Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (CinemArt)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (89)

golfoxovox1 

všechny recenze uživatele

Komentuji oba filmy (pohledy) najednou, myslím si, že je důležité vidět oba dva pohledy. Nejdříve jsem viděl "jeho" pohled a přišel mi takový logický, vcelku jasný a ji jsem z tohoto pohledu moc nechápal, stejně jako on. Poté jsem viděl "její" pohled a nejen na to, že jsem došel k pochopení, dokonce se mi její jednání zamlouvalo víc... (Otevřeně přiznávala, že hledá sama sebe - základ. Ona nepodlehla chtíči atd.) Rozhodně zajímavý experiment, kdy vidíme stejný děj, i vzájemné rozhovory, z pohledu dvou různých osob, takže vlastně nevíme, jak to bylo doopravdy... Pokud tedy bude existovat verze "Oni," už teď se na ní těším... Důležité ale je, že se režisérovi podařilo natočit snímek o sympatickém manželském páru řešícím náročnou životní situaci po závažném rodinném problému, o němž se nedozvíme nic jiného, než že existuje. Povedlo se. Děkuji :-) ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Je zcela nutné a žádoucí vidět Eleanor v pořadí "On->Ona". V jiném pořadí či počtu snímků je zážitek a prožitek sotva poloviční. Ideální je podle mého taky minimálně několikadenní pauza mezi oběma filmy. Pokud splníte všechny předešlé podmínky, vystavujete se pravděpodobnosti, že vás při závěrečných "Ona" titulcích zaplaví vskutku zajímavý pocit a zážitek. Eleanor má totiž svůj film zcela ve své moci a je emocionálně mnohem silnější, než "On". Navíc má v rukou osvědčené trumfy v podobě finálních kousků skládačky, kterou tolik chcete dokončit. A když jí dokončíte, zjistíte, že víc než výslednou podobu, jste si vlastně užili ten průběh, který vás k ní dovedl. 8/10 ()

Reklama

Dont 

všechny recenze uživatele

Když se v jednom filmu v hlavních rolích sejdou dva z mých nejoblíbenějších herců (Jessica Chastain a James McAvoy) a ve vedlejších rolích je doplní další vynikající herci (Ciarán Hinds, William Hurt, Viola Davis, Isabelle Huppert) je zaděláno na perfektní zážitek. Tím spíše, když se jedná o tak zajímavý projekt, jako je pohled na jednu nelehkou životní etapu očima obou zúčastněných aktérů, očima dvou rozdílných pohlaví. Vzhledem k tomu, že jsem ve Světozoru viděl oba díly ihned po sobě, mám sklon komentovat to jako celek. Tak to totiž jedině dává smysl. Samostatně sice filmy také mohou stát, ale klesá tím jejich působivost. Ona o ztrátě hodně přemýšlí, jako žena to celé hůř snáší, v přehodnocení vztahu hledá východisko, kterým má být změna. Nesdílí pohled partnera a nedokáže už pokračovat v zaběhnutých kolejích. Podporu nachází pochopitelně v rodině (fantasticky napsané role i výkony Williama Hurta a Isabelle Huppert) a v realizaci svých dávných cílů. Ona je parádním představením Jessicy Chastain, film je mnohem depresivnější než On, je rovněž dramatičtější a má nespornou výhodu i v tom, že nabízí srovnání s již jednou proběhnuvšími událostmi. Ty se liší v přesně vystihnutých detailech a dokonale odráží dva podobné, ale nikoliv identické pohledy na stejnou situaci. Celé to působí nesmírně realisticky a přirozeně. Scénáristický skvost s kvalitní režií a výbornými herci, který se mi trefil do nálady ještě víc než první díl. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Její verze je rozhodně lepší a nejspíš by i líp fungovala jako solo film. Je přístupnější a tak akorát odlehčená; plus se mi líbila i symbolika kurzu Teorie identity. Bohužel, tu jednu (klíčovou) scénu v autě se uspokojivě nepodařilo napsat ani napodruhý, a proto s hodnocenim nikam vejš zkrátka nepáchnu. Tak snad někdy příště... ()

Larushka 

všechny recenze uživatele

JEHO verzi jsem naštěstí zhlédla jako první, a to jsem pocitově chtěla automaticky začít s NÍ. Hrozně se mi líbilo, že každý prožíval a vnímal události jinak. Bylo to krásně reálné, dokázala jsem se vcítit a pochopit každého z nich. Jessica i James hrajou perfektně, jejich zamilovanost jim prostě musíte uvěřit. V JEHO verzi tápete, co se vlastně stalo, co byl důvod k jejich odcizení. Film vám to pomalu odkrývá. V JEJÍ verzi se pak dovysvětlí další věci, nad kterými jste si lámali hlavu. Závěrečná skladba z JEHO verze je naprosto úžasná. V JEJÍ verzi už není tak sugestivní. Ty drobnosti, ve kterých se verze lišily, mě hrozně bavily. A během obou snímků jsem se ani jednou nenudila. (Jeho začátek velmi vtipně připomínal Fincherovu Zmizelou; i kdyz tohle bylo první takže je to spíš naopak). Ve Varech jsem tento film vyloučila z Must See seznamu, teď na podzim mě však k němu něco přitáhlo a já nelituji. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama