Režie:
Miloš FormanKamera:
Philippe RousselotHudba:
Thomas NewmanHrají:
Woody Harrelson, Courtney Love, Edward Norton, Brett Harrelson, Donna Hanover, James Cromwell, Crispin Glover, Vincent Schiavelli, Miles Chapin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost... Režisér Miloš Forman byl jednou z vůdčích osobností české nové vlny a jeho tři české dlouhometrážní filmy Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965) a Hoří, má panenko (1967) patří dnes do zlatého fondu české i světové kinematografie. Víc v Československu natočit nestačil. Politická realita po sovětské okupaci v roce 1968 ho donutila k emigraci. Jako mnoho filmařů před ním (i po něm) se rozhodl uplatnit tam, kde je to nejtěžší – v Hollywoodu. Na rozdíl od mnoha cizinců se mu to skutečně podařilo. Získal dvakrát Oscara za nejlepší režii (Přelet nad kukaččím hnízdem, Amadeus). Vytvořil si pověst svébytného umělce, který nedělá kompromisy a který přitom dokáže svou uměleckou vizi skloubit s komerčními požadavky amerického filmového byznysu. V roce 1996 natočil snad svůj nejkontroverznější snímek, životopis známého pornomagnáta, nazvaný Lid versus Larry Flynt. Jak už název napovídá, osou příběhu je série soudních procesů, v nichž se Flynt snažil (a nakonec toho dosáhl) o důsledné uplatnění svobody slova, zaručené prvním dodatkem Americké ústavy. Forman vytvořil působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost. Velkou zásluhu na tom má herecký výkon Woodyho Harrelsona v titulní roli, který byl stejně jako režisér Forman nominován na Oscara. Vynikající herecké kreace předvedli rovněž Edward Norton v úloze Flyntova přepracovaného advokáta Alana Isaacmana a zpěvačka Courtney Loveová jako Flyntova láska Althea. Epizodní postavu soudce si ve filmu zahrál sám Larry Flynt. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (490)
Postava Larryho Flynta je veľmi zaujímavá a určite mnoho hercov túto postavu Harelsonovi závidí, pretože tu naozaj bolo čo hrať. Jeho „divadielka“ v súdnej sieni ma strašne bavili, jeho advokáta samozrejme menej a asi najviac ma rozosmiali prelepené ústa a letiaci pomaranč. Courtney Love bola pre mňa vždy nesympatická káča, ale scenár vyžadoval presne tento typ a neviem, ale mám pocit, že ani nemusela veľa hrať. Asi nepreženiem, ak poviem, že je to jej životná úloha, bez ohľadu nato , koľko filmov ešte natočí. Celkovo jeden z tých lepších filmoch o skutočných postavách. Navyše pre mňa osobný bonus v podobe E. Nortona, ktorý bohužiaľ nedostal tak veľa priestoru. 80%. ()
Obliba Formanových biografických filmů myslím hodně závisí na tom, jak je vám sympatický jejich hrdina. Já jsem si prostořekého Larryho Flynta zamilovala. Takže zapomeňte na slůvko kontroverzní a vychutnejte si výborný příběh o chlapíkovi který miloval svou práci, svou ženu, rozcapený bobry a měl kurevsky dobrého advokáta. ()
Další obdivuhodné dílo Miloše Formana. Tentokráte se zase zaměřil na skutečný život reálné osoby. Velice se mi líbila Courtney Love, která patří mezi ty představitelky, které mají obličej na ztvárnění feťaček či jiných zubožených existencí. Proč asi, že?:) Opět mě nezklamal Edward Norton a mile zaujal Jan Tříska. Ke zbytku není co dodat. ()
Miloš Forman, šá la lá la la, Edward Norton, šá la la la la la....já vím, že Woody Harrelson a Courtney Love předvedli možná svoje životní role, ale lidi, letos mě vzali na práva:) (Dodatek - léto 2003) Ale proč sem vlastně píšu - tady vidíte jak vypadala "největší světová demokracie" před slabými třiceti lety....zbožňuju pokrytce, dobrou noc... ()
Životními tématy Formanovy filmové tvorby jsou postavení vyhraněné osobnosti v rámci systému a zejména hledání hranic osobní svobody v rámci liberální společnosti. Kde jsou meze přijatelnosti lidského chování , kde končí svoboda projevu a má-li být vůbec stanovena.. V Larry Flintovi vlastně jen pokračuje v linii zahájené Přeletem nad kukaččím hnízdem a pokračujícím muzikálem Vlasy. Zatímco u předchozích filmů vzbudil u kritiky i diváků nadšené ovace, u Flinta tvrdě narazil a to hned z několika stran. Jednak u vlivné křesťanské pravice, jednak u neméně vlivného feministického hnutí, kdy obě skupiny pořádaly zuřivé demonstrace a narušovaly distribuci filmu. Film vzbudil velké polemiky a Forman zůstal tentokrát značně osamocen. Upřímně řečeno, skutečný Larry Flynt je nanejvýš odpudivá postava, kterou Forman přes veškerou snahu o co nejpestřejší pohled zachycený z mnoha úhlů nepatřičným způsobem zlidštil. Napomohl tomu i fakt osobního přátelství mezi režisérem a Larry Flyntem. K tomuto zlidštění přispěl i vynikající výkon Woodyho Harrelsona v hlavní roli. Skutečný Flynt nebyl ani tak obětí svých vášní, jako byl spíš vynikající obchodník bez skrupulí. Po režijní stránce je to mimořádná filmová záležitost velmi dobře herecky obsazená, dokonce i Courtney Love coby neřízená střela americké popkultury hraje velice dobře, koneckonců aby ne, když hraje téměř sama sebe. Edward Norton je typově naprosto přesný a řada herců okolo hlavních hvězd podává spolehlivý výkon. Jen ten patos v závěru filmu je zbytečný. Ale to už souvisí s tím, co jsem naznačil výše. Není to vůbec špatný film, ale mám k němu pro jeho obsah přece jen o poznání chladnější vztah než k jiným Formanovým filmům. Celkový dojem: 80 %. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (43)
- Náhrdelník "zlatá vagína", který má na sobě Woody Harrelson (Larry Flynt) patří skutečnému Flyntovi. (don corleone)
- Světová premiéra proběhla 13. října 1996 na filmovém festivalu v New Yorku (Varan)
- Ve filmu jsou Larry Flynt (Woody Harrelson) a Alan Isaacman (Edward Norton) postřeleni bezejmenným útočníkem v podání Jana Třísky. Ve skutečnosti se ke střelbě (po premiéře filmu) přihlásil Joseph Paul Franklin, který za svůj motiv označil fotografie v Hustleru, na nichž souložili běloch a černoška. Franklin byl neonacistický sériový vrah, který na konci sedmdesátých a začátku osmdesátých let zavraždil několik desítek lidí. Oficiálně byl usvědčen v osmi případech (tento mezi ně ale nepatřil). Po patnácti letech v cele smrti byl popraven injekcí jedu 20. listopadu 2013. (NIRO)
Reklama