Reklama

Reklama

Trabantem napříč Afrikou

  • angličtina Trabant Goes to Africa
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)

(více)

Zajímavosti (13)

  • Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)
  • Průměrná vzdušná vzdálenost z Prahy do Kapského města je 19 400 km. (LEGACY)
  • Do každého trabantu bylo nainstalováno i rádio, které přehrávalo MP3 jak z CD, tak z USB. Dan Přibáň prý bez hudby nejezdí. (heyda)
  • Svoji expedici zahájili trabanti 6. září na Vyšehradu. Plánovaný odjezd byl přibližně na poledne, z důvodu poruchy na expedičním trabantu se o několik hodin opozdil. (heyda)
  • Na otázku proč se expedice vyhnula Demokratické republice Kongo a Zimbabwe odpověděl ´“náčelník´´ a vedoucí expedice Dan Přibáň přibližně takto: „No Demokratické republice Kongo se vyhýbáme, protože nám to nepřijde úplně bezpečný a Zimbabwe, protože Mugabe je prostě blb a všechny ty peníze, které bychom tam dali, by šly do toho režimu.“ (heyda)
  • Přednáška „Trabantem napříč Afrikou“ vyhrála hlavní cenu festivalu Caminos v Karlových Varech. (heyda)
  • Členové výpravy se rozhodli podpořit projekty na pomoc v Africe, proto navštívili školy a chráněné dílny, a své trabanty nabídly dětem k dispozici jako malířské plátno. Vznikl tak neopakovatelný artefakt a unikát nevyčíslitelné hodnoty. Expedice zajišťuje dopravu trabantů zpátky domů a ve spolupráci s Člověkem v tísni uspořádání charitativní aukci na pomoc africkým projektům této organizace. (heyda)
  • Závady BABU (expediční trabant): rozhozený karburátor, netěsnící hlavní brzdový válec, zlomená příruba výfukového sání, spálené brzdy, křaplý blinkr, utržený šusplech, přeražené výfukové svody, potlučený a proražený zadní tlumič výfuku, zlomený výfuk, ovládání dálkových světel, ohnutá tyč řízení, uvolněná pakna zadní brzdy, spálený drát napájející střešní světla. (heyda)
  • Závady EGU (expediční trabant): rozbitá volnoběžka, totálně zadřený motor, rozhozený karburátor, rozbité zadní okno, utržený zadní nárazník, potlučená zadní světla, ohnutý přední nárazník, ovládání dálkových světel, uklepané závěsy výfuku. (heyda)
  • Ujetá trasa: 19 640 km + 230 km na korbě náklaďáku (heyda)
  • Expedice jela trasu: ČR, Německo, Rakousko, Itálie (nalodění v Janově), Tunis (vylodění), Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a Jihoafrická republika. (heyda)
  • Kvůli vízům do afrických zemí se členové výpravy museli obrátit na africké ambasády ve Vídni, Berlíně a Londýně. Víza do Súdánu expedice získala až v Káhiře. (heyda)
  • Pokus s vodou je v Afrike populárny trik, ale je to podvrh. V skutočnosti je Coriolisova sila pár metrov od rovníku veľmi ťažko merateľná aj pri kontrolovaných experimentoch, takže nemôže mať viditeľný vplyv na rotáciu vody. (andree182)

Reklama

Reklama