Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Recenze (814)

AVmania.cz (Marek Čech)

"Hodinu a půl trvající snímek v závěrečné půlhodině pootočí svým žánrovým vyzněním. A slibně rozehranému thrilleru dá scenárista koncovku jak z nějaké hodně špatné variace na Hitchcockovo Psycho, zkřížené se snahou přiblížit se i sérii Saw." více

CinemaView.sk (Michal Klembara)

"Avšak akonáhle sa hlavná hrdinka vydá zachraňovať obeť sériového vraha do terénu, Tiesňová linka stráca dovtedajšie kúzlo a zbavuje sa všetkého na čom stála. Razom sa objavujú všetky možné žánrové klišé, chýbajúca logika a speje to k neskutočne blbému záveru, ktorý ako keby ani nepatril k rovnakému…" více

ČervenýKoberec.cz (Jiří Kábrt)

"Dílčí problémy však nejsou ničím proti úletu, kterým je celá poslední třetina filmu. Originální koncept je opuštěn, Jordan se začíná podobat tuctovým akčním hrdinkám a šílencův stereotypní motiv je plně vysvětlen. Nejspíš i scénáristovi a autorům námětu došlo, jak najednou potřebují něco…" více

FanMovie.cz (Jan Varga)

"Ze začátku zápletka ještě celkem ujde, divák je držen v napětí a očekávání toho, co se bude dít a atmosféra je pozvolna příjemně navozována. Pak dojde ke stěžejnímu únosu a od té doby je víc a víc znát, že scénář (resp. děj) tohoto thrilleru je opravdu velmi debilní, že jeho nelogičnost se postupem…" více

FFFilm.cz (František Fuka)

"Obě herečky v hlavních rolích a také psychopat (Michael Eklund) hrají celkem dobře (nikdo další důležitý ve filmu není) a televizní režisér Brad Anderson používá občas osvěžující vizuální / zvukové triky, které brání nudě. Co je to ale všechno platné, když má film neuvěřitelně debilní scénář, což v…" více

Horor-web.cz (Martin Štefko)

"Je strašná škoda, že je snímek takový nevyrovnaný. Kdyby byl celý jako ta prostřední pasáž v autě, bylo by to něco neskutečného, ale takhle se jedná o film, který má naprosto skvělou jednu část, ale v úvodu a v závěru prostě selhává. Nezachrání to ani afro Halle Berry, které začne být po nějaké…" více

MovieZone.cz (Matěj Svoboda)

"Brad Anderson je celkem šikovný režisér, který má řemeslo v malíku a v kariéře už párkrát dokázal natočit hodně povedené napínáky. Jeho novinka bohužel pracuje se scénářem, jehož zvraty by odhadl i člověk, který byl v kině naposledy na Slunce, seno, erotika. Párkrát se příjemně leknete, občas možná…" více

Topzine.cz (Pavlína Nouzová)

"Ačkoliv film jako celek není ničím objevným, obsahuje poměrně vysoký počet zajímavých nápadů a scén. Už samotná snaha natočit nízkorozpočtový thriller je výjimečná v době opulentních fantasy. Stejně tak závěrečné pátrání v tmavém sklepě či úchylka padoucha příjemně odkazují na více než dvacet let…" více

Reklama

Reklama