Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)

(více)

Recenze (99)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Příběh, který má mnoho proměnných. Je neobyčejně flexibilní ... a jeho denním chlebem jsou klam a přetvářka, takže si prakticky až do poslední chvíle nemůžete být jistí, na kterou stranu se přikloní vrtkavá - a na rozdíl od nás smrtelníků neuplatitelná štěstěna. Přesto dle mého názoru představuje velice zvláštní a velice přitažlivý mix prohnanosti protřelého padoucha a bezelstnosti naivního dítěte ... 4,5* ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Nechoď tam. Viděla jsem to v kině tisíckrát. Chlápek říká, že je to naposledy a odkrouhnou ho. To je osud. / To není osud, to je cenzura. Kdybych nebyl sám takový fešák, přál bych vypadat jako Alain Delon. Kromě jiných výhod by mi to skýtalo možnost hrát v jakémkoliv filmu a učinit jej svou prostou přítomností bez ohledu na další kvality docela dobrým. Takový, docela dobrý, je i Le battant. Film esenciálně řídký jako mlha pařížských bulvárů, rozháněná směšně malými motorovými vozidly, vystavěný na fousaté historce o propuštěném vězni, zloději nikoliv prostém cti, zašitých diamantech a konkurenční bandě, která by si také ráda přišla po letech odnětí svobody autora loupeže na své. Prostota vyztužená zašmodrchaností nemá vlastní podstatu a vyprávění nezřídka absentuje zcela, ponechávaje film snímání Delonovu poflakování se, ale nepostrádá styl, z něhož cca 60% distribuuje svým charisma sám herec/režisér. Zbytek jde na vrub atmosféře časů, v nichž bylo k uskutečnění telefonátu nutno zaparkovat u krajnice a vstoupit do telefonní budky, a nesmlouvaný zákaz nošení podprsenek. Kůži a to ostatní nastaví Delonovi v průběhu filmu Marie-Christine Descouard, Andréa Ferréol a (stejně jako dva roky předtím) Anne Parillaud, všechny v ohanbí s čímsi, co nemohly nebýt paruky. Jistou osobitost propůjčuje filmu stále patrné Delonovo režisérské diletantství, projevující se v přijatelných vypravěčských hloupostech (např. fotografie zesnulé v jejím vlastním bytě) a neuvěřitelně pitomé práci s repetitivním šansonovitým sountrackem Christiana Dorisse. Říkala jsem ti, že nechci umřít blbá... *kucky* *kucky*... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vládce bobrů Alain Delon vypochoduje z lapáku a několik osamělých dívek se mu ihned vrhne do náručí a níže. Některé kvůli němu zemřou, některé preventivně profackuje, všechny jsou na tom stejně jako pneumatiky jeho starého Renaultu. Ta macho postava z francouzského krimi skanzenu by byla nyní mrtvá jak telefonní budka, ale já jsem za ni rád.. Od Kdo nastaví kůži vybroušenější styl, několik odkazů na předchozí tvorbu, Dorisseho posmutnělý hudební motiv a ze tří očekávaných konců (Delon umře, Delona převeze jeho o generaci mladší milenka, Delon převeze svou o generaci mladší milenku) přichází ten, co tomu nejvíce sluší. Snorlax píše, že se Delon několikrát snažil napsat pro sebe film, v němž by si mohl zahrát na Belmonda a že se mu to tentokrát podařilo. Souhlasím, ale Belmondo by v něm byl ještě lepší.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Patřím k těm, kterým se Delonová druhá režijní práce líbila krapet víc než debut ,,Kdo nastaví kůži.´´ V Kůži si vyzkoušel komediálnější polohu, roli lehkomyslného poldy Belmondovského typu a nutno podotknout, že korzovat s koženou bundou za doprovodu ulítlého osmdesátkového hudebnímu motivu mu tam šlu fakt dobře (:D) a i občasné hláškování se mu  podařilo. Ale rozsáhlejší pokusy o humor jsem mu v tomto případě moc nevěřil a jako celek to nebylo úplně ono. Tady se podařilo v případné hře na Belmonda (kterou tak ráda zmiňuje Snorlax.:D) najít lepší balanc. Na Delonovi je sice už trochu znát stárnutí a že to nejlepší už má za sebou, ale některé hlášky v jeho podání mě zde slušně pobavily (:D) a zbytek odehrál docela seriózně, se svým typickým charismatem a uhrančivými pohledy, bez tlačení na pilu a nějaké imitace. Film si taky víceméně v  pohodě jede svoje. Není to rozhodně žádná přelomově natočená invenční kriminálka, ale hudba je například velmi zdařilá (konkurence pro můj oblíbený song z Kůže.:D) a ve filmu je mnohdy i nástin napětí i nějaké temnější atmosféry, hlavně v otázce, kdo stojí za Delonovými pronásledovateli a v závěrečném překvapení padoucha. S lepší režíí to mohlo mít ještě  větší účinek (tímto si asi vyvozuji, že Alain měl zůstat hlavně hercem) v té nevýrazné režii, některých ušmudlaných prostředích, nesympatických mladých hercích, i občasné přílišné agresivnosti (Delon odkrágne každého.:D) je to dost rozkročeno mezi starou francouzskou školou a už lehkým osmdesátkovým úpadkem.  Ale zároveň třeba u scény prvního setkání Alaina s Nathálii se mi líbil nápad tmavého pokoje, kde jenom svítí záře venkovní reklamy. Celkově mě  znovu obsazení sexy sekretářky z Kůže Anne Parliaud určitě potěšilo. Francouzských kriminálek samozřejmě není zrovna málo a řada je daleko lepších. Na druhou stranu pro ně mám určitou slabost, dlouhou dobu jsem žádnou neviděl, a na tohle se na ČT 2  nekoukalo špatně.. Bonus navíc je i krátký odkaz na Samuraje a jedno vtipné pomrknutí směrem ke Kůži a mému oblíbenému songu (:D.) Ale to vám neprozradím, abyste se měli v Bojovníkovi na co těšit a měli motivaci se podívat.:D A mohu slíbit, že místy to bude pořád trochu hustý a bude hrát skvělá hudba.:D Tak jsem zase tam, kde jsem byl. Ani ten ,,tác´´ nemám.  ()

Jehan 

všechny recenze uživatele

Není to nutně blbý film. Delon vyleze z lochu v kvádru z roku 74 v Paříži roku 82. Kromě toho, že se nosí jiné střihy, nosí se i jiné móresy. On je, ku prospěchu věci, příkladně nadčasový. A hlavně, je to Delon. Delon!! Zvedne to svoje obočí - a je to doma! Nakonec vůbec nejde o ty kamínky, ale o pomstu. Jo, je to vcelku blbina, ale co všechny ty fóry na jiné Delonovy filmy? Ironická sebereflexe předchozího filmu? Ten skvostný detail, kdy zlosynové v autě pustí radio a tam běží příšerná hudba z "Kdo nastaví kůži". Po vteřině to zabiják se slovy "ale do prdele" přepne na hudební klasiku. Mezitím Delon nakupuje v železářství rýč, kterým se zlosynové následně pohřbí. To je geniální!! No pak tu jsou ty francouzské kočičky s vyšpulenými bradavkami pod tričkem, vyvalenými kozami nebo, jako v případě Anne Parillaud, s minimalistickými půvaby v hrudní oblasti, prima prdelkou a huňatou cukrovou vatou v ohanbí explicitně odhalenou v psychologicky vypjaté scéně "necháš si mě?". Delon je během krátké doby postupně oklátí všechny a ještě se přesune s Ankou a s policejní asistencí do Latinské Ameriky, kam poslal diamanty. Předtím postřílí všechny (vlastně jednomu jenom prostřelí koleno) ty syčáky, de facto kolegy z oboru, co mu chtějí zabránit v kriminálnickém poflakování. Mooc pěkný film! ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Film sa natáčal na viacerých miestach Paríža a Versailes, v obci Garches a v mestách Meudon a Levallois-Perret. (dyfur)
  • Snímek byl natočen na motivy le stejnojmenného románu, který napsal André Caroff. (Terva)

Reklama

Reklama