Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Radikální film chladnokrevně zachycující život dospívající dívky v současném Srbsku provokuje nejen explicitními sexuálními záběry, ale především pokládá otázku, jak moc ovlivňují nastupující generaci digitální revoluce a proměny tradičních hodnot. Srbský film KLIP je čerstvým vítězem prestižního rotterdamského festivalu, kde zaujal především silou a autentičností své výpovědi. Příběh šestnáctileté Jasny, která se snaží definovat své místo ve světě a dospět, je totiž na samé hraně toho, co o dnešních teenagerech chceme vědět. Jasna je bezhlavě zamilovaná do o něco staršího Djoleho, ale jejich vztah je spíše než na romantických procházkách založen na divokých mejdanech plných drog, alkoholu, rozvášněného balkánského popu, násilí a sexu, který si natáčejí na mobilní telefony, ostatně stejně jako celý svůj život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (310)

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Takže teda odteraz sa budeme tváriť, že natáčame film pre dobrú vec, že chceme poukázať na skazenosť mládeže, ale zároveň do filmu nasadíme mládež, ktorá nám to explicitne "zahrá"? Ľudia, ako sa tu môžete nad tým vôbec vznášať, keď hlavná protagonistka mala v dobe natáčania len 14 rokov? Niekde za to odsúdia skoro za pedofíliu a tu sa rozdávajú ceny v Rotterdame a dav tlieska. Režisérka zahmlievala, že niektoré scény boli doublované, ale samozrejme nepovedala ktoré. Otázka je, komu prináša úžitok, aby 14- ročné dievča na plátne opakovane fajčila vtáky? Spamätajte sa, realitu pochopili len v Rusku, kde aspoň film zakázali. A to nie som rusofil. Rozhovor s režisérkou a herečkou: http://www.dazeddigital.com/artsandculture/article/15326/1/isadora-simijonovic-maja-milos ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No nářez. Kdo v tomhle viděl jen povrchní film o oprsklosti a šukání teenagerů, ten to celé absolutně(ale absolutně)nepochopil. Je to upřímný a autentický snímek o citlivosti, křehkosti a emoční zranitelnosti dnešní mládeže. Jasna je citlivá, inteligentní a v jádru hodná holka, která je ale nejistá a vyděšená stejně jako většina jejich vstevníků. Otec-ke kterému má silné pouto-leží možná na smrtelné posteli, matka má tolik práce s otcem a chodem domáctnosti, že energii pro nikoho jiného už nemá, sestra je jen další požírač pozornosti, a všichni se skrytě připravují na nejhorší. Jediná obrana, která Jasně zbývá je vybudovat zeď a utéct do paralelní reality, kde problémy neexistují, kde je-prostřednictvím oka kamery- středem pozornosti každý, kde vše otupí a odsune alkohol, hlasitá hudba nebo koks a pokud ani to nestačí, možná se skrze trochu sexu dostane do blízkosti jiné osoby, která jí snad vyslechne a pomůže od vší té bolesti a strachu.... Asi je to jen iluze(ona to tuší) ale je to to jediné co dokáže......... silný a důležitý film. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

V Klipu je až přehnaně dobře vidět, o čem nedávno mluvil Umberto Eco. Smutné je, že tohle opravdu ukazuje současnou generaci, která navíc kulturně českému prostředí není moc vzdálená, a jediné co lze filmu vytknout, že to není dokument, ale sestřih toho, co chtěli vidět, vybrali a natočili dospělí. A z explicitních scén bych nedělal vědu, místo Isidory se téměř jistě svléká dablérka (všimněte si, že na žádném záběru není nahá, podle režisérky jí na začátku natáčení nebylo ještě ani patnáct a Maja Milos není žádná Irina Ionesco) a mužský geniál je slušně umělý, což ovšem nezkušené oko neodhalí, ale Péčkaři nezaváhají. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že všechno důležité bylo už řečeno v pochvalných kritikách k filmu, tak snad jen takový malý podotek. Vytýkat Klipu, že se v něm nic neděje nebo že nemá jednoznačně uzavřený konec, je samozřejmě nesmysl. Otevřená struktura snímku prostě odráží realitu nových médií, která se skládá ze skrumáže výkřiků, fragmentů youtube videí apod. Tomu odpovídají i časté jump cuty. Vyprázdněná narace sice není ničim novým, ale domnívám se, že jakožto forma vyprávění nejlépe odpovídá současnosti. Dnes sice svět pořád vnímáme do jisté míry kauzálně, ale fragmentárnost spojená s internetem nebo smartphony je čím dál patrnější. Myslím si proto, že takto "vyprázdněných" filmů bude postupně přibývat i v mainstreamové kinematografii, byť nejspíš půjde o nařeďenou formu původně avantgardních postupů. Klip, ač stále divácky nepříliš přátelský, možná v tomto směru představuje určitý vývojový mezistupeň a podobně jako Gamer nebo Southland Tales je jedním z filmů, které jsou, jak řekl V. I. Lenin a Steven Shaviro, "radikální jako realita sama". ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Veru ani neviem, či sa blbšie správala Jasna, Djole, alebo okolití protagonisti. Ich chovanie však rozoberať nemienim, i keď v mnohých ohľadoch bol snímok povedzme mierne vyhrotený do extrémov, ale od pravdy ďaleko vôbec nemal. Čo nie je kritika, ani chvála, len konštatovanie faktov. Srbské filmy sú nám známe svojou "nebudemesibraťservítkupredústa"-osťou, to je myslím jasné. Že sa však z príbehu o súčasnej generácii stane polo-porno by čakal asi len málokto, ale na druhej strane, vôbec nemám pocit, že sa jedná o plytké, samoúčelné scény. Naopak, akosi dotvárajú celkový dej a vývoj hlavnej postavy (i keď si nemyslím, že sa rozumovo posunula niekam ďalej). Môžete ju súdiť, môžete ju lutovať, či neveriacky krútiť hlavou alebo len nezainteresovane sledovať, no to je asi tak všetko, čo s tým v konečnom dôsledku môžete urobiť. Podstatou však zostáva, že dievča riešilo svoju vnútornú nevyrovnanosť a zamilovanosť do staršieho chlapca sexom, drogami, alkoholom a podobne, pričom keď si vezmete do úvahy jej citovú chvilku na záchode (nie, nevravím o fajke.. ani o tej druhej), pri ktorej spomína na detstvo, otca a jej návštevu sirotčinca (mimochodom asi najlepšia časť filmu), tak vám vlastne dopne, že vôbec nie je prachprostou, klasickou teen whore bez rozumu, len to má v tej hlave skrátka popletené. Potom vám jej príde dokonca i trochu ľúto, ale na konci si to opäť v očiach diváka (teda aspoň mňa) pos*rie. Mala možnosť skoncovať s tým? Mala. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Pri nakrúcaní sexuálne explicitných scén využívali aj dvojníkov, protézy či efekty a všetko bolo dokonale dopredu naplánované. S rodičmi detí, ktoré hrajú vo filme, sa režisérka rozprávala veľmi úprimne a všetko s nimi do detailov prebrala. (Sufferer)
  • Film získal hlavnú cenu na prestížnom filmovom festivale v Rotterdame a cenu holandských filmových novinárov. (Sufferer)
  • Maja Milos sa pokúšala pracovať s 18 a 19-ročnými, lenže „to už bola úplne iná generácia. Nemali v sebe tú surovosť,“ povedala režisérka, a tak nakoniec obsadila 14 a 15-ročné deti. S nimi jednotlivé scény skúšala počas štyroch mesiacov takmer každý deň. (Sufferer)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama