jee-woon Kim (The Last Stand (2013), Doomsday Book (2012)), nucen snímek před jeho oficiálním uvolněním ke komerčním účelům, sestříhat o necelých osmdesát sekund. V jiném případě by snímek od korejské filmové rady, The Korea Media Rating Board, dostal striktní označení R, díky němuž by přišel o možnost být promítán před jihokorejským filmovým publikem v běžných kinosálech. V rámci domácího trhu by snímek v takovém případě nevyšel dokonce ani na běžných médiích, jako jsou DVD nebo blu-ray disky. Neboť se ale snímku dostalo poměrně kladného přijetí jak ze strany filmových kritiků, tak i ze strany filmových fanoušků, vyšla jen o něco později, 10. 5. 2011, pro zámořský trh, původní nesestříhaná verze, obsahující všech sedm odstraněných scén. (Conspi)
  • Tento film (aj Bílé maso, 2008) sú voľne založené na udalostiach vrážd spáchaných sériovým vrahom Yoo Young-Chul tiež známym ako The Raincoat Killer, ktorý reálne vraždil v rokoch 2003 až 2004. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama