Režie:
Asger LethScénář:
Pablo F. FenjvesKamera:
Paul CameronHrají:
Sam Worthington, Jamie Bell, Anthony Mackie, Elizabeth Banks, Ed Harris, Edward Burns, Kyra Sedgwick, Genesis Rodriguez, Titus Welliver, William Sadler (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Když bývalý newyorský policajt na útěku Nick Cassidy (Sam Worthington) vstoupí do lobby hotelu Roosevelt v New Yorku, vyjede do jednoho z nejvyšších pater budovy a vyleze na římsu, ohrožuje víc než svůj vlastní život. Na nějakou dobu se zastaví celé město a to včetně několika velice nervózních lidí s velkým tajemstvím. Cassidyho rozhodnutí nevytvoří pouze mediální bouři, ale také zapeklitou situaci pro policejní psycholožku Lydii Spencer (Elizabeth Banks), která se ho snaží přesvědčit, aby neskákal. Čím víc se o to snaží, tím víc jí začíná docházet, že Cassidy má možná v plánu úplně něco jiného než sebevraždu. Že by to mělo něco společného se záhadným projektem, na němž pracuje jeho bratr? Nebo s tajným jednáním jednoho z nejvlivnějších obchodníků New Yorku (Ed Harris)? Během Cassidyho odvážného kousku začíná postupně zapadat jeden dílek puzzle do druhého. Z příběhu zkompromitovaného poldy, který se snaží dokázat svou nevinu, se stává něco zdaleka víc šokujícího. Najednou je v sázce mnohem víc než život jednoho muže stojícího na římse. (oficiální text distributora)
(více)Videa (34)
Recenze (447)
Najväčší problém tohoto filmu je, že sa neustále hrá na niečo, čím nie je. Zo začiatku nevinné logické faily neskôr prerastú v stupiditu toho najhrubšieho zrna, aby nakoniec vygradovali až v útoky na divákovú inteligenciu. Jediný zámer Muža na hrane je totiž byť za každú cenu cool. Tým, že Worthington s Burnsom súťažia o titul najnesympatickejšieho herca súčasnosti sa radšej ani nebudem zaoberať, ale načo bola v tomto filme dobrá napríklad postava Angie? Jedinou jej úlohou bolo predvádzať kozy a zadok a aj keď ich má pekné, dej zrovna dopredu neposúvajú. A keď potom odrazu začne v každej druhej scéne využívať svoj latinoamerický potenciál, už iba nechápavo krútite hlavou s vedomím faktu, že jediné španielské slová, ktoré scenárista poznal, sú puta a mierda. Scenár vôbec je asi najhorším atribútom celého snímku a podľa mňa aj prvým tohtoročným horúcim kandidátom na zlatú malinu. Rovnako ako Worthington a Rodriguezová. Ale aby som iba nekritizoval, má to celkom tempo. ()
Muž na hraně mi připomíná stylově Telefonní budku. Je to prostě chlápek, kterej chce, oficiálně, skoncovat se životem a tak si vleze na římsu domu, kde pod ním je bůhví kolik set metrová propast a dělá tím velký poprask až na dvacátou Avenue v New Yorku. Ne všechno je ale tak jednoduchý, jak se zdá být a ani tenhle film nebude jenom o té jedné pitomé hraně. Každopádně i tak musím říct, že tvůrci mě s tímhle filmem neskutečně bavili. Většina času běžela právě na římse vokna, před kterým stál Sam Worthington a mělo to napětí jako blázen. Nechápu, proč se na tenhle film od zdejších odborníků snáší všemožná kritika. Já od filmu nečekal kdovíjaký ultimátní příběh, ale svým napětím a herci, kteří mě svými projevy bavili, mě film dokázal zaujmout. To nicméně dokázala i Genesis Rodriguez. Ale pochybuju, že by tu byl nějakej chlap, kterýho by právě tahle herečka nezaujala. I když, tady na té databázi se najde všelicos. ()
Smutná zoufalost, která si hraje na sofistikovaný thriller s překvapivými zvraty, ale zapomíná na základní logickou výstavbu děje a návaznost scén. Muž na hraně ani chvíli neví, co chce, a až nebezpečně rychle střídá žánrové polohy (psychologické drama, thriller o zkorumpovanosti systému, odlehčená heist movie...), takže je z něj ve výsledku nevyrovnaný hybrid plný klišé a nejasně motivovaných postav. Nechtěně vtipnou tečkou je pak směšné finále, které končí jako romantická komedie. Ani ti herci podle mě nevěděli, v čem hrají... ()
Krásný dvojsmysl už v názvu dává tušit komu pšenka (ne)pokvete, že nepůjde o běžnou konverzačku, natož nudnou vyhlídku za účelem sledování panoramatu a pobavení spoluobčanů NYC. Herecká sestava naprosto přesná, scénář neotřele invenční (pro mě pochopitelně), akce a napětí v plném nasazení, až jsem nechtěla přijít o jediný dialog a přesně tak to v rámci pobavení očekávám. Worthington díky kultovní roli Avatara už bude zřejmě vždycky akční, přestože neudělal víc než pár uklouznutí na střeše a jeden úprk za perfektně slizkým záporákem Harrisem, když za sebe nechal "pracovat" sympatického bráchu a dvě moc pěkné kočandy. Závěr sice byl víc patetický než na hraně, ale přesto sedl jak virtuální facka zkorumpovanému mocenskému systému, v dnešní době obzvlášť. ()
Divný film. Kdyby byl aspoň trochu promyšlený, ale tohle byl sled neuvěřitelně amatérských výkonů, scenáristických naschválů a hlouposti. Prvotní nápad skýtá daleko víc možností, ale nakonec je z toho historka, která při bližším rozboru vypadá jak z pera účastníka víkendového kurzu Jak se stát spisovatelem snadno a rychle. Autor viděl i nějaké heist filmy či dokonce televizní seriály, a uplichtil nám konzumní jednohubku pro nemyslící Železného většinu. Která to prý chce. Jinak postavy všechny do jedné nesympatické. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (15)
- Originální název snímku Man on a Ledge je také výraz označující v policejním žargonu osobu, která se chystá skočit z vysoké budovy. (DivX)
- Nickův bratr (Jamie Bell) naznačuje na začátku filmu Angele (Genesis Rodriguez), že má poslední možnost, aby odešla. To ale postrádá logiku, když je později jasné, že je Angela nepostradatelná. (necisty)
- Nick Cassidy (Sam Worthington) nosí hodinky značky Casio G-Shock 5600. (dyfur)
Reklama