Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Antonio RiestraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau, Javier Botet, Megan Charpentier, Daniel Kash, Isabelle Nélisse, Morgan McGarry, Jane Moffat, Melina Matthews (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Burzovní makléř Jeffrey Desange, který po finanční krizi v roce 2008 přišel o veškerý majetek, zavraždí v záchvatu šílenství své kolegy i manželku, se kterou má dvě dcery, tříletou Victorii a roční Lily. Obě dívky odveze pryč z domova. Někde uprostřed lesů dostane na zasněžené vozovce smyk, auto sjede ze srázu a dole v rokli narazí do stromu. Při nárazu se Victorii rozbijí brýle, které musí nosit. Všichni přežijí a Jeffrey odvede dívky do nedaleké opuštěné chaty. Zde má v plánu obě dcery zabít a pak zastřelit sebe. Je ale napaden záhadnou černou postavou, která ho zabije. O pět let později Jeffreyho identické dvojče Lucas najímá záchranný tým, který obě dívky v lese našel. Dívky jsou odvezeny na kliniku dr. Dreyfusse. Hovoří o jakési „mámě“, která se o ně v lese starala. K Lucasovi jsou zpočátku nepřátelské, ale poté, co Lucas dá Victorii brýle, ta ho poznává a obejme ho. Lucas a jeho přítelkyně Annabel získají dívky do své péče… (TV Nova)
(více)Videa (28)
Recenze (1 026)
Průměrný bubácký horror, o kterém se toho hodně namluvilo a napsalo, leč výsledek za pochvalnými komentáři notně pokulhává. Co je především špatně? Že není strašidelný! Lekačky umí každý, ale napětí nulové. Hudba je místy podařená, jenže v momentě, kdy má diváka napínat a děsit, jí dojde dech. Strašidlo nevídaně pixelové, což bych ale nakonec odpustil. Během sledování jsem si několikrát vybavil Truffautovo mistrovské Divoké dítě, které filmaře jistě inspirovalo. Chata v lesích, rozlehlý dům, děsivá historie nešťastné ženy...Dobré motivy, co dohromady dají, bohužel, průměrnou bubákovinu šmrncnutou Asií. Zatraceně, kam se poděla báječná monstra 60.-80.let? Jakoby nestačilo, že čínské už je snad úplně všechno! Ztracený večer to nebyl, na jedno podívání ale dostačující. p.s.chtěl bych vidět, jak najde pes po pěti letech stopu v lese... ()
Asi takhle, strašení je to hodně slušný. Obzvlášť povedená je práce s prostorem domu a jeho tmavými kouty. S tím souvisí napětí pramenící často jen z náznaků (pootevřená skříň v dětském pokoji nebo podivné chování mladší sestry), takže nebezpečí větříte na každém kroku. A přesto, že se příběh nevyhne spoustě klišé, tak námět se starostlivou matičkou je rozhodně zajímavý. Problém nastává, když se zhruba od poloviny filmu začne tahle svině objevovat v každé druhé scéně, jelikož její digitální podoba nepatří zrovna k těm šťastným krokům (vyloženě srandovní je její chodící paruka). Navíc ten melodramatický konec pak nezapadá do kontextu seriózního hororu. A to je fakt škoda, protože některé scény mají skutečně sílu. Jasně, zrovna mám na mysli tu s fotoaparátem v lesní chatě. ()
Rok po Sinister další bombastický horor s naprosto skvělou atmosférou. Zpracování MAMY bylo famózní a její postava naháněla strach. Dokonce i pár povedených lekaček, u kterých divák vyletí z kůže. Naštěstí trailer neukázal nic zásadního, takže jsem se i přesto bavil. Mám jedinou námitku a to závěr, mohl být trošku jiný. Sice není typický, ale přesto nebavil na 100% jako celý snímek.. 9/10 = 90% ()
Spíše takový pohádkový horor. Přišlo mi, že ty klasické lekačky by tam ani nemusely být a film by působil lépe, jelikož Mama byla vlastně dobračka, co se o ty děti postarala a živila je, když je chtěl vlastní fotr zastřelit. A to že byla nasraná, když jí je někdo vzal je vlastně celkem pochopitelné. Škoda toho lajdáckého digitálního zpracování, protože to fakt působí hrozně divně. Každopádně konec mě i trochu dojal a rukopis Del Torovy producentské dílny je na tom znát. ()
Teprva když uvěříte v démony, budete připraveni začít s nimi bojovat... Mama je výkřik v tichu a ticho ve výkřiku, pohádka s del Torovsky výtvarnou démonologií, psychologická i fyzická. Andres Muschietti hraje od počátku riskantní partii, novošpanelská hororová vlna už má natolik charakteristický rukopis, že se pomalu začíná, stejně jako asijské duchařiny, opakovat ve výrazu. Máma má vždycky pravdu a je tak trochu lapená v temnotě, pomalu odkrývá svůj příběh, aby se minutu po minutě zdála být nepřemožitelným zlem. A za oponou toho všeho, nutně empatický příběh o síle pouta mezi dítětem a matkou, mezi sestrami. Jo, konfrontovat dítě s temnotou je sázka na jistotu, která vyjde tehdy, pokud je dítě autentické, pokud příliš nehraje, nepřehrává. Megan Charpentier, ale především nepochopitelně uvěřitelná Isabelle Nélisse , jsou samy sobě příběhem. Vizuálně působivý obal, nápaditá hra s dlouhým, ikonově poskládaným záběrem, kdy si váš zrak najde přesně to, co chtějí, aby našel, skvěle padnoucí hudba Fernanda Velázqueze. Ne, Mama není dokonalá, atmosféra je v závěru možná až příliš artová, přesto je lidská, svrchovaně somatická. A to je u moderního hororu, teda aspoň pro mě, sakra dobře! Mateřsky nekonzumních [final rate: 75%] ()
Galerie (59)
Zajímavosti (22)
- Andy Muschietti ztvárnil postavu Mama díky inspiraci obrazu od Italského-židovského umělce Amedeo Modigliani. (ARI50)
- Jessica Chastain založila hudobné vystúpenie Annabel na speváčke skupiny Crystal Castles, Alice Glass. (Arsenal83)
- Podľa Jessicy Chastain tetovanie chobotnice Annabel opisuje jej postavu. Keď sa Annabel ocitla v nepríjemnej situácii, tak podobne ako chobotnica odhodila svoje chápadlo a nechala si narásť nové, aby unikla. (Arsenal83)
Reklama