Reklama

Reklama

Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (157)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica filmu ešte ako tak, potom to ale sklzne do kresťanských drístov, ktoré sa nedajú počúvať, začnú sa flákať po nehostinnej krajine a začne to tak nudiť, že by ste radšej išli kopať kanál ako to dopozerať. Výprava žiadna, boj na začiatku smiešny, prerod hlavnej postavy neuveriteľný. Ale tak čo normálne sa dá na túto tému netočiť, povedzme si úprimne. 1 z 5 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Historikom zobrazené udalosti pôsobia takmer ako zem nepoznaná a fikcia je viac vymyslená než sledujúca historické reálie a biblické rozprávanie. Pre kresťanov je to nedostačujúce, pre ateistov zas málo uveriteľné alebo presvedčivé. Účelom sa teda film minul účinku u každej kategórie diváka. Pilát je vykreslený ako neskutočne pohrúžený do vyšetrovania Kristoveho zmrtvýchvstania, to je výmysel. Kajfáš čo by hlava Židov zase s takou mocou, že i Pilát má pred ním rešpekt? Ďalší blábol. Apoštoli tu pôsobia dosť bláznivým dojmom. Celkovo môžeme hodnotiť ako veľmi málo vydarené dielo ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

Marketing, nebo víra tvůrců? Nemůžu se rozhodnout, když Američan točí film s biblickým námětem. Film dějově hodně podobný knize Jeho království od Mika Waltariho. Stěžejní noční rozhovor mohl být mnohem duchaplnější a myšlenkově hlubší, tady se ukázala bezradnost filmařů v uchopení křesťanského poselství a podstaty Ježíšova učení. Na druhou stranu příběh je zajímavý a podobný film neznám. Slušná detektivka, ale hluboký zážitek nečekejte, o ten ani nešlo mám dojem. Takže upřímný marketing? Tak či onak, biblický náměť se dá natočit v podstatě jen dvojím způsobem - doslovně, nebo naopak "rouhačsky". Kevin Reynolds šel první cestou. Shrnutí: příjemně plynoucí film s poměrně dobrým zpracováním, no bez hlubšího dopadu na diváka. Technická poznámka - podle zdejších verbalovců je každý film, kde se objeví postava Ježíše Krista ve zpracování věrném Písmu svatém vatikánskou agitkou, což už samo o sobě je hodně hloupé konstatování. Proč dnes nemůže někdo natočit film podle Bible, aniž by byl hned vysmíván pro agitaci?? Tak by mě zajímalo, jestli třeba Hra o trůny není porno agitkou, hm? ()

mm13 

všechny recenze uživatele

No neviem, bez toho jednoznačného odhalenia to nešlo? Jáj, že to by sa nad tým muselo dlhšie hĺbať a ťažšie by sa potom na stvárnenie takého príbehu hľadal režisér, nestačil by rutinér bez fantázie? Pravda, pravda, niet nad jednoduché, pohodlné riešenia. Aké "kresťanské". Príliš "kresťanské". Škoda. ()

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Zvlastne, ako chronicke hovada tohto fora maju potrebu pozerat tomuto podobne filmy a potom sem spinia svoje vykaly. No ale k veci: rezija sa drzi v podstate Pisma; dany rimsky vojak, ktory "vydal o tom svedectvo: on vie ze jeho svedectvo je pravdive" (Jn 19,33), je tu volne/umelecky spracovany ako doprovod apostolov po Zmrtvychvstani. Celkom pekne spravene. Zarukou kvality su vzdychy choromyselnych chudakov z csfd, vzdy zas pritahovanych tymto zanrom akosi satansky perverzne. V pohode 4*. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • V roku 2013 sa spomínalo meno režiséra Kevina Reynoldsa v súvislosti s podobným projektom – The Resurrection of Jesus Christ, ktorý mal byť mysterióznym thrillerom a zároveň neoficiálnym pokračovaním filmu Umučenie Krista (2004), ktorého ústrednou témou malo byť prvých 40 dní po Kristovom zmŕtvychvstaní. Autorom scénara bolo Paul Aiello. (beso74)
  • Pracovným označením snímky bol aj názov Resurrection. (MikaelSVK)
  • Aby zaistili, že spoločné scény Josepha Fiennesa (Clavius) a Cliffa Curtisa (Yeshua) budú sršať napätím, sa Fiennes a Curtis mimo kamier vyhýbali očnému kontaktu počas celého štvormesačného nakrúcania. Často boli v jednej miestnosti, no nikdy sa k sebe nepriblížili. (krasomama)

Reklama

Reklama