Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který zároveň zastává významné místo ve státních službách. Večer, kdy v nesmyslném honu z jednoho večírku na druhý smrtelně zraní chudého dělníka, ho poznamená na celý život. Dělník umírá a Rodolphe de Sombreuil přebírá jeho závazky, musí se postarat o jeho mladičkou dceru Marii. Aby mohl splnit svůj slib, je nucen sundat svůj šlechtický kabát, obléknout košili přístavního dělníka a sejít mezi chudý pařížský lid, kde poznává pravou lásku... Romantické drama natočil podle slavného románu Eugena Suea známý režisér André Hunebelle a do hlavní role markýze de Sombreuil obsadil Jeana Maraise. (Česká televize)

(více)

Recenze (34)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Včera jsem měl v plánu úplně jiný film, ale na Veselíčku se rožnilo prase a čepovalo pivo, takže jsem už večer nebyl moc schopen hledat něco na USB a dal přednost tomu, co nabídla ČT. Už proto, že patřím k obdivovatelům Jeana Maraise, a to nejen v rolích jako je tato, ale i v roli jeho osobního života. Současně však citím, že dobrodružství tohoto typu je pro mě již dávno out of time - Jean Marais však nikdy! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Neznesiteľne otravný, sentimentálne zodratý gýč s naprosto nonšalantne ošementným, scenáristickým kreditom, a to vskutku ďalej ani nehovoriac o mimoriadne toporných, a k tomu i nemenej naivných, hereckých prejavoch, čomu sa bohužiaľ tentoraz akosi nevyhol ani ústredný protagonista v podaní Jeana Maraisa, ktorý sa zasa znovu pokúšal najmä o to, aby hneď naraz - povedzme stelesnil nielen »ušľachtilého šľachtica«, ale zároveň aj akéhosi «žoviálneho chudáka» z bežného chudobného francúzskeho ľudu, a to mimochodom iba kvôli tomu, že z prvej fázy systematickým spôsobom nastal prechod do ďalšej fázy, a zase opačne, t.j. vážený markíz Rodolphe de Sambreuil, počas jednej súťaživej jazdy na kočiari, narazil do istého človeka, ktorý čochvíľa svojim zraneniam podľahol, čo s ním tak »strašne otriaslo«, že sa to vzápätí snažil hocako odčiniť, odkiaľ v podstate už kľukatou trasou viedla cesta priamo k Márii Godinovej; neskoršie ku kladným a záporným [a obzvlášť zákerným!] postavám, vrátane vôbec i akýchsi fantazmagorických ilúzií s intrigánskymi prvkami; a to je v skratke zrejme práve táto francúzska titulná zlátanina v podobe Tajomstiev Paríža, a to konkrétne pod taktovkou režiséra Andrého Hunebellea, budúceho tvorcu "fantomasoviek", ktorý si v danom titule tých všelijakých ingrediencií zmixoval asi až cezpríliš, čo malo potom úplne opačný charakter, než aký teda pôvodne i zamýšľal. ()

Reklama

Kimon 

všechny recenze uživatele

Ano, ano, ... zlo se často skrývá za bohatstvím, krásou, zdáním dobra a srdcem na dlani. To platilo kdysi, platí bohužel dnes a bude i v budoucnu. V "Tajnostech Paříže" je sice ono zlo zobrazeno na dnešní dobu již v poněkud omšelém a úsměvném snímku s Jean Maraisem, ale je stále dobře čitelné. A dobro? To je právě to úsměvno, ono nadnesené, neohrožené hrdinství a čest romantických postav "červených knihoven" vyjádřeno rolí Jeana Maraise. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Klasický kostýmový román Made in France o dobrákoch a tých druhých - intrikánoch. Gay Jean Marais typicky v klasickej roli hrdinu, ktorý všetko má (postavenie, peniaze), všetko ovláda (zbrane i pästné súboje), rád rozdáva peniaze chudobným, dostane sa z každej šlamastiky a všetkých navôkol zachraňuje. Slovom až príliš dokonalý chlapík. Teda až na to, že je strašná naivka. Dej filmu je pestrý, rád a rýchlo preskakuje z jednej scény do druhej, aj keď na druhej strane, slušivé tempo a dobrodružný nádych sú jedným z kladov filmu. Síce je to celé také čiernobiele a naivné a ani herecky nijak neoslní, ale v rámci žánru a doby vzniku si svoje zastane a väčšinou nijak neurazí. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Vypadá to vypadá, že TV Barrandov hraje Enšpíglovi na přání. Mohl bys mi v tom případě na nedělní večer objednat něco, po čem se na mě dívka mých snů vrhne bez toho, aniž bych musel holýma rukama vyřídit tucet špinavců jako Jean Marais? Jo a ať to hodí tak na desátou, chci jít ještě na večerní bruslení. Dík. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Když Jean Marais (Rodolphe) přijal roli, zamýšlel ji pojmout se všemi riziky, která tato role může obnášet, bez ohledu na fyzické obtíže natáčené scény. Nepřijal dvojníky z poctivosti vůči divákům, jako v následujících dvou velkolepých sekvencích: sekvence požáru v 10 rue du Temple, kde Marais skočí z horní části budovy, a sekvence Moulin des Ravageurs, natočená ve Vernonu na Vieux-Moulin à eau na břehu Seiny, kde herec musí projít pod mlýnským kolem. (sator)
  • Na rozdíl od toho, co by název mohl naznačovat, se natáčelo ve městě Rouen v Normandii. Více než tři čtvrtiny exteriérových scén se točilo v uličkách v srdci starého Rouenu, které dokonale evokují monarchistickou Paříž, zejména ve čtvrtích Pomme d'Or a Saint-Nicaise, ještě před jejich demolicí. Dalším místem natáčení byly břehy Seiny ve čtvrti Saint-Paul v Paříži. Sekvence odehrávající se v pařížských katakombách byla natočena v kamenném lomu v obci Nucourt. (sator)

Reklama

Reklama