Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (803)
To, čím se před léty egoisticky chvástal Jackie Chan, dnes v Indonésii umí každý komparzista a kdo neovládá minimálně šestadvacet druhů bojových umění, ten ve filmu nehraje. Nehodlám omdlévat ve vlastních tělních sekretech jako mí předřečníci, leč musím pokorně uznat, že bojové sekvence byly luxusní. Ač jsem hrdé prase rozměrů nevídaných, kterému žaludkem nepošteluje ani incestní fisting, homosexuální felching, nebo obličej Justina Biebera, tak musím uznat, že tato degutantní kuchařka na 100+1 způsob, jak správně separovat mozek od lebky, byla moc i na mě. V některých obzvlášť nechutných momentech jsem tedy protestantsky sklonil hlavu do klína a pokoušel se uklidnit selfieorálem. Pátou hvězdu nedávám proto, že mi bylo absolutně jedno kdo chcípne jako další, pročež jsem v podstatě sledoval jen soubor precizně natočených bojových scén protkaných nudným tlacháním. ()
Druhý Zátah je již trošku typičtější akční film, ponechává tedy první díl ojedinělým unikátem v tom, že funguje téměř bez děje jako non stop akce. Nyní máme v pozadí solidní mafiánskou, konspirativní a podrazáckou zápletku, která nejen velice dobře spojuje jednotlivé akční scény, ale vzhledem k výborné režii dokáže chytnout i sama o sobě. Režisér dokáže z každé klíčové (a tím myslím i nebojové) scény vytěžit maximum, ať už pomocí kamery, hudby nebo jednoduše stylovosti. Např. každý stěžejní bojovník má jako představení svou zabijáckou scénu. Kamera je zde naprosto vynikající, souboje jsou dynamické, ale přitom stoprocentně přehledné, choreografie je samozřejmě naprostá špička. Sečeteno a podrženo máme zde jeden z nejlepších bojových filmů všech dob! 10/10 ()
(49th KVIFF) Atmosféra ve Velkém sále byla jedinečná, přesto je pro mě druhý Zátah poměrně velkým zklamáním, které z největší části pramení z toho, že se jedná o úplně jiný žánr, než jakým byla jednička. Ta byla v podstatě hororovým survivalem, zde se Evans snaží rozehrávat jakési spletité mafiánské drama s komplexním příběhem. To se mu ale úplně nedaří, motivace se ztrácejí, celý plán je nejasný a hlavně to celé úplně otřesně nudí. Jakmile si lidé začnou dávat do držky, je se samozřejmě na co koukat. Choreografie soubojů je úžasná, ale z narativního hlediska mi to prostě moc nedává smysl. Závěrečná hodinka, když už se postavy konečně vykecaly, je zábavná, ale pachuť z úmorných předchozích devadesáti minut smazat nedokáže. Evans by se měl vrátit zpátky na zem. ()
Už 1ka ma rozhniezdila a 2ka potvrdila, že filmový fajt už nikdy nebude taký, aký bol ! Prekroč scenár, ktorý len vatoval oddychovky medzi údernou akciou. Kameraman aj choreograf takto zodpovedali otázku, či sme vo vesmíre sami. Cítim sa úsmevne pri predstave, že túto indonézsky odistenú nálož zhliadne frajer fighter, ktorý si založil filmovú kariéru s kopačkami na nohách. ()
Sorry, ale tohle fakt ne. Nabubřelá a pro mě osobně naprosto nesnesitelná srágora hrající si div ne na Kmotra, aby se ale jen po odloupnutí pár vrstev ukázalo, že se jedná o naprosto nesmyslnou a roztříštěnou blbost, ve které už se pod tlakem fanoušků nikdo netrápí ani s tím, že by mohl používat střelné zbraně místo toho, aby si nechával vymlátit půlku gangu. Nechápu, proč to má dvě a půl (!) hodiny, když se tam 1) nic pořádného neřeší, 2) neobjeví jediná nosná postava a 3) jen zrekapituluje vymlácení baráku, jemuž předchází halda slovního balastu, záživného asi jako čumění do zdi za střízliva. No jo, to je tak, když si tvůrce vymyslí naprosto zbytečnou půlhodinovou expozici. Nemá nad sebou nikoho, kdo by mu řekl, že polovina vedlejších linií (vousáč, ty voe!) je úplně zbytečná a stupidní. A co je nejhorší, uvěří tomu, že hezká choreografie a přehledný střih dokáží lidi donekonečna bavit. Tak to leda velký kulový, pane Evansi! Souboj v bahně jasný vrchol, naprosto přetažená a zároveň prostředí silně nevyužívající bitka v kuchyni, jež chtěla býti vrcholem, na pár facek. Slušný řemeslo my ass. Z dialogových, ryze rutinních výměn museli usínat i lidi za kamerou. A to radši neřeším, jak moc je to oproti jedničce samoúčelně brutální. ()
Galerie (72)
Photo © XYZ Films
Zajímavosti (27)
- Julie Estelle měla s bojovým uměním nulové zkušenosti, a tak se od základů začala učit bojové umění Pencak Silat již 6 měsíců před natáčením jejích scén. (Kucndo)
- Bojový nôž z filmu sa volá karambit. Je to zakrivený nôž pochádzajúci z Indonézie. (zuzulatomas)
- Choreografii bojových umění na filmu dělali Iko Uwais a Yayan Ruhian. (Rominator)
Reklama