Reklama

Reklama

Shin Godzilla

  • Japonsko Godzilla Resurgence (více)
Trailer 3
Japonsko / USA, 2016, 120 min

Obsahy(1)

V Tokijské zátoce je nalezen zcela opuštěný člun. Zatímco jej pobřežní hlídka prohledává, dojde k náhlé podvodní explozi, která způsobí rozsáhlý záchvat paniky. Zanedlouho na to se z moře vynoří podivné monstrum, které srovná se zemí část města a než proti němu stihne japonská armáda nějak zasáhnout, promění se a unikne zpátky do hlubin. Odborníci jsou bezradní a nemohou přijít na žádný způsob, jak si s tímto monstrem, které bylo pojmenováno Godzilla, poradit. Zatímco se vysoce postavení činitelé sáhodlouze radí ve snaze vymyslet způsob řešení náhle vzniklé krize, Godzilla se opětovně vynoří z moře, mnohem větší a nebezpečnější než předtím. Podaří se Japoncům přijít na to, jak zastavit toto záhadné a neuvěřitelně mocné monstrum dříve, než se do záležitosti vloží Američané a svrhnou na Tokio jadernou nálož? (Israha)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (54)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Místní odpaďáky a jednohvězďáky docela nechápu... G-filmy jako subžánr mají svou vlastní poetiku a estetiku a tenhle film do daných mantinelů parádně sedí. V tomhle směru není nad čím brblat.. Anno se tu ukázal jako velkej fanda a přestože přišel s úplně novou Godzillou s úplně novým evolvujícím originem a revolučním vzhledem, ani na sekundu nezapomíná, že tvoří dílo, které by mělo zapadat do širšího kontextu. A nejde jen o původní hudbu, řev a dusot Godzilly, ale třeba o hravě ujetou metodu její paralizace .. Jistou překážkou pro diváka může být ta pseudodokumentární forma, která v některých pasážích ubírá filmu na dynamice, ale na druhou stranu je to zase nový úhel pohledu a svým způsobem to vlastně funguje.. Godzilla má prostoru dost (řekl bych, že v rámci průměru G-filmů jde o lehounce slabší průměr) a při jejim řádění (které je někde na úrovni "inferno") si člověk vzpomene na Anno/Higuchiho spolupráci na Giant God Warriorovi (nebo taky samozřejmě na NGE).. Za zmínku stojí i fakt, že přestože je Godzilla kompletně CGI, je animovaná tak aby působila jako loutka, či chlap v neforemném obleku, což je taky naprosto nový přístup, který ale nebourá tradici.. Osobně mám nutkání vpálit tam ze sympatií i tu pátou hvězdu..... uvidíme po druhé projekci.. EDIT po letech: Je to geniální! Napoprvé s eng titulkama mi v tom kulometném tempu dialogů uteklo dost jízlivého humoru, poměrně důležitých technikálií a diplomatických nuancí. Navíc jsem tenkrát viděl tu o cca 10min kratší verzi. Ta skoro dvouhodinová verze má myslím lepší dynamiku a na pár místech dění lépe navazuje a zapadá do sebe. Je to chytrý a vrstevnatý film, kde se katastrofická zábava kloubí s politickým dramatem a společenskou satirou. Annův anime rukopis to hrozně zvedá a obohacuje především v rytmu střihu a hravém vkládáním detailů do větších celků. Je cítit, že mytologie a celý koncept této Godzilly je promyšlený, s poměrně konkrétní vizí do budoucna. Tozn, že 1) Divák má pocit, že ta kreatura funguje na nějakých, sice absurdních, ale v rámci její existence jasně daných pravidlech. 2) Divák může být nekonečně zklamán, že pokračování se konat nebude (což je fakt škoda, protože alespoň nějaká animovaná minisérie ukazující další evoluční stádia Godzilly, kdy posledním měla být Godzilla jako omnipotentní bytost parametrů samostatného vesmíru, by mohla tento film krásně rámovat a zpětně povýšit i v očích kritiků)... Vedle prvního filmu (1954) je tohle nejlepší (nejoriginálnější, řemeslně nejzvládnutější a nejpromyšlenější) příspěvek do už skoro sedmdesátileté historie tohoto filmového fenoménu. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Japonci sa prestali baviť. Táto Gojira je obyčajným deštrukčným elementom a berie si obrovský príklad z posledného ( excelentného ) amerického zárezu z roku 2014. Až prehnane realistický pohľad na monštruóznu apokalypsu, ktoré najväčšie mesto Ázije zažije, stráca body hlavne kvôli prílišnému dokumentaristickému vzhľadu filmu. A teda prečo vlastne maximálne hodnotenie? Nostalgia ( môže za to hlavne hudba ), perfektné vizuálne efekty a záver, ku ktorému určite patrí za jeho výrazom interpunkčné znamienko. Skúste hádať aké. ()

Reklama

movieband 

všechny recenze uživatele

Výborná byrokratická satira, která poukazuje na absurdnost systému a zároveň film, který neví či chce být komorní drama s apokalyptickou atmosférou nebo cool kaiju příběh s místy nevhodnou hudbou. Jinak se jedná o zajímavý přírůstek a zas trochu jiné pojetí a využití slavné ještěrky naroubované na staronové problémy. Nedivim se rozporuplnému přijetí. Btw. Nové schopnosti monstra jsou příjemná změna. 78% ()

Hennesy 

všechny recenze uživatele

Godzira a jej vplyv na politicko - ekonomicke pomery a medzinarodne vztahy Japonska v 21. storoci. Toto by bol vystiznejsi nazov pre tuto vyslovene dizertacnu pracu o narocnosti riesenia situacie a komplexnosti rozhdovacich procesov v bezprecedentnej situacii zjavenia Godzilly na predmesti. Moj prvy zarez do japonskeho Godzira sveta nebol zly, ale predsa len toho politikarcenia tam uz bolo prilis. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Špatnost nového Godzilly mě celkem zaskočila. Jedna věc je trvající archaičnost, tvrdohlavé upřednostňování praktických efektů (a že díky bohu za ně, to odporné CGI na začátku mě dost vyděsilo), které je součástí kouzla. Stejně tak mi nevadí retardované moralizování. Něco jiného je příšerně amatérský střih (ten obzvlášť), hudba, herci, jakoby neexistující postprodukce obrazu. Jestli se vážně pokoušeli o procedurální drama, tak si měli uvědomit, že precizní řemeslo je ještě zásadnější než kdy jindy. To, že scény destrukce jsou lepší než kdy dřív, není k ničemu, když 80 % stopáže se na to nedá koukat. Pokud tohle má být začátek nové éry, tak nevím, jestli chci tu éru vidět. Teda vlastně vím, že nechci. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

  • Film je restartem série a nemá tudíž přímou návaznost na žádný z předcházejících dílů. (Israha)
  • Shin Godzilla je první japonskou inkarnací slavného monstra, která nebyla portrétována technikou suitmation (tedy pomocí herce v kostýmu monstra). Místo toho byly použity CGI záběry; pro ty však byla využita technika motion capture, aby pohyby monstra chůzi muže v obleku alespoň připomínaly. Hercem, který Godzillu pomocí motion capture ztvárnil, je Mansai Nomura. (Israha)
  • Poprvé v historii prochází Godzilla během filmu postupnou změnou podoby. Celkem se na obrazovce objeví ve čtyřech různých formách, z nichž podoba té první není oficiálně známa a ve filmu z ní lze spatřit pouze ocas. (Israha)

Reklama

Reklama