Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Bylo to tak trochu PR na Mosleyeho a Ecclestonea, jak moc se oba zasloužili o bezpečnost závodníků F1, ale bylo to tak dobře udělaný, a tak záživný, že dávám i více méně reklamnímu snímečku plnej kotlík. Nehledě na to, že se skutečně zasloužili o větší bezpečnost jezdců F1... Je snad někdo proti? (ta neexistence oponentury na ČSFD je omamná.... všude jinde by člověk za podobný (jakýkoliv) výrok dostal záhy hejtem po papuli). Uvědomuji si nicméně, že může ta nekritická oslava výše zmíněných pánů mnohé z vás upřímně rozčilovat. Všichni víme, že ty čachry, které se v posledních letech dějí ohledně technických specifikací závodních aut, nejsou ani zdaleka košer. Někomu v tomto filmu mohly informace podobného typu zásadně chybět, já osobně se ale do této skupiny diváků neřadím. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jakmile se jezdci začnou vážně zabývat bezpečností, budou jejich nejrychlejší dny sečteny." Nejsem příznivcem ohořelých těl v létajících rakvích, ale dříve bývaly závody formule 1 skutečným zážitkem. Tedy v době, kdy se vedle sebe v pohodě natlačilo pět monopostů, kdy se zvesela skákalo na starém dobrém dobrém Nürburgringu, kdy úmrtí jezdce nebylo důvodem k přerušení závodu, kdy mohla titul mistra světa získat mrtvola a kdy měl lepší jezdec možnost porazit toho horšího. Dnes vítězí technika nad schopnostmi závodníků a je to dost smutná podívaná, kterou si nedopřávám více než dvakrát do roka. Tento dokument by byl skvělý, kdyby se vedle výčtu zabitých jezdců zabýval i výsledky, ale to mu vydrželo jen do smrti Senny. Za mne to zkrátka chtělo o něco více závodů a o něco méně BESIPu. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Histôria Formuly 1 z pohľadu bezpečnosti podaná tak, aby som to strávil aj ja ako formulový analfabet. Za to sa tu úprimne hanbím, niečo som pochytil z Rivalov, takže si dovolím aj komentár k tomuto dokumentu. Situácia skoro v celom filme je taká, že prevládajú ťažké nehody so smrteľnými následkami a trvá to neuveriteľné desaťročia, kým sa organizátori dostanú k tomu, aby na prvom mieste bola bezpečnosť. Jazdci s tým nič neurobia, pretože, ako sa prezentuje vo filme, ak si pilot môže vybrať medzi bezpečnou formulou a druhou, kde sa zabije, ale bude o dve sekundy rýchlejšia, vždy si vyberie tú druhú. Výpovede zúčastnených sú namieste, každý má čo povedať, škoda tých, čo by toho mali povedať najviac, ale už nemôžu. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Asi mi unikl celý smysl tohoto dokumentu, pokud se mělo jednat o ukázku vývoje zabezpečení v F1 tak se to nepovedlo. Dokument je totiž směsicí vybraných okamžiků z historie F1, poskládaných náhodně, bez nějaké propojovací linie, navíc s obrovskými skoky v časy. V podstatě se to zvrtlo v přehlídku bouraček a úmrtí, což je asi to, co chce americký divák vidět především. Fassbenderův komentář zněl jako by u toho usínal. Na druhou stranu oceňuji výpovědi mnoha špičkových jezdců a lidí kolem F1 a také naprosto unikátní záběry z historie. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)
  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)

Reklama

Reklama