Režie:
Marcus O. RosenmüllerKamera:
Roman NowocienHudba:
Martin StockHrají:
Gedeon Burkhard, Natalia Avelon, Catherine Flemming, Kai Wiesinger, Gudrun Landgrebe, Michael Mendl, John Friedmann, Ingo Naujoks, Konstantin Wecker (více)Obsahy(1)
Poltawa, Ukrajina, počátek čtyřicátých let. S invazí německého wehrmachtu byly náhle ukončeny dobré vztahy mezi Němci a Rusy. Ovšem to neplatí pro děti, které jsou už pár let dobří kamarádi: Němka Hanna Reich a židé Abrascha Kaplan a Larissa Brodsky. Všechny tři pojí láska ke klasické hudbě. Abrascha a Larissa jsou navíc nadaní muzikanti. Obě děti jsou v Sovětském svazu známé a komunistická partaj má v plánu je poslat do USA. Jenže těsně před jejich odjezdem se politická situace radikálně změní: Nacisté vyhlásí válku Sovětskému svazu. Dětem je něco mezi dvanácti a třinácti lety a absolutně nechápou vlnu šílenství a brutalitu dospělých. Jediná cesta, jak utéct před katastrofou je navzájem si pomoci a získat si srdce dospělých prostřednictvím svých výjimečných hudebních schopností. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (25)
Od Zázračných detí som nečakal žiadne zázraky, ale krátky tv spot na STV1 sľuboval i akciu a ja som akosi čakal trošku dramatickejší príbeh. Poteší ma však každý film z tohto obdobia, ale tu niekto šikovne nastrihal do spotu jedinú akčnú scénu, ktorá vo filme je. Nevadí, i príbeh o talentovaných deťoch mi dal to, čo v týchto filmoch hľadám- iný pohľad na známe udalosti. V mnohých miestach to chcelo pritlačiť na emócie, alebo vytrieskať z hercov výkon, z ktorého by občas zamrazilo, ale nepodarilo sa. Možno by pomohlo vidieť film v pôvodnom znení s titulkami. Všetko kolíše tesne na hranici priemeru, štvrtú hviezdu tradične dávam pre moju slabosť pre vojnové príbehy. Chápem i priemerné hodnotenia. Čakal som trochu viac, ale sklamaním by som to nenazval. 70%. ()
Příběh o přátelství navzdory dějinám. 1) Mimořádně nadaný (a velmi přitažlivý, dodávám) houslista (druhé dítě bulharských rodičů, oba jsou rovněž houslisty) Elin Kolev (již ve svých 12 létech koncertoval v Carnegie Hall) byl vybrán v konkursu do role Abraši ve svých 14 letech. Všechna hudební čísla ve filmu hrál osobně. 2) Nesedne mi, že Ukrajinci ve filmu hovoří německy. U americké produkce bych se nedivil, ale zde v Evropě bych očekával větší míru empatie. Sovětší důstojníci NKVD se chovají jako Němci a i tak mluví. Inu, co se divím - jsou to Němci...jenom v sovětských uniformách. 3) Zaujala mě i postava velitele SS-Standartenfuhrera Schwartowa v podání 64letého Konstantina Weckera, jednoho z nejoblíbenějších německých písničkářů, skladatele, autora a jak vidět, i výborného herce. ()
Další ryzí německá záležitost, která se sama snaží zodpovědět traumata samotné druhé světové války. Líbí se mi, jak se Němci k tomu všemu postavili. Je totiž vidět, že se snaží naprosto objektivním okem přihlížet na okolnosti tehdejší doby a o tom je vlastně i příběh zázračných dětí, které ale zase tak šťastné dětství neměli. Ve všech ohledech je to ale povedený film, který se chvílemi možná až moc táhne, což je u dramat častý jev. Hudba nádherná, herci naprosto skvělí, o to víc si jich člověk váží, když ví, že to jsou ještě děti no a samotný příběh? Ten snad dokáže napsat jenom samotná válka! ()
Máme tu silný príbeh o deťoch, ktoré nechceli nič iné len si žiť svoj život bez predsudkov a nenávisti. No dospelí boli proti... Škoda že celé spracovanie na mňa pôsobilo dramaticky mdlo a s veľkým odstupom od postáv, ktoré mimochodom neboli nijak výrazné, vrátane tých detských. Chcelo to väčšiu dramatickú hĺbku jednotlivých situácií a väčší ponor do postáv. Verím tomu, že v tom prípade by emotívna stránka snímku bola niekde inde. Takto ide len o pohodlné pozeranie obohatené o pár hudobných scénok, celkovo však nečakajte žiadnu inú pridanú hodnotu alebo nejaké výraznejšie dramatické opojenie. Len priemer. 60/100 ()
Vojnová dráma, ale len s malou dramatickosťou. Myšlienky, ktoré chcel film riešiť boli položené správne a správne vyložené. Deti sú tým zrkadlom pre dospelých, pretože nerozlišujú ľudí podľa iných kritérií, ako je dobro a zlo. Ale celkovo to bolo bez toho zásadného prežívania divákom. Bez toho pocitu, vďaka ktorému si film zapamätáte nadlho, ak nie navždy. Tu to chýbalo a pri tom množstve vojnových drám sa snímok len stratí a dostane do zabudnutia. ()
Galerie (26)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama