Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh založený na románu Jane Austenové o tom, jak nepříjemné následky může mít přílišná povolnost mysli. Anna Elliotová (Amanda Root) se ve svých sedmadvaceti letech už vzdala naděje na manželství. Nabídku k sňatku kapitána Wentwortha (Ciarán Hinds), jediného muže, kterého kdy milovala, odmítla na nátlak své snobské rodiny, aby toho pak trpce roky litovala. Znovu se s ním setkává na návštěvě u rodiny své provdané sestry. Wentworth si za tu dobu vybudoval kariéru v námořnictvu a teď je rozhodnutý najít si manželku. Setkání s Annou ho vyvede z rovnováhy, ale jeho hněv na ni kvůli jejímu odmítnutí v něm stále přetrvává. Anna poznává, že jí Wentworth stále není lhostejný, zejména když se začne dvořit jiné ženě a o ni zdánlivě nejeví zájem. Když si ale Wentworth uvědomuje, že Annu ze svého srdce nedokáže vystrnadit, zdá se, že je pozdě. O Annu se uchází její pohledný a zámožný bratranec pan Elliot, který má to, co Wentworthovi chybí – podporu Anniny rodiny… (maku1304)

(více)

Recenze (31)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Ve dvou dnech jsem měl silně přeaustenováno, přesto jsem se rozhodl pro slabší čtyři kousky. Oproti Emmě a Emmě. nešlo o komedii a atmosféra tomu svou tísnivostí odpovídala. I přes různé mouchy mě film po celou dobu víceméně bavil, ale jedna věc mě fakt zarazila, a být obyvatelem viktoriánské Anglie, hodil bych si i shnilým ovocem. Stejně jako uživatele togaf mě nenechalo chladným to okusování obličejů na ulici, už už jsem čekal dav s vidlemi a pochodněmi. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Ač Anička celý film kouká jako sovička, tak nevadí, já na tahle témata a intriky slyším a rád na to jak koukám, tak to čtu. Austenku jsem tedy nikdy nečetl a číst (asi) nebudu. Persuasion má dobrý příběh, průměrné herce (Hinds tedy charisma má, u žen je to bohužel horší), krásnou Anglii, skvělé kostýmy, vydařenou výpravu. A sestry Dalrymple byly rozkošné zrůdičky. Pod čtyři jít prostě nemůžu :o) ()

Reklama

Simbet 

všechny recenze uživatele

Rok 1995 byl na adaptace románů Jane Austen opravdu úspěšný a není tomu jinak ani u tohoto snímku. Amanda Root mi typově pasovala do životem zklamané ženy, její proměna k lepšímu z lásky sice nebyla na její vizáži patrná, protože v tomto ohledu nemá Amanda moc co nabídnout, ale přesto zejména její výkon dělá tento film tak skvělý. Ale i ostatní herci Ciarán Hinds, Sophie Thompson a všichni další, dělají tento film velmi realistický. Skvělá výprava a kostýmy celý film jenom podtrhují. Je to z tohoto roku jedinný film podle Jane Austen, který není, tak typicky pro Jane Austen, uhlazený. Naopak, vášně a rozervanost duše se nám tu vyjevují v plné výši. Pravda je, že tento její poslední román je i v knižní podobě taky trochu takový. Pozdější adaptace se s tímto filmem rozhodně němůže rovnat. Takže mi nezbývá než se těšit na další zpracování, které bude mít stejnou kvalitu a výkony, ale na hlavní postavy bude líbivější pohled. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Unylé; a to i ve srovnání s jinými adaptacemi knih Jane Austen. Hlavní hrdinka nahodí v první scéně mučednický výraz a nezbaví se ho do konce filmu, hlavní hrdina postrádá nějaké osobní kouzlo a charisma typické pro Firthova pana Darcyho. Jediné, co stojí za zmínku, jsou opravdově působící kostýmy a interiéry. Jinak je to nuda a šeď plná nesympatických postav. ()

togaf 

všechny recenze uživatele

Anotace k Persuasion z roku 1995 by togaf: Hnusní herci kteří neumějí hrát. Konec citace. Osobní hodnocení: Nechápu jak R. Michell mohl takhle hrozně zničit tak vděčnou adaptaci. Pan Eliot, který si potrpí na vzhled je hnusný a plešatí. Polibek uprostřed Bathu v 19. století mezi hrdiny z vyšší střední vrstvy? V tomhle filmu normální...nikdy víc a rychle zapomenout. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (20)

  • Dear pracoval na scenári celé dva roky a nazval ho „príbehom lásky vo forme Popolušky“. (Arsenal83)
  • Nick Dear adaptoval práve túto predlohu, pretože považoval príbeh za vyspelejší ako ostatné Austenovej romány, charakterizoval ho ako román realizmu a pravdivosti. (Arsenal83)
  • Režisér Roger Michell sa chcel vyhnúť "vyleštenému" štýlu a nechcel 19. storočie stvárniť umelo. Preto žiadal od hercov, aby nosili čo najmenej make-upu a nepôsobili príliš hygienicky. (Arsenal83)

Reklama

Reklama