Režie:
Paul VerhoevenScénář:
David BirkeKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Anne DudleyHrají:
Isabelle Huppert, Anne Consigny, Virginie Efira, Christian Berkel, Laurent Lafitte, Jonas Bloquet, Charles Berling, Lucas Prisor, Vimala Pons (více)Obsahy(3)
Isabelle Huppert získala dve zo šestnástich nominácií na najvyššiu francúzsku filmovú cenu Cézar, z toho jednu za fantastický psychologický thriller Elle. V ňom sa život ľadovej kráľovnej Michèle, ktorá vedie prosperujúcu spoločnosť na výrobu videohier, obráti naruby, keď ju v jej luxusnej vile znásilní neznámy muž. Namiesto nahlásenia zločinu na polícii sa neochvejná Michèle vydá na vlastnú päsť vypátrať násilníka. V majstrovskom erotickom thrilleri Paula Verhoevena očakávajte sarkazmus, sociálnu kritiku, napätie a predovšetkým výkon Isabelle Huppert, ktorej bola úloha šitá na mieru. (HBO Max)
(více)Videa (5)
Recenze (229)
Jedná věc je Isabelle, která to zahrála podle očekávání výtečně, druhá potom Paul. Tenhle starý lišák ukázal, že na to ještě pořád má a troufnu si říct, že tímhle filmem překvapil možná i sebe. Aneb jak být ze spolupachatelky, obětí skoro bez ztráty kytičky. Skoro bez chyby až na ten její údajný věk ve filmu. Na druhou stranu, vypadá pořád velmi dobře, takže těch plus mínus padesát, s mým blbým zrakem? Ale jo, myslím, že to půjde. ()
Padesát odstínů stoického cynismu. Verhoeven na novém tvůrčím území zaválel a při tom jen tak mimochodem stihl zase rozdrtit brouky. Nečekejte erotiku a už vůbec ne thriller, tohle je sarkasmem protkaná černá komedie o mezilidských vztazích, která je postavená na faktu, že půlka mužského pokolení je pro ženy nepříliš užitečná a ta druhá je zbytečná. Není to ode mě směrem k britské lady zrovna dvakrát gentlemanské, ale Isabelle Huppert je restaurovaná Helen Mirren.. ()
Perverzné, ujeté, zvrátené, to sú tunajšie komentáre a každý to chváli do nebies. Tak potom aj vy ste asi zvrátení. Dopozerať do konca bolo utrpením. Vráskavá starena tam ukazuje kozy, sexuje alebo masturbuje na okne. Neštíti sa ukázať všetko, veď na ženu po šesťdesiatke sa to náramne hodí. Jej matka nad hrobom je tiež sexuálne aktívna. Jej dementný syn má priateľku, ktorá porodí černocha a jeho ani nenapadne, že to nie je jeho dieťa. Navyše nám tu pridali kvázi kriminálnu zápletku, ktorú rozlúšti malé dieťa za 5 minút. Film je zároveň vulgárny a násilný. Ďalší novodobý francúzsky odpad. ()
S přehledem nejlépe napsaný, nejlépe zahraný a bohužel i vizuálně nejzaměnitelnější Verhoeven. Kamera ani střih nemají ksicht, barvy jsou vybledlé, doostřuje se automaticky v pohybu, takže to vypadá jako fakin současný Dardenni, což si fakt nezaměňujte s pochvalou. Konec je i verhoevenovskému vtěsnávání co největšího počtu informací do jednoho záběru a ono to je možná taky trochu důvod, proč ostatní filmové složky jsou jinak takřka geniální. Isabelle Huppert hraje bezchybně a osobitě jednu z nejlépe napsaných postav, co jsem snad kdy viděl. Je povědomá v pozici matky, zaměstnankyně, milenky i sadistické známé, přesto je v každé scéně naprosto nevyzpytatelná. Verhoeven obvykle nerad nechává herce improvizovat (po tom, co se mu to vymykalo z ruky ve Flesh+Blood), ale Huppert si údajně dost přizpůsobovala roli, protože si s postavou nevěděla rady. Její výkon je pak čistá esence toho, když se prolnou tři silné a zkušené charaktery do jednoho činitele a vznikne něco tak neuchopitelného a přitom skutečného jako je zdejší protagonistka. Nejlepší male-bashing film široko daleko, kterému se současní "strong women (TM) creators" z twitteru nemohou z principu ani přiblížit. Nejednoznačný Verhoeven, nepředkládající jednoduché odpovědi (pokud vůbec) bude v binární době hodně chybět. ()
Elle alebo jednoducho: všetko je inak. Úvodná scéna - brutálne násilný atak na ženu, znásilňovanú a bitú v jej vlastnom dome, oáze pokoja a ochrany pred nepriateľským svetom vonku. Zdanlivo. Všetko je naoko. V najintímnejších priestoroch domova sa dejú často najohavnejšie veci. Temer identicky brutálna scéna znásilnenia sa udeje i cca o hodinu neskôr, tu však už ide o súčasť nevyslovenej dohody medzi protagonistami z úvodu. A sú aj iné prevrátené dojmy s realitou. Napríklad: Syn hlavnej hrdinky sa spočiatku zdá byť nespravodlivo súdený upätou a prísne pôsobiacou matkou. Onedlho to vyzerá inak. Syn je púhy slaboch, neschopný udržať si prácu a zároveň priznať zlyhanie v otázke otcovstva. Ženin zamestnanec, obľúbenec ktorý ju miluje a popri tom na jej prosbu hackuje počítače kolegov, sa ukáže byť ako hajzel, podlo ubližujúci objektu svojej nenaplnenej lásky - šéfke. Nevysvetlený ostáva vzťah hlavnej hrdinky s otcom z čias, keď ešte trávili chvíle voľna spolu. Je len jasné, že po smrti rodičov si uctí kyticou kvetov dovtedy kontroverzne prijímanú matku, ktorej sa vysmieva za vzťah s oveľa mladším milencom, zatiaľ čo otcovo miesto odpočinku prejde stoickým mlčaním. No a poom je tu krypto slušná rodinka od susedov - ona ultravzorná katolíčka, on bankový úradník. No všetko je inak. Posunuté. Veď aj kriminalista Bruno Schuman (Christian Berkel), zo seriálu Kriminalista vo filme vôbec nie je detektív, ale púhy milenec hlavnej hrdinky - a manžel jej najlepšej kamošky - aby nebolo všetko tak krištáľovo čisté. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (5)
- Druhý film Paula Verhoevena, který soutěžil na filmovém festivalu Cannes. Tím prvním byl Základní instinkt. (Hal_Moore)
- S postavou Michèle Leblanc boli postupne oslovované či len spájané známe hollywoodske herečky Nicole Kidman, Sharon Stone, Julianne Moore, Diane Lane, Marion Cotillard, Carice van Houten až nakoniec skončila v rukách Isabelle Huppert. Tá sa sama ponúkla o jej stvárnenie a o spoluprácu s režisérom Paulom Verhoevenom. Sám režisér sa po početných odmietnutiach rozhodol film natočiť vo Francúzsku, miesto zvažovaných Spojených štátov amerických. (lemonova)
- Režisér Paul Verhoeven se před natáčením učil Francouzštinu. Podle něj by francouzský film měl být zaplněn Francouzi. Jelikož se ji učil už jako malý, jazyk se naučil rychle. (Hal_Moore)
Reklama