Režie:
Fjodor BondarčukKamera:
Maxim Osadčij-KorytkovskijHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Marija Smolnikova, Janina Studilina, Pjotr Fjodorov, Thomas Kretschmann, Sergej Bondarčuk, Dmitrij Lysenkov, Andrej Smoljakov, Alexej Barabaš (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Skupina odhodlaných ruských vojáků se uprostřed zničeného města ze všech sil snaží před nemilosrdnou německou armádou ubránit strategickou budovu. Během obléhání vzniká mezi vojáky a mladou ruskou ženou, která v domě žije, nečekané pouto. Režisér Fedor Bondarčuk ve filmu Stalingrad zkombinoval napínavé bojové scény s lidským dramatem ruských vojáků, několika zbývajících civilistů a německých okupantů. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (243)
CITÁT - Vážný zranění tam nejsou, ale může to kdykoliv spadnout....... Film začíná zemětřesením v Japonsku, příjezdem Ruských záchranářů a zachraňováním Německých občanů zavalených v jednom domě. To je jen začátek, pak se vše přesouvá do Stalingradu roku 1942. CITÁT - Já měl pět otců, zemřeli a taky nebrečím............ Zajímavě vyprávěný příběh o lásce ve válce. Velmi povedená triková stránka, podmanivý hudební doprovod, akční scény střídají romantiku a realitu, kamera povedená, scénář skvělý a herecké obsazení....inu jsou to herci.CITÁT - Budeme se učit střílet......... Scéna "střílení za roh" je krásná a uvěřitelná. Parta Rusů zamilovaných do jedné dívky, kteří se jí snaží chránit před Němci a jeden Německý důstojník, zamilovaný do Ruské dívky, který se jí taky snaží chránit před Nemci - no prostě láska dělá zmatky. CITÁT - Zabijou mě naši nebo vaši?............... Podmanivý film a přiznám, na konci jsem jsi trochu pobrečel, nějak měknu. CITÁT - Máma říkala, že mám štěstí, protože vůbec nevím, co je to válka............ ()
Příklad hrubě nepovedeného válečného filmu. Zbytečný záchranářský úvod i závěr, předimenzované úlohy žen (války jsou a vždycky byly prostě spíše mužskou záležitostí) a překvapivě ani akce není kdovíjak fascinující, nemluvě o frekvenci jejího výskytu. Přitom právě v tomto ohledu jsem si od ruské verze z roku 2013 sliboval docela hodně a nabádal k tomu i trailer. Jenže právě do něj tvůrci nacpali, co se vešlo, a do víc jak dvě hodiny dlouhého filmu už toho moc nezbylo. Hvězdu navíc snad za závěrečný dělostřelecký útok, možná i za snahu rozšířit řady válečných filmů o druhé světové válce. Tohle téma se mi nikdy nepřejedlo, zasloužilo by zase nějaký ten velkorozpočťák, jen bych prosil výrazně kvalitnější provedení. P. S. - Thomas Kretschmann je sympatický herec, ale i on tady bohužel splynul s všudypřítomným podprůměrem. ()
Na úvod trailer. Asi budem jedným z mála, ktorý nebude kritizovať. I ja som však čakal prúser. Prirovnanie Bondarčuka k M. Bayovi je na mieste. Už v 9. rote mi tie jeho spomaľovačky nesedeli a po prvých recenziách na csfd som čakal prehnane spomalený a nablýskaný gýč aj tu a určite som si žiadne prekvapko nepripúšťal. Ale stalo sa. T. Kretschmann v roli nemeckého kapitána bol úplne fantastický. Spomalené zábery ma občas znervózňovali, inokedy boli efektné a sadli tam. Atmosféra zničeného mesta plného dymu, prachu a ohňa sa vydarila a príbeh, podľa mnohých zbytočne komorný a nudný, mne takto vôbec nepripadal. Úvod a záver zo súčastnosti a zemetrasením postihnutého Japonska bol úplne zbytočný, tu sa zhodneme všetci. Hlavne nečakajte masaker ako v Brestskej pevnosti. Film je rozdelený dvoma hlavnými dejovými linkami. Ruskými vojakmi a jednou "devačkou" v dome, v ktorom odolávajú nemeckým jednotkám a druhá kde sa nemecký kapitán- T. Kretschmann zamiluje do krásnej ruskej blondíny - Máši. Práve táto dvojica ma okúzlila, ich rozhovory, kde nikto nikomu nerozumie som napriek tomu vstrebával s otvorenými ústami. Pomalá kamera a hypnotická hudba často navodzuje hypnotický stav, ako v scéne rozhovoru, kde Kretschmann rozpráva o tom, ako ruština zvláštne znie: " Peťja, Máša, Volga, bol..."Na tejto dvojici z nepriateľských strán nádherne vykreslil nezmyselnosť vojny i v podstate beznadejnú love story, pre ktorú v Stalingrade nie je miesto. Za zmienku stojí i Kretschmannov príhovor pred nastúpenými vojakmi - "Got mit uns" i jeho rezignácia v závere, kde je mu už všetko jedno. V konečnom dôsledku je to jeho film a postava sympatického nemeckého kapitána mu sadla najlepšie od filmu Pianista. Film 80%. Kretschmann 100%. ()
Stalingrad po dvacáté osmé. Tentokrát s nabušeným vizuálem, ale naprosto prázdný a vlastně strašně hloupý. Je sice jasné, že cílem je ukázat jak jsou Rusové tough a tak vůbec, ale no taaak. Trocha sebekritiky a logiky by soudruhům neuškodila. Všechny postavy až na operetního zpěváka / assassína, mi přímo lezli krkem. A tak mi z toho akorát zbude vzpomínka na skvělý trailer. Nic víc. ()
Keby vedel tatko Bondarčuk, čo za hroznú kakačku natočil jeho (ne)podarený synáčik, tak chytí mokrý vecheť a toľko ho ním mlátí, až by z neho lietali len zdrapy. Viac nie je čo dodať, hrozná digitálna zlátanina na pomedzí fantasy paródie a s pátosom, že by sa zaň nemuseli hanbiť ani v Holyvúde. 15/100 ()
Galerie (90)
Zajímavosti (12)
- Pôvodný scenár Ilyu Tilkina nemá jeden literárny zdroj. Scenárista využíval muzeálne archívy a dokumenty, skúmal denníky účastníkov stalingradskej bitky a ich príbehy si podrobne zaznamenával. (sashazv)
- Přestože se ve filmu objevuje množství obrněné techniky, žádná z ní není původní. Sovětský tank T-34 je pouze dřevěná maketa, německé samohybné dělo StuG III je novostavba postavená na podvozku poválečného obrněného transportéru MT-LB a tanky Panzerkampfwagen IV jsou repliky postavené na podvozcích tanků T-44. (p3tris)
- Herci Fjodor Bondarčuk a Thomas Kretschmann si už zahrali vo snímkach s rovnakým názvom. Thomas hral v nemeckom filme Stalingrad (1993) a Fjodor mal rolu v sovietskom filme Stalingrad (1989). (odmocnina)
Reklama