Režie:
Adam WingardScénář:
Simon BarrettKamera:
Robby BaumgartnerHudba:
Steve MooreHrají:
Dan Stevens, Maika Monroe, Brendan Meyer, Sheila Kelley, Leland Orser, Lance Reddick, Tabatha Shaun, Chase Williamson, Joel David Moore, Ethan Embry (více)Obsahy(2)
Rodina Petersonových truchlí nad ztrátou syna, který padl ve válce. Jednoho dne zazvoní u dveří jejich domu jistý David (Dan Stevens), který tvrdí, že byl přítelem jejich syna a jeho parťákem z jednotky. Před jeho smrtí mu slíbil, že dohlédne na jeho rodinu, která Davida po počátečním šoku příjme a brzy jej začnou brát za rodinného přítele a životní oporu. Zanedlouho se však začnou objevovat záhadné podivnosti v Davidově chování a ve městě se přibývá vražd. Nedůvěra narůstá zejména v Petersonových dceři Anně (Maika Monroe), která se rozhodně přijít na kloub tomu, kým host v jejich domě opravdu je. (peetriss)
(více)Videa (6)
Recenze (291)
Není filmu s dokonalejším soundtrackem. Když jsem na tom seděl v kině, umíral jsem blahem. Ten film má snad jedinou vadu - že hlavní roli neztvárnil Ryan Gosling, který by se pro titulní roli dokonale typově hodil (byť Dan Stevens je excelentní). Nejlepší možný způsob, jak si tento film užít, je dostat se k němu zcela náhodou, nic o něm nevědět (resp. nebýt kontaminován zdejším nedostatečným hodnocením) a nechat se vtáhnout do jeho děje, který se před člověkem postupně odkrývá do netušených zákoutí - sledovat jeho spění k velkolepému finále je čistá radost. UPDATE 16. 01. 2017 - Ten film mě strašně bavil i na druhé zhlédnutí. Nyní už mě nemrzí, že tam nehraje Gosling, a celé jsem si to užil navzdory tomu, že jsem věděl, jak to dopadne (k samotnému závěru bych měl osobně jednu lehce SPOILEROIDNÍ výtku - přijde mi absurdní, aby to ten týpek přežil). A ten soundtrack - to je prostě něco neskutečnýho. ()
Scénáristická bezradnost nep(r)ominutelně zneužívající, znásilňující a parazitující (na) 80´s resp. 90´s. _Upřímně, ta neustálá snaha tvůrců, o vylepšenou resp. ozvláštněnou resuscitaci, již dávno prověřeného, mě začíná značně unavovat. Já jsem oldschool. Když whisky, tak poctivou, nikoliv medovou. Když vodku, tak čistou, nikoliv s příchutí melounu. Když ženu, tak „přírodní“, se vším, co to přináší a co k tomu neodmyslitelně patří a nikoliv umělohmotnou katalogovou skládačku, bez jiskry v oku, co vylezla, zjizvená a opuchlá, po čtyřiadvacetihodinovce ze sálu a měsíc se jí nemůžete dotknout. Vím, můžete namítnout….své fandy resp. fanynky, si i tato nabídka najde. Najde. To však neznamená, že já ji musím, na zdraví, (při)pít. _Závěrečný (před)halloweenský večírek ve škole (btw, musel jsem si ihned dopřát repete), plný všudypřítomného nadhledu a dávající jasně vzpomenout, na B. De Palmu, v nejlepších letech a formě, včetně významného pomrkávání v samotném závěru, to vše za vydatného přispění S. Moorea, dává tušit, že to v A. Wingardovi, někde skryto je a mohlo to být o poznání lepší. Tak snad příště…. 45% ()
Skutečné multidobové retro. První polovina se rozjíždí jako mimořádně rozplajzlý, tisíckrát omletý devadesátkový sryler, aby se ta druhá mohla zvrhnout v nejpokleslejší osmdesátkový akční brak (čti – totální, na hlavu postavená pičovina, u níž v anotaci překvapivě chybí „kokotmédie“ nebo „čurákoteska“), přičemž to postrádá jak devadesátkový drajv, tak osmdesátkovou patinu. Smutný fuckt, že je to v červených číslech, přikládám jen tomu, že spousta zdejších prudkých „heteráků“ pocítila pnutí z toho modrookého Kena v hlavní roli. Herecky byl sice opravdu výborný, nicméně čtyřkovat a pětkovat to tu jen kvůli nateklému přirození je jednak neobjektivní a druhak velmi buzerantské. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě kůl a moderně říci „gej“. ()
Ze začátku získáte pocit, že se schyluje k parádnímu dramatu, budete si říkat: "Ne ne, to nedopadne dobře." Bohužel však vyloženě k dramatu nedojde, ale zvrhne se to v trapnou frašku a v nesmyslný sled událostí, který by prostě nemohly nikdy nastat. V půlce rozpačitého sledování už vám nejspíš dojde, že s vámi tvůrci hrají nefér hru, neboť tam všachují negra se štítnou žlázou, který si z toho (a z vás) začne dělat akorát tak prdel. Úplně ke konci si už budete zoufat, že sledujete druhořadý amatfilm, nebo přinejmenším nizkorozpočťák točený bez jakékoliv zodpovědnosti k divákovi. Tak se myšlenkami vrátíte na začátek a zavzdychnete, jaká je to škoda, protože ten potenciál tam zkrátka byl. A Dan Stewens s ksichtem Jonathana Rhyse Mayerse a mimikou Jacka Davenporta by to drama, klidně i akční, v pohodě utáhl. Proč to sklouzlo do laciného teen hájskůl a lá osmdesátky hovadění vážně nechápu. ()
Velmi obstojně natočená žánrovka, která si bere sem tam něco i odjinud, ale scénář je solidně vystavěný, není zde zbytečná scéna, a už od začátku to prostě jede kupředu včetně podezření, že něco není, jak má být. Zpočátku sympatický ochránce rodiny, u něhož je nám do určité chvíle příjemné, že ochraňuje rodinu, a je nám jedno, jestli je divný. Pak však začnou přibývat momenty, kdy tomu hajzlovi musí začít každý přát smrt. Líbily se mi i vtipné vychytávky a fórky v obraze, a to nemluvím jen o RIP náhrobku ke konci filmu, to, že si film sám ze sebe vlastně střílí, a taky věci řečené jen tak jakoby mimochodem, kdy je na divákovi, zda zareaguje a poskládá si ty jasně dané střípky do jasného obrazu. Protože vše podstatné je řečeno, ačkoliv se může zdát, že ne. Děj má navíc logické směřování, i když zpočátku poněkud předvídatelné, takže se skutečně povedl dobrý kousek filmařiny v žánru akčního thrilleru s jemným přesahem do sci-fi. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Pri vyvrcholení filmu je možno niekoľkokrát vidieť masky z filmu Halloween III (1982) zobrazované projektorom na stenu. (Da_reba)
- Na halloweenské party je možné spatřit i masku lišky. Ta se dříve objevila i ve filmu You're Next (2011), za kterým stojí stejný režisér a scenárista. (Phill67)
- Pro soundtrack k tomuto filmu byly použity 3 dřívější songy nizozemské skupiny Clan Of Xymox: „Masquerade“, „A Day“ a „Cry in the Wind“. (Frontie)
Reklama