Reklama

Reklama

Tři mušketýři: Pomsta Milady de Winter

  • Francie Les Trois Mousquetaires : La vengeance de Milady (více)

Obsahy(1)

Na prohry spojené s potupou se nezapomíná. Mylady, Rochefort a kardinál Richelieu prohráli boj, ve kterém měla padnout královna, čímž by se definitivně posílila pozice a vliv, kterou má kardinál Richelieu na krále. D'Artagnan za pomoci svých přátel přivezl včas královniny přívěsky, které neprozřetelně darovala vévodovi z Buckinghamu. Kardinál jako muž intrik, který se drží v pozadí, ví, že nemůže zaútočit přímo, jeho nástrojem se stává Mylady, která je posedlá touhou po pomstě. Snad by dokonce svou podlostí horkokrevného a zbrklého d'Artagnana přemohla, ale ten má své věrné ochránce Athose, Porthose a Aramise. A navíc jeden z nich má s ní nevyřízené účty z dávné minulosti. Tři mušketýři, kteří jsou vlastně čtyři, tak znovu tasí kordy, aby bojovali proti nepřátelům Francie, podlosti a zradě. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

DrifterSoul 

všechny recenze uživatele

Klasické "pradávné" zpracování, plné nadsázky, humoru a dobové naivity vždy a všude. Přesto děj nepostrádá napětí i pro ty, kteří díky Dumasovi i jiným ten příběh dokonale znají. Dle mého názoru, dosud a stále nejlepší verze "Trois mousquetaires", jakou kdy, kdo natočil. Protože to co přišlo pak, ač mnohdy "podšprajcováno" hvězdným obsazením a občas fantasmagorickými prvky všeho druhu, už za moc opravdu nestálo :-) ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Borderie umí udělat postavy placaté po svém. Hrdost Angeliky spočívá v tom, že píchá je s těmi, kteří nám jsou předkládáni jako sympaťáci a s mušketýry naložil podobně zlovolně. Ani románová předloha se nijak zvlášť nenimrá v psychologické drobnokresbě, je to dobrodružná literatura. Přesto však Dumas umisťuje do svého románu scény, z nichž povaha jednotlivých mušketýrů vystupuje, kupříkladu když je Dartaňán sbírá z hospod po výpravě do Anglie. +++++ Co nabízí Borderie? Dartaňána coby chlapíka, který hoří touhou až si v Paříži zapíchá kordíkem i pindíkem, směje se každému zabitému nepříteli. Smáčí ostošest - jazyk ve víně, kord v gardistech a šulína víme kde. Nebyl to v Dumasovi nezkušený mladíček, kterého Rochefort v prvním souboji na hlavu porazil, až mušketýři ho pořádně rozchlastali, Constance s ním uměla pěkně cvičit, Mylady ho sexem téměř ovládala a jíž se opravdu lekl, když se jej chystala zabít? Trochu ještě kluk, který se před de Trévillem nechoval stylem "a tak mě vemte k vám, néé?" nýbrž s opravdovou uctivostí? Hoch, co sice pro zabité gardisty netruchlil, ale dovedl jim projevit úctu namísto toho, aby se pitomě hihňal nad jejich smrtí? Netrvám na tom, že Borderie má otrocky kopírovat předlohu, ale v tomto případě by to jistě bylo lepší. +++++ Porthos jako vesnický balík, Athos mírně zahořklý mlčoch a Aramis coby chlapík, jenž rejděním v ženských klínech získává info, sice do určité míry odrážejí, z čeho vzešli, jde však jen o drobné odchylky od stejnostejnosti. Constance se ani nezalekne své touhy podlehnout tomu odvážnému mladíkovi, Rošfór je ubožák, Bonacieux neumí žárlit, Rišelyjé má alespoň ten rozměr muže, jemuž leží na srdci blaho státu. +++++ Mám pocit, že oba filmy byly natočeny jen za účelem zapamatování ústředního hudebního motivu, jenž záhy vleze na nerv a nutnosti naštípat dříví na zimu. Tolik zničeného nábytku! Nene, já prostě těm zrůdám mušketýrským, které se ničeho nebojí, protože jim nikdy žádné nebezpečí nehrozí, nemohu dát dobré hodnocení. To film o gardistovi, který se má utkat s těmi monstrózními nadlidmi, co zabíjejí lidi po desítkách denně, by byl jistě zajímavější, než tahle odporná rozjuchanost. +++++ Musím nicméně uznat, že v porovnání se strašlivým prvním dílem je tento zajímavější, neboť mušketýři jsou občas přemoženi, občas jim něco nevyjde a zdejší scény odposlouchávání otvory v interiérech jsou poněkud temnější a hrozivější. Přesto... Silné **. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Naprostá filmová klasika, dnes sice už poněkud antikvovaná, ale stále velmi dobrá. Výborně provedená akce prošpikovaná humorem, který naštěstí není "francouzsky trhlý" ale prostě tak mile civilní a roztomile kořenící děj. Abych nezapomněl, výborné herecké výkony a také "nenadabovatelný" francouzský zvuk. Prakticky povinnost slyšet v originále. Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: sud, darkrobyk ()

Smrtholka

všechny recenze uživatele

Souhlasím s 5150 - přeci jen v Lesterově verzi jsou více vykreslené postavy, na Olivera Reeda, Michaela Yorka, Richarda Chamberlaina a Faye Dunaway nemohu zapomenout. Čoudím 70.léta, ni Borderieho 60.tá, a líbí se mi! Nesnáším bodré sedláky, vtipné žonglování, létající židle, dlouhotrvající držkoúdery, prostě cirkus emo franko. Gérard Barray byl výborný, ale Michael York byl větší grand..a navíc, Lesterka má lepší hudbu :-) ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Ještě o stupeň lepší, než první část, opět dle předlohy. První část se dá v obou případech považovat za rozjezd, až tady začíná ta správná paráda. Ještě více humoru, akce, intrik a spikleneckých konverzací Rocheforta, Milady a kardinála. Strhující podívaná a definitivní potvrzení toho, že je tahle verze jasně nejlepší. Jean Carmet je opět totální pán a krása Myléne Demongeot mně nepřestává fascinovat. Pokračování v tomhle stylu bych si nechal líbit. Perfektní. 1.část 80%, 2.část 95%. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • V československých kinách bol tento film premietaný ako dvojprogram s filmom Traja mušketieri: Kráľovnine prívesky (1961) a s návštevnosťou 11 653 464 divákov sa jedná o štvrtý najnavštevovanejší film v československých kinách vôbec. [Zdroj: Filmkult] (Raccoon.city)
  • Ve filmu jsou použity chybné rekvizity pistolí. Zobrazené pistole jsou na principu křesadlového zámku a v této podobě se objevily zhruba o sto let později. Typičtější pro toto období jsou pistole s kolečkovým zámkem. (tomalakis)

Reklama

Reklama