Reklama

Reklama

Zámek markýze Teynaka ve francouzském kraji Perigord byl vypálen a vyloupen Rinaldem a jeho bandou. Francois de Capestrang, známý pod přezdívkou Kapitán, markýzův blízký přítel, mu přijíždí na pomoc. Teynak je při souboji zabit Rinaldem a Kapitán vyvázne jen zázrakem díky nečekanému zásahu tmavovlasé dívky. Když se Francois probere z bezvědomí, zjistí, že mladá kráska zmizela. Poté co se Kapitán zotaví ze zranění, odjíždí do Paříže, aby pomstil smrt přítele a pokusil se nalézt neznámou zachránkyni. Romantický příběh na tělo střižený Jeanu Maraisovi, plný šermířských scén a tajemných ztrát a nálezů. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (53)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nijak náročný film, na nedělní odpoledne-podvečer ideální. Film je přesně takový jak od něj očekáváte a obsahuje všechno to co má obsahovat. Co stačilo k dokonalosti, aby se natočili takové pěkné šermířské souboje a stály opravdu za to jako v tomto filmu... Bourvil s Jeanem Maraisem hrají vcelku dobře a Bourvil dodává svými vtípky filmu nevytříbený humor, který do scénáře výborně zapadá. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Kdysi se těmhle filmům říkalo dobrodružný-romantický. Dnes je to tedy dle zde na čsfd daného žánrového zařazení film dobrodružný-akční. Hm... No, film je to naštěstí stále stejný, mírně (formou i obrazem :-) zestárlý kostýmně-konverzační >velkofilm< se zpěvy a špetkou těch nutných soubojů, jde-li o vyšší zájmy (neboli čest ;-)... Stále však jde i po více než pětačtyřiceti letech o příjemnou, uměřeně napínavou a kvalitní zábavu, rutinně natočenou mistrem historizujících a dobrodružných filmů ze staré školy a obsazenou velkými herci své doby. A tak - ač již ve stejné době (jakýsi ;-) J.-L.G. čeřil své >nové vlny< , vznikala naštěstí i obdobná dílka jako "Kapitán", která nepochybně (bude-li nám dáno) i v dalším půlstoletí budou bavit svou poetikou a kvalitním filmařským řemeslem. A tak "...ať žije král!...". A vivat André Hunebelle! :-) . . . Tři a půl hvězdičky za tu čistě filmovou podívanou, zaokrouhleno pro svou (i při již několikátém zhlédnutí) stále svěží zábavnost nahoru. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kordy, jedy, lapkové, vězněné dámy, intriky, koně - mušketýřina, v níž chybí mušketýři a napojení na vrcholnou politiku (a s ním spojené intrikaření) působí tisíckrát mělčím dojmem než v nejznámějším Dumasově díle. Byť Dumas v Mušketýrech též idealizoval, uměl své zápletky všelijak kroutit a zaplétat, jak už tak zápletkám slušívá. Zdejší dějový špagát je ale natažený. I jeho postavy žily zajímavější životy než bezchybný Kapitán a všechybný Concini. Athos pil jak duha, Porthos byl mluvka, Aramis samé tajemství a Richelieu byl jako protivník kolikrát hoden obdivu. Kapitán své ideály nedohnal a plácá se kdesi v podprůměru. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Další z historických dobrodružně romantických filmů s dávkou humoru, napětí, soubojů, ježdění na koni, kde se hlavní hrdina, rytíř Francois de Capestan (Jean Marais), blíží supermanovi, jehož některé kousky jsou dechberoucí, ale zároveň příliš zidelizované. Tentokrát jsme v první polovině století 17., kdy mladičký král Ludvík XIII. (Christian Fourcade) je ve dvojím ohni. Z jedné strany mocichtivý maršál Concini (krásně úlisný Arnoldo Foá), jakýsi královský premiér s neomezenou mocí a poslušným poskokem Rinaldem (Guy Delorme), který se neštítí žádné zákeřnosti, která tak konktrastuje s čestností Hrdiny. Na druhé straně je nespokojená šlechta, která by ráda slabého krále vystřídala vévodou d'Angouléme (Raphael Patorni), jehož dcera Giséle (půvabná Elsa Martinelli) zachraňuje Hrdinovi život. Ten jí to oplácí hned několikrát a vzniká mezi nimi ryzí romantické pouto zvané láska. Nevtíravý humor dodává Cogolin (dobrý Bourvil), věrný přítel a pomocník Hrdiny. Jen se nabízí otázka, co bylo se psíkem, když tak často jezdili. A pak škoda, že je mu brzy ukraden ten krásně poťouchlý koník. Další zajímavé postavy: Italka Giuseppa (Pierrette Bruno), která se zakouká do Gogolina, naivní Béatrice de Beaufort (Annie Anderson), která zradila, aby zachránila svého otce a mocichtivá Conciniho manželka Léonora (Jacqueline Porel). Ale protože je přítomen Hrdina, který zachraní i samotného krále a nakonec i svým příkladem obrátí nespokojenou šlechtu zpět k věrnosti, stát je zachráněn, padouši potrestáni a lásce je otevřena cesta. Poměrně příjemná nenáročná podívaná, kde čest a dobro opět vítězí. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Rozprávka s historickým pozadím, kde sa najviac preslávil Marias scénkou výstupu na 15 metrov vysokú vežu, bez dabléra, bez istenia. Tam to je vidieť, že šlo o veľa. Hoci príbeh až tak neoslnil, boli to viditeľne ešte časy, keď boli filmoví hrdinovia ušľachtilí a statoční, taký praví rytieri v našich fantáziách, bez zdieľaných kolobežiek. A vizuál tiež stojí za to. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Když Rinaldo (Guy Delorme) hodí dýku na Béatrice de Beaufort (Annie Anderson), odrazí se od rukou. V dalším záběru je ale zabodnutá v břiše. (Marek06)
  • Jean Marais o nebezpečných scénach, ktoré zahral a čo ho k tomu motivuje: „Mám rád zdatnosť. Robím to pre potešenie, fyzický pocit. Verím, že človek je stvorený na to, aby prekonával sám seba. Ako to povedať? Neznášam monotónnosť, po takých úžasných úlohách, aké som mal v Cocteauových filmoch, by som bol zhrozený, že som sa uzavrel do falošnej mladosti, v ktorej už nie som. Chcem zmiasť svoje vlastné stopy, prebudiť sa do nečakaného, ​​do toho nevšedného v sebe, to je tajomstvo mladosti. To ma naučil Cocteau." (Arsenal83)
  • Při prvních důvěrných chvilkách Cogolina (Bourvil) a Giuseppy (Pierrette Bruno) skladba navazuje na jejich rozhovor. Obě postavy jsou však ve zcela jiných kostýmech. Cogolin je v červeném místo ve žlutém kabátci, Giuseppa vyměnila modré šaty s hnědými ozdobami za modré šaty s červenými vsadkami. (Jezinka.Jezinka)

Reklama

Reklama