Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mařenka Berková, hodná dceruška z dobré rodiny, se má na příkaz otce provdat za pilného bankovního úředníka, kterého však nemiluje. Jediný, kdo jí rozumí, je babička. V její společnosti se Mařenka seznámí s okouzlujícím pianistou. Při dostaveníčku v zimní zahradě si mladík ponechá jako zástavu lásky její rukavičku… Představitelka Mařenky Nataša Gollová patřila k největším hvězdám českého filmového nebe 30. a 40. let. Jako statistka se mihla ve filmu Martina Friče Kantor Ideál (1932), první velkou roli jí nabídl Miroslav Josef Krňanský v titulní postavě filmu Bezdětná (1935). Hvězdou první velikosti se stala díky Fričovým filmů Kristian a Eva tropí hlouposti (1939). Hlavní roli si zahrála i v romantickém filmu Rukavička, kterou podle filmové povídky Václava Řezáče "Milostná bloudění" natočil režisér Jan Alfréd Holman v roce 1941. Titulní píseň "Rukavička" složil Jiří Srnka a nazpíval ji Otomar Korbelář, představitel hlavní mužské role. Snímek má i dokumentární hodnotu – hraje zde Česká filharmonie řízená Karlem Šejnou a Orchestr FOK, který diriguje Otakar Pařík. Klavírní sóla hráli Josef Páleníček a Otakar Haša. (Česká televize)

(více)

Recenze (35)

domirovec 

všechny recenze uživatele

Docela jsem přemýšlel. Nevěděl jsem popravdě, jak správně Rukavičku ohodnotit, ať už za pomoci recenze či hvězdiček. Nakonec mne k ohodnocení třemi hvězdičkami donutily nejen zdejší recenze (kromě recenze od NinadeL, kvůli té člověk dostane jen psychické problémy) a mé vlastní zmatení z poměrně zvláštně pojmutéhu příběhu (scénáři), které mne donutilo k průměrnému hodnocení přistoupit. Rukavička však jako taková za zhlédnutí rozhodně stojí, jen se nenechte oklamat, jestli si někde necháte, někým či něčím, vtlouct do hlavy lež, že se jedná o komedii, protože budete překvapivě zklamaní. Já naletěl, ale zklamán nejsem. 3/5 ()

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Netuším, proč Řezáč prakticky současně psal červenoknihovní povídku Milostná bloudění, poplatnou všemožným dobovým klišé, a zároveň velice slušný psychologický román Černé světlo, ve kterém dokonce zachovává některá jména (Zejdová); na námět románu natočil v r. 1980 Jaroslav Balík film Rytmus 1934, bohužel velice poplatný tehdejšímu propagandistickému pojetí. Ovšem zpracování filmu Rukavička není o nic lepší; nechápala jsem neorganické groteskní zpracování Pavlíniných vzpomínek; celý film působí, jako když pejsek s kočičkou pekli dort; herci se bohužel marně snažili o vylepšení (promiňte, Mistře Korbeláři). ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Jedna ztracená rukavička a kolik toho natropila. I když ono by se to stalo i bez ní. Pořád jsem si myslela, že si Otomar Korbelář chtěl jenom s Natašou Gollovou pohrát a pak ji jen tak odkopnout, přece jenom se kolem něj motala ta šantánová vyhaslá hvězda znuděná životem, která nevěděla jak se sebou naložit. Růžena Šlemrová zahrála svůj standard. Opět hrála dámu. Tedy roli, která ji sedí nejvíce. Otomar Korbelář v roli milovníka působil trošku frajerský a tak nějak nedůveryhodně. Mám ho mnohem raději v jiných rolích. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

J. A. Holman toho zase tolik nenatočil, ale jeho Modrý závoj i Děvčata, nedejte se! se mi docela líbily. Rukavička není zase tak zajímavý film, ale ne vyloženě špatný. Natašu Gollovou mám navíc velmi rád, protože tu si opravdu nelze s nikým splést. Její herecký projev byl vždy naprosto jedinečný. Zmíněná rukavička ve filmu čeká na svou roli dost dlouho a vlastně ani žádnou pořádně důležitou roli nehraje. Film je směsicí všeho, co už někdy nabídnuto bylo. Dívka nechce dohodnutý sňatek, seznamuje se se starším mužem a zamiluje se do něj. Vedle toho tu je muž, který se topí v dluzích, neúspěšný umělec a vykukové, kteří na něm hodlají vydělat. To vše spolu tak nějak hraje jako rozladěná kapela. Uvěřitelné není ani to, že si žena muže vydržuje, nechá ho dojít do největších problémů a v poslední chvíli ho chce zachránit. Film tak zachraňuje už jen ta N. Gollová a také Otomar Korbelář. ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Ano, 4 hvězdičky. Ne úplné, ale přeci, ... Tento film má pro mě neopakovatelnou atmosféru. Už jen spojení Šlemrová - Gollová jako babička a vnučka... I pointa filmu je podařená, zápletka je sice naivní, ale milá. Délka filmu by mohla být kratší, na druhou stranu film nudně nepůsobí. Za zmínku stojí povedené exteriéry či hudba. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (6)

  • Otomar Korbelář ve filmu nechtěl vůbec hrát, neboť se mu zdál dost "laciný". Nakonec na naléhání režiséra Holmanna svolil, ale později toho litoval a na režiséra si stěžoval, že hercům neudílí pokyny a ve skutečnost tak film režíroval kameraman Václav Hanuš. (Kulmon)
  • Nataša Gollová ve filmu zpívá, ale na plátně jí hlas propůjčila Míla Spazierová - Hezká. (Kulmon)
  • Film u kritiky propadl, ale herecké výkony Gollové, Korbeláře a Vnoučka se líbily. (Kulmon)

Reklama

Reklama