Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Další z klasických francouzských "politických" kriminálek, kterou jsem od dětství viděl už několikrát a na kterou se rád podívám i dneska. Ale ani množstvím "vážných" dialogů a předstíraně hektickým dějem se nedá zastřít skutečnost, že její příběh je pouze průměrný až nudný, a že postava Spravedlivého, Čestného a Statečného pana Maréchala je sice okázale sebejistá a namachrovaná, ale zároveň i hodně plochá a neživotná. Nemůžu si ovšem pomoct - tenhle film se mi líbí a dobře se mi na něj kouká, líbí se mi Delon, líbí se mi Klaus Kinski se svou skvělou fráninou, líbí se mi tři sedmdesátkově krásné ženské (Stéphane, Ornella a Mireille), líbí se mi jeho hudba i celková atmosféra, zkrátka ačkoliv to sice není film hluboký, má šťávu a je hezký na pohled. ()

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Všichni jsou zkorumpovaní, všichni hrabou, mezinárodní kapitál se spojil dávno před proletáři všech zemí, kdo se zkorumpovat nedá, ten žije stranou, kdo se začne cukat, ten nežije vůbec. Sladká Francie 70. let. Jenže film je velmi dlouhý, ani Delon ho sám neutáhne, zápletka není příliš srozumitelná, nakonec za všechno mohou ti tam někde, a Delon ani nenechal Ornellu svléknout. Takže jen průměr. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Charismatický Alain Delon se snaží jak může, ale ani tento film (opět okolo 2 hodin, francouzi jsou nepoučitelní!) nedokáže utáhnout ani s přispěním dalšího charismatického herce, Klause Kinskiho. Po delší době se ve filmu s Delonem střílí a za to jsem rád, protože mám v hlavě zapsaného Delona pouze s pistolí (a dívkou v druhé ruce). Přesto nijak zázračný film, který je lehce k zapomenutí. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Film si po celý čas udržuje nezpomalující tempo, které je sice pomalejší, ale to filmu neubližuje. Napětí je celkem dost, akce je nám předkládána decentně a s citem. Alain Delon zde podává vynikající herecký výkon v úloze bývalého legionáře, který mstí smrt svého přítele, vraha hledá mezi policií a politickou mocí. K jeho chladnosti a přesvědčivosti přispěl také výtečný dabing Eduarda Cupáka z dob, kdy byl český dabing na vemi vysoké úrovni. Ze závěrečného monologu mrazí v zádech. 85%. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Bohužel, dostalo se to ke mně až po několika mnohem lepších podobných snímcích z Itálie. Alain Delon za hvězdu ano, ovšem krásky uvedené na předních místech v titulcích (Mireille Darc, Ornella Muti, Stéphane Audran) se tu v podstatě jen míhají v epizodkách mezi dveřma, v posteli nebo na ulici. Naopak pánové v důležitých vedlejších rolích se neznalci mohou vplést do nepřehledného chumlu Delonových protivníků/spojenců. Pointa slušná, ale jako celek u mě průměr. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Automobil, kterým jezdí Xavier (Alain Delon), je Alfa Romeo 2000 Berlina. Automobil, který ho pronásleduje a nakonec skončí na dálnici pod „naklaďákem“, je Buick Electra 225 ročník 1964. (xisp)
  • Za roli v tomto filmu byl Alain Delon nominován na Césara za nejlepší mužský herecký výkon, Michel Audiard byl nominován v kategorii nejlepší scénář. (Snorlax)
  • Natáčení se ukázalo jako poměrně obtížné: Ornella Muti (Valérie) neuměla francouzsky; první kameraman Maurice Fellous uprostřed natáčení projekt opustil a musel ho nahradit Henri Decaë; Klaus Kinski (Nicolas) nebyl k dispozici ve správném termínu, takže jeho scény byly natočeny ještě před dokončením scénáře. (classic)

Reklama

Reklama