Reklama

Reklama

Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (157)

Zeck 

všechny recenze uživatele

Křesťanské spoilery! Stupidní biblické fantasy o tom, jak se to tenkrát "skutečně odehrálo". Clavin na zlepšení erekce je Říman, dá se říci, že ateista, uvažováním na úrovni racionálního člověka 21. století, kterému jen tak někdo med kolem huby nenamaže. Clavina navíc jen tak nic nerozhodí, protože je bitvami ošlehaný vojenský tribun ve velící pozici nejlepší, neprofesionálnější a nejdisciplinovanější armády ve starověkém světě, jejichž bojové manévry v tomto filmu sice připomínají ožralé kombajnisty táhnoucí ve tři ráno z hospody, ale to vem satan! Pak se ovšem něco stane, dá se říci, že téměř posere. Ježíš, ano ten Ježíš! O jehož existenci víme jen z křesťanské propagandy Bible, konkrétně z evangelií, jinak o něm není zmínky, protože těch židů tenkrát Římané ukřižovali desetitisíce, takže jeden schizofrenik navíc nikoho moc nevzrušoval, pokud tedy vůbec existoval, zmizí po ukřižování z hrobky! Děsný ďábel Pilát Pontský se s takovým židovsk...křesťanským zázrakem nemůže smířit a pověří Clavina investigativní prací nejhrubšího zrna, nalézt mrtvolu poloboha, protože dokud bude mrtvola mimo hrobku, je zcela logické, že oživla a odešla, Bůh existuje, Řím je ztracen a židé budou mít buřičskou modlu! A původně racionální ateista z 21. století Clavin se do toho vyšetřování pustí natolik, že se po hodině totálně nudného a stupidního děje nedopracuje absolutně k ničemu, pouze k jedinému logickému a zcela pravděpodobnému závěru, že Ježíš vstal z mrtvých, je syn Boha, koná zázraky a je tak strašně hodňoučký, láskyplný a empatický, že ho začne rovnou následovat spolu s kýčovitými apoštoly, kteří pokud skutečně ve skutečnosti kázali tak stupidní cancy plné patosu, divím se, že se křesťanství vůbec mohlo jako rakovina rozlézt do poloviny světa a teď tady nadále nevzýváme třeba Radegasta, tím myslím toho boha, ne ty chcanky, co se vydávají za pivo. Pro věřící "historická" sázka na jistotu před návštěvou budovy nejúspěšnější korporace na světě prodávající vzduch, pro lidi s elementárními znalostmi z historie, případně nároky na film z historického prostředí, neskutečně nudná křesťanská agitka, která nenabídne vůbec nic a přitom by mohla. Stačilo se podívat na mýtické události jiným pohledem po vzoru Pozemšťana a člověk by se alespoň pobavil. Tvůrcům ale zřejmě moc o pobavení diváků nešlo, spíše o utvrzení jejích víry, případně po vzoru hlavního hrdiny filmu o jejich nalákání do stáda nikoliv oveček, ale ovcí. 20% ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Ne že by mi nějak vadily filmy o Ježíších, jen je aktivně nevyhledávám, protože zpravidla obsahují velice ošklivé náboženské plkance. Přesto nijak nepopírám, že Harry Houdini a pan Ježíš Kristus jsou jediní dva lidé, kterým se kdy podařilo uniknout z hrobu a dodnes se o tom píše. V případě nejnovějšího opusu Kevina Reynoldse, autora famózního Rudého úsvitu, jsem doufal, že snad tento šikovný scénárista nabídne nějaké racionálnější vysvětlení mesiášova slavného eskamotérského kousku než je zmrkvívstání, třeba že byl ve skutečnosti zombie nebo zmatený mimozemský android. Bohužel, nestalo se. Hlavní hrdina Clavius se zprvu tváří jako člověk, jemuž je u prdele celý Jupiter, natož aby věřil na nějakého Hospodina. Bohužel postupem času též propadne náboženské panice, spolu se zbylými jedenácti apoštoly pobíhá za panem Ježíšem, pronáší podivné výroky o lásce a vrtí hýžděmi. V samém závěru se už už schyluje k události, o níž se evangelia příliš nezmiňují, kdy se učedníci soukají do elastických triček z posledního turné Celine Dion a utíkají do Berlína na Gay pride. ()

Reklama

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, jejichž řemeslná stránka je taková, že vás vyloženě donutí věřit v to, co se na plátně odehrává. A pak jsou filmy, který jsou technicky a režijně tak nezvládnutý, že za vším tím děním vidíte jenom týpka s kamerou letícího na jeřábu a režiséra lámajíc hlavu nad tím, jak danou scénu uchopit. Tohle je případ dvě! První půl hodina je totiž neskutečnej režijní, hereckej i scenáristickej fail, jehož teatrálnost a amatérismus budí cukání v koutku úst (že nesnáším náboženství jde u filmů stranou, takže tím to asi neni). Ovšem následující třiceti-minutka vše zachraňuje od odpadu alespoň vcelku zajímavým a detektivním - až temným - hledáním samotnýho Ježíše. Cosi se pak ale zlomí a on se vážně najde! No a tehdy to jde religiózně do prdele! Mel Gibson na rozmezí několika vteřin ve finále svýho OPUSU prodal víc úplně všeho, než Reynolds za necelý dvě hodiny. To vědomí, že by za lepší vize šel podle stejnýho scénáře natočit stokrát lepší film, je ubíjející! ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý začiatok, no v z závere celkom nuda. Hlavne druha polka filmu podráža filmu nohy, pretože v prvej kde sa vyšetrovali záhady okolo Ježišovho tela, to bola celkom zábava, ktorú tak často nevidíme, no v druhej polke, kde sa chodí iba sem a tam, vás až malo čo upúta. Škoda, zaujímavý film, kde je Reynolds viac menej doma. Vypráva, kostýmy fajn, ale tam kde by sa malo tempo stupňovať, tam klesá. 65% - 3* ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Historikom zobrazené udalosti pôsobia takmer ako zem nepoznaná a fikcia je viac vymyslená než sledujúca historické reálie a biblické rozprávanie. Pre kresťanov je to nedostačujúce, pre ateistov zas málo uveriteľné alebo presvedčivé. Účelom sa teda film minul účinku u každej kategórie diváka. Pilát je vykreslený ako neskutočne pohrúžený do vyšetrovania Kristoveho zmrtvýchvstania, to je výmysel. Kajfáš čo by hlava Židov zase s takou mocou, že i Pilát má pred ním rešpekt? Ďalší blábol. Apoštoli tu pôsobia dosť bláznivým dojmom. Celkovo môžeme hodnotiť ako veľmi málo vydarené dielo ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Pracovným označením snímky bol aj názov Resurrection. (MikaelSVK)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v španielskej Andalúzii a na Malte. (MikaelSVK)
  • V roku 2013 sa spomínalo meno režiséra Kevina Reynoldsa v súvislosti s podobným projektom – The Resurrection of Jesus Christ, ktorý mal byť mysterióznym thrillerom a zároveň neoficiálnym pokračovaním filmu Umučenie Krista (2004), ktorého ústrednou témou malo byť prvých 40 dní po Kristovom zmŕtvychvstaní. Autorom scénara bolo Paul Aiello. (beso74)

Reklama

Reklama