Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, Ciarán Hinds, Bill Hader, William Hurt, Isabelle Huppert, Jess Weixler, Nina Arianda, Ryan Eggold (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (89)
Neviem, či som mal najskôr pozerať jeho, alebo ju, rozhodol som sa pre ňu a mám dojem, že hodnotiť tento projekt samostatne nie je najlepší nápad. Ak by si človek vopred neprečítal, o čom to je, tak by to vo filme zisťoval iba postupne. Je to napísané a nakrútené zrejme presne tak, ako Benson chcel, a samozrejme aj zahrané, ale to docením asi až po oboch filmoch spätne. Okrem Chastain dostanú skvelé príležitosti sa predviesť aj Davis a Hurt, málo priestou dostali McAvoy (to má ale vzhľadom na charakter projektu opodstatnenie) a prekvapivo aj Huppert. ()
Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.___Druhý film Ona se mi líbil asi o něco více než On. Jenže kdybych Jeho neviděl před Ní, Ji bych si dost pravděpodobně tolik nevychutnal. Spousta děje by mi scházela. Před scenáristou a režisérem nicméně smekám klobouk. Ten jiný pohled na stejnou věc je nesmírně osvěžující nápad a z chladné Eleanor, která v Něm zkrátka bůhvíproč a bůhvíkam zmizela, se díky tomu stala Eleanor úplně jiná, křehká, tápající a hledající, kterou už není problém pochopit. Oporu hledá v rodině (úžasní William Hurt a Isabelle Huppert) a tím, kým byl v Jeho příběhu Conorův otec, je tentokrát profesorka Friedmanová v podání Violy Davis. ()
Její verze je rozhodně lepší a nejspíš by i líp fungovala jako solo film. Je přístupnější a tak akorát odlehčená; plus se mi líbila i symbolika kurzu Teorie identity. Bohužel, tu jednu (klíčovou) scénu v autě se uspokojivě nepodařilo napsat ani napodruhý, a proto s hodnocenim nikam vejš zkrátka nepáchnu. Tak snad někdy příště... ()
Nejlepší verze. Viděl jsem jí jako první a nesouhlasím s četnými výroky, že bez jeho verze ta její nedává smysl. Ano, je trochu složitější se v ní orientovat, ale to celkovému zážitku spíš přidává, protože je třeba přemýšlet nad souvislostmi a není čas nudit se u scén, které už byly (jen z trochu jiného úhlu pohledu) viděny. Jessica Chastain definitivně přestupuje do pozice jedné z mých nejoblíbenějších hereček, tenhle film svým výkonem táhne a krade si ho pro sebe, bez ní by ty emoce Eleanořiny postavy nefungovaly ani z poloviny. ()
Nedokážu se rozhodnout, jaká z obou verzí se mi líbila více. První jsem zhlédla tu jeho, poté její (a v tomto pořadí to asi byla dobrá volba). Každá mě zaujala v něčem jiném, obě do sebe zapadaly a přinesly něco nového do každé scény. Takové rozdělení snímku na 2 části není vůbec špatný nápad, i u mnoha jiných filmů by se hodila ještě další verze, aby to divák vše viděl i z druhé strany. Časem se chci určitě ještě podívat na verzi společnou. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (1)
- Když se Eleanor (Jessica Chastain) vrátí do svého pokoje z dětství, několikrát je možné zahlédnout na zdi plakát k filmu Clauda Leloucha Muž a žena (1966). (=woody=)
Reklama