Reklama

Reklama

Metachaos

Krátkometrážní / Experimentální
Itálie, 2011, 8 min

Obsahy(1)

Metachaos je multidisciplinární audio-vizuální projekt spojený v krátkém filmu. Jedná se o soubor fotografických sekvencí a mixu techniky malby. Cílem projektu je zastupovat tragické aspekty lidské povahy a lidských stop, jako je válka, šílenství, sociální změny a nenávisti. (Segrestor)

Recenze (36)

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Vizuálně je to opravdu strhující a velmi působivé, ale stupňující rychlost střídání obrazů neznamená logicky větší intenzitu a kvalitu, spíš právě naopak. Černá a bílá, fmashova připomínka Azathotha se velmi hodí, v tom případě ale zase, velmi škodí rychlé tempo. Lovecraftova hrůza z chaosu a neznáma byla plíživá a pomalá. Hodně mi tam vadila i hudba, zbytečně hlučná, nezajímavá, jen stupňující rychlost. Představovala bych si něco mnohem chladnějšího a temnějšího, třeba Art Zoyd. Ale uznávám, že to je čistě subjektivní výhrada, ačkoli, jak tak čtu další komentáře, zdaleka ji nemám sama. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Nejenže si s tím hoši dali dost práce, dokonce to „dává smysl“. Klasicky krátkometrážně lehkovážná pětka.           Edit: Jak jinak si tento nazlobený snímek vykládat, nehledě na předponu „meta“ v názvu, než spirituálně – už proto, že se neomezil na pouhé entropické zrnění. Ostatně bez metafyzických brýlí se celá věc jeví pouze jako hříčka nebo presentace dovedností, s důrazem na slovo „pouze“. Nevím, jestli je třeba zabývat se detailně dokonalostí bílých (anorganických?) útvarů a jejich spořádaného pohybu doplňovaného andělskou netečností postav, potažmo temnými, chaotickými kreacemi jejich černého protipólu, význačnými svou cynickou bezcitností ke všemu, co mohou znamenat a co bez okolků nechávají zaniknout. Ostatně, kdo správně rozeznává rozdíly mezi stoicismem a cynismem? Kde přesně pak má místo apatie?           Je pak přelévání temnoty přes světlo evolučním dějem pramenícím ze zákonitostí toho, co jsme zvyklí zvát přírodou, nebo se jedná o kosmický boj dle osnov manichejského dualismu? Proč se zdá, že démonická polovina získává navrch zcela bez odporu? Fatálně končí tmou nad vodami, což svou podobností s Genesis naznačuje koloběh. Může být koloběh chaosem? A vůbec, co je to chaos? Může být nějak předurčen, byť by to byla pouhá teoretická definice, vždyť i pouhým pozorováním (proč pak tedy ne definováním) ovlivňujeme své okolí?            A dále, proč se nezamýšlet nad možností existence jakéhosi šíleného boha, pomateného slepého Azathotha, jak je popisován třeba v umělé lovecraftovské mytologii (který nerozumí ani svým pohnutkám a který je zcela indiferentní k následkům či výsledkům projevů své existence)?            Je rovněž snadné přiklonit se k výkladu, a proč ne i s výše zmíněnými konotacemi, který si bere na paškál chamtivost a mocichtivost lidstva, její démonickou podobu, jejíž nákaze snadno podléhá efektní, ale již dekadentní pozdní kapitalismus a konzumerismus, apatický a oslabený únavou ze sebe sama a svou neživotaschopnou umělostí —— podléhající ale v evoluční a historické fázi, ve které je pád velkolepý a fatální... Atd., atp., ne každá nejednoznačnost zasluhuje obdiv, ale už samotná inspirace, kterou snímek skýtá k podobným úvahám, jejichž semínka produkuje, stojí za dobré hodnocení. (Mimochodem, v tomto neskromném komentáři jsou ty skromné a neúplné úvahy, k jejichž formulování jsem původně neměl chuť ani vůli, inspirovány též komentáři Adama Bernaua a čsfd individua Aelity.) ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Velmi zlý film, už jen skýtaným vizuálním prožitkem. Jde z něj strach, aniž by bylo zřejmé, z čeho vlastně strach. „Hrůza“ byl veškerý můj komentář k Švankmajerovu Žvahlavovi a stejný by mohl být i zde. Jde sice o zcela jiný druh hrůzy, ale právě v tom se ukazuje podstata předmětné složky hrůznosti: je to cosi o dvou pólech: na jednom pólu rozklad, na druhém nerozložitelná zombie. Co jsme to viděli? Inferno nebo rozmnožovací proces? Vesmírem prorůstající přírodu? Rakovinu? Blaženství nebo utrpení? Pokrok a rozkvět civilizace nebo její fatalní úpadek a katastrofu? Bezsmyslné všedění nebo smysluplný program? Byl bych rád, kdyby někdo chytrý vyložil dění organických a anorganických komponent, které zde vidíme („sledujeme“ se asi říci nedá) a jejich zjevnou vzájemnou nekompabilitu. Technická poznámka: (Zvolená) hudba se k tomuto filmu ne snad nehodí, určitě ale velmi oslabuje jeho výraz. Možná ale za nějakých třicet, padesát let (nebo za patnáct?) bude tento film právě se svou hudbou vnímán jako „cool“ doklad ducha své doby. Každopdně to není důvodem, proč chybí pátá hvězdička. Skutečný důvod neznám. Možná tkví právě v tom, že je to celé trochu moc cool. Anebo to vystihla Aelita. Nicméně i jako cvičení je to za silné čtyři. Víc takových cvičení! Arbiter! /// Dodatečně: fmash!! (objasnění podstaty vesmíru vstříc). Verbale, zkus Babiččinu volbu (hladkou). ()

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Osm minut létajících papundeklových krabic a hemžení popínavých rostlin doprovázených tak odporným technem, že z toho pár mým oblíbencům hráblo a začaly jim v hlavě řehtat alegorické vozy. Ale je taky možné, že mi dealer zase prodal mouku, a tak jsem se do toho nebyl schopen plně položit a příště budu zásadně nakupovat u fmashe s Bernauem! Evidentně mají nejlepší matroš. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Jak s oblibou říkával primář Sova, csfd má tu nevýhodu, že člověka donutí koukat až do konce na kdejakou ptákovinu, jen aby mohl napsat zasvěcený komentář. Nebo povídal něco podobného o chirurgii? No to je koneckonců jedno, pro zjednodušení mějme za to, že jeho výrok zněl takhle. Zkrátka, tohle dílko mi přišlo poněkud zmatené a vůbec ne strašidelné, ačkoli mně okamžitě připomnělo jednu hororovou letní brigádu, kdy jsem trošku neúspěšně stavěl pyramidu v jedné prodejně obuvi. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama