Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Walter RizzatiHrají:
Catriona MacColl, Paolo Malco, Ania Pieroni, Giovanni Frezza, Silvia Collatina, Dagmar Lassander, Giovanni De Nava, Daniela Doria, Gianpaolo Saccarola (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
L. Fulci nám předvedl,že dokáže natočit velice kvalitní horor. Jen tak něco málo naznačí,kdo by se asi mohl skrývat ve sklepě tajuplného domu, ale to podstatné nám odhalí až na závěr.Gore scény jsem si pěkně vychutnala. Režisér moc dobře ví co na otrlého a taky trochu morbidního diváka zapůsobí. A ta jejich chůva,co si o ní myslet. Ta by vás očima hned uhranula.Už vím,že hezký domek o samotě, dá se říci vedle rodinného hřbitova asi není to pravé. ()
Nijako zvlášť zaujímavý námet o jednom bubákovi v pivnici. Je tu niekoľko efektných krvavých scén, no niektoré strháva dole ich amatérske spracovanie, keď je evidentné, že miesto herečky je obeťou figurína. A vrchol všetkého je scéna s netopierom. Kedy už konečne prestanú robiť z týchto mierumilovných zvieratiek krvilačné monštrá? Môj druhý Fulciho film a tentoraz je to sklamanie, väčšina filmu nuda a keď dôjde na hororové scény, tak pôsobia skôr smiešne. ()
„Dům u hřbitova“ určitě nebude patřit k mým oblíbeným Fulciho filmům, i když si myslím, že to, jak by se měl natočit atmosférický film, by se od něj mohli učit i jiní. S čím má on trochu problém, to je udržet pozornost diváka z hlediska dějového. Myslím, že tohle místy může být až tak divné, že to diváka odradí, a ten si ani nebude užívat tu parádní atmosféru, která se zde jinak rozprostírá. Tomu filmu by slušelo pár úprav ve scénáři. ()
Ponurá atmosféra a prostredie starého domu v blízkosti zanedbaného cintorína - miesto, ktoré je opradené obskúrnou povesťou - to sú dobré predpoklady pre dobrý horor. V tomto nádherne gotickom prostredí sa okamžite pretnú dva svety: svet mŕtvych zo suterénu, ktorý je prepojený s cintorínom so svetom živých z domu, ktorí sú tým pádom v smrteľnom ohrození. Fulci nenechá nič na náhodu a prakticky od začiatku zobrazuje násilie a vraždy veľmi explicitne. Niektoré gore naozaj treba predýchať a myslím, že by obstáli aj v súčasnosti. Tempo príbehu plynie pomaly, ale iste. A smerom k záveru je nezadržateľne vygradované. Navyše, Fulci až do konca pracuje s tajomstvom. Svoju nezastupiteľnú úlohu zohráva aj obsedantná hudba W. Rizzatiho. Herec Paolo Malco v roli dr. Boyla je charizmatický, Catriona MacColl ako jeho manželka sa pre tieto filmy jednoducho narodila. ()
Víceméně dost průměrný horor, který se ze začátku snaží děsit dost lacině, ale má pár dobrých nápadů, nejednu atmosférickou scénu, slušné gore a i ten příběh celkem ujde. Ten teda sice není nic extra, ale pořád je sám o sobě aspoň trochu víc rozvinutější, než zápletky filmů Daria Argenta. Jen jsem po skvělých Zvucích temna čekal něco podobně atmosférického, ale asi jsem byl příliš rozmlsaný. Ale tak jsem aspoň od Fulciho konečně viděl něco drsnějšího... 3* ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Upútavky na uvedenie tohto filmu v USA nahovoril Theodore Gottlieb. (Arsenal83)
- Počas sekvencie, v ktorej je Lucy vlečená Freudsteinom (Giovanni De Nava) dolu pivničnými schodmi, bola Catriona MacColl skutočne ťahaná a opakovane si udierala tvár o schody. (Arsenal83)
- Catriona MacColl mala pred filmom voči netopierom averziu, no práve vďaka natáčaniu tohto filmu ju prekonala. (Arsenal83)
Reklama