Režie:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
François de RoubaixHrají:
Alain Delon, François Périer, Nathalie Delon, Cathy Rosier, Jacques Leroy, Michel Boisrond, Robert Favart, Jean-Pierre Posier, Catherine Jourdan (více)Obsahy(1)
Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
,,JE TO OSAMĚLÝ VLK… JE TO RANĚNÝ VLK, TEĎ MŮŽE ZANECHAT STOPU. MUSÍME SE HO RYCHLE ZBAVIT.“...... /// Stará dobrá Francie a její kriminálky. Alain Delon vs. policie, dobrej námět, horší scénář a parádně budovaná atmosféra. Charismatickej Delon utáhne cokoliv, a tak i přesto, že marně přemejšlím, co tím (nejen) koncem chtěl vlastně básník říct, dávám bez zbytečnejch keců 3*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Samuraje (ve filmu) poznám okamžitě. 2.) Smrt je cílem mý cesty! 3.) Thx za titule ,,novacisko“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Před 40 lety bych si asi pošušňával u nadstadardní kriminálky. Dneska si ale spíše uvědomuji, jak je film statický a plný nelogičností. A onen děsně cool Delon, jak tu napsal Rob Roy a milion dalších opapouškovalo, je ve skutečnosti jako kdyby nehrál. To uměl Gabin či Hrušínský, tady si nejsem jist. Inu, když dva dělají totéž ... ()
[6/10] (CICC, Fida, Filmel, TC) (Eastmancolor /// Produkce: Raymond Borderie, Eugène Lépicier /// Scénář: Jean-Pierre Melville, Georges Pellegrin podle románu The Ronin Joan McLeodové /// Kamera: Henri Decaë /// Hudba: François de Roubaix) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
"Kdybyste byl ten, co vraždil, dalo by se říct, že pachatel se vrátil na místo činu." Nájemný vrahy nemám rád. Ovšem nájemnej vrah se smyslem pro čest to u mě má o něco lepší. Mohl by tedy o něco víc mluvit, protože já jsem dialogovej týpek, ale tady nemluví skoro nikdo a přesto se řekne skoro vše. To je asi to umění, který moc nemusím, ale jednou za čas si ho užiju a s Jefem to zábava docela byla. ()
"Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob. ______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film) odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC) ()
Galerie (26)
Zajímavosti (21)
- Podle filmu vznikla také videohra "Hitman", kde je Agent 47 - vrah hry - velmi podobný Jefu Costellovi (Alain Delon) a jeho jediným společníkem je pták v kleci. (Cucina_Rc)
- Milenku Jane hrá Delonova prvá manželka - Nathalie Delon. Jej rola vo filme je však marginálna, čo je trademark Melvilleových filmov. Obdivovateľ amerického noiru vytváral emočne chladné filmy a minimalizovanie priestoru pre ženy bola značná odchýlka od amerických, kde boli ženské postavy zväčša dôležité ako femme fatale. (Biopler)
- Spinning v metru byl natočen na lince 11 na stanici "Télégraphe". (Cucina_Rc)
Reklama