Režie:
Jean-Pierre MelvilleScénář:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
Éric DemarsanHrají:
Alain Delon, Bourvil, Gian Maria Volonté, Yves Montand, François Périer, Paul Crauchet, Yvan Chiffre, Pierre Collet, René Berthier, Yves Arcanel, Paul Amiot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)
(více)Videa (6)
Recenze (143)
Osudový kruh spojí trojici lidí, jenž se neznají do smyčky, ze které není úniku. Obsazení je špičkové, tady není co vytknout, Delon, Volonté, Montand, Périer a v netradiční vážné roli Bourvil (zde jeho poslední filmová role). Mám rád na režisérovi Melvillovi jeho precizní práci s natáčením loupeží. V tomto případě loupeže klenotů, která je natočena tak, že jsem ani nedýchal. Co jsem ale úplně koukal, to bylo delirium "střelce" Jansena (Yves Montand), kdy mu ze skříně začali vylézat různí ještěři, krabi, pavouci, krysy a vše se na něj valilo a plazilo po posteli, kde se Jensen klepal hrůzou a strachy. Podobně bych si představoval delirium tremens o kterém měl proslov Vlastík Burian v kultovním filmu u Pokladny stál :). ()
Tichá 25minutová loupež je veliká laskomina, překonávající všechny pozdější napodobitele, halucinogenní scéna s ještěrkami potěšila stejně jako proti svému typu obsazený André Bourvil, ale jako celek za mě na gangsterku příliš mnoho umění a na umění příliš málo přesahu nad rámec samotného nápadu udělat pomalou nemluvnou existenciální žánrovku. Navíc jsem si až na pár výjimek (Rocco a jeho bratři, Dva muži ve městě) nějak nikdy nesedal na zadek z Delona, takže přes uznalé pokyvování hlavou těžko někdy najdu důvod těch 140 minut absolvovat znovu. ()
Filmu se dá přičíst k dobru, především scénář dějové osy, který je velmi vydařený u tohoto žánru, krimi/thrilleru ve stylu staré francouzské filmové školy. Také zásluhou hereckého obsazení, (moc dobrá volba) je film kvalitní. Hereckému ansáblu dominuje skvělý Bourvil a Delon a další. Film je navíc oproštěn od filmové brutality, což mu svědčí a vytváří příznivou atmosféru. Nicméně pár slabších momentů příběh má, ale potažmo, který film je nemá? Určitě doporučuji zpestřit večer zhlédnutím tohoto skvělého filmu. ()
Na tyhle oldskool kriminální filmy můžu koukat třeba každej den. Místo nějakejch hláškujících kašparů jsou tady uvěřitelný postavy, nechybí napětí, atmosféra a jakási syrovost. Filmu ublížila přílišná rozvláčnost a zdlouhavost. Ve střižně ty nůžky prostě měli používat trochu víc. No a pak je tady Bourvil. Já nemůžu napsat, že by snad hrál špatně, ale pro mě to asi bude vždycky takovej ten představitel naivních prosťáčků. Když se k tomu navíc přidá dabing Jiřího Brudera, tak jsem mu toho komisaře nějak nevěřil. Dokázal bych si v tý roli přidstavit třeba Lina Venturu, Jeana Gabina, Bernarda Bliera, ale Bourvila prostě ne. To je jak kdyby roli Delona měl hrát třeba Pierre Richard :-) Jako celkově to je rozhodně film, kterej stojí za vidění, ale nějaký vady na kráse jsem tam našel. 75% ()
Od Jean-Pierre Melvilla som videl uz Armadu Stinu, a tentokrat uz aj Y senza Nome. No a sklamalo. Na 140 minut filmu sa toho deje zufalo malo, Delon /Sicilsky Klan, Quand La femme s´en mele/ to sam neutiahne a casto je zbytocnou postavou- este k tomu aj nudi, Gian Maria Volonte /Pro hrst Dolaru, Pro Par dolaru Navic/ ma teda nijako nepresvedcil. Plus tempo je pomale, a cely film priserne dlhy, nudny a tazko stravitelny. Jo a viem aj o tom, ze k Jean-Pierre Melvillovi sa hlasi Quentin Tarantino. Nic to vsak nemeni na 40 % ()
Galerie (80)
Photo © Les Films Corona
Reklama