Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr Miller pracuje již řadu let pro imigrační úřad v Londýně. Zaběhaný rytmus jeho života jednoho dne přeruší podivný telefonát z Prahy. V nemocnici leží po autonehodě svobodná matka, která ho v případě nouze uvedla jako opatrovníka svého dítěte. Ema je totiž jeho dcera. Petr je naprosto šokován. Musí jít o nějaký omyl. Nemá děti a ani netouží je mít. Přesto nedokáže nad situací jen tak mávnout rukou. Co když je Ema opravdu jeho dcera a on je její jediná šance, jak se vyhnout dětskému domovu? Chlapovi, který byl do padesáti let zvyklý žít sám a rozhodně si nechce komplikovat život emocemi, převrátí soužití s osmiletou holčičkou život doslova vzhůru nohama. A navíc je mu v patách nesmlouvavá sociální pracovnice, a tak Petr musí učinit zásadní rozhodnutí: Pokud se chce stát právoplatným rodičem, je nutné najít pro Emu matku! Ve stejné chvíli se seznamuje s Marií, která podobně jako Petr žije pro svou práci a téměř ztratila naději na to, že ji potkají obyčejné radosti života. Marie se rozhodne oběma pomoci. Je třeba nemilosrdné úřednici předložit uvěřitelnou historku. Začíná hra na lásku... Ale jak skončí? I zázraky se občas dějí. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (368)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Zvláštní příběh ... po všech stránkách. Vcelku uspokojivě funguje po stránce ryze emocionální, leč poněkud neuspokojivě klopýtá po stránce ryze praktické: 1) Smrt je z mého pohledu odmávnuta dosti neomaleně. Vyprávění především zcela ignoruje poslední věci člověka, ke kterým neodmyslitelně patří i pohřeb, takže se elegantně, leč zároveň trochu alibisticky vyhýbá zcela zásadní otázce, zda či v jaké míře by mělo být osiřelé osmileté dítě do takových neveselých, leč VELICE osobních záležitostí zapojeno ... a to i z ohledem na možné budoucí výčitky směřované k těm, kdož jeho definitivnímu rozloučení s matkou zabránili; 2) Malé morče zvané Eda se s neokázalou profesionalitou zhostilo poněkud rozporuplné úlohy, jejíž podstatě dost dobře nerozumím - pro obveselení publika je příliš morbidní a jako vyobrazení vztahu holčičky ke zvířátku je v odvysílané podobě nepoužitelná ... funguje spíš jako nadbytečná a víceméně nefunkční vsuvka. Zdá se, že Eda nepotřebuje jíst ani pít - a čistě mezi námi ... jako dítě jsem postupně vlastnila několik morčat a neumím si představit, že bych NEPOZNALA, kdyby mi kterékoli z nich někdo vyměnil; 3) Ema se projevuje jako maličko přemoudřelá holčička, která - ač evidentně pochází ze zcela běžných majetkových poměrů, patrně nevlastní žádný mobilní telefon a zcela ignoruje internet a vůbec jakékoli počítačové aplikace neodmyslitelně spjaté s druhou dekádou jedenadvacátého století; 4) Přebývání za zdmi hotelu je přece jenom maličko sterilní ... jen tak pro pořádek by mě kupříkladu zajímalo, kam si otec a dcera dávali prát oblečení; ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- 5) Závěr není až tak úplně happy, jak by se vám mohlo na první pohled zdát. Od určení otcovství ke svěření dítěte do péče vede v našich poměrech předlouhá a obtížně schůdná byrokratická cesta ... pravda - existuje i cosi jako předběžné opatření; 6) Život je jen náhoda ... jen tak na okraj - co by bylo s Emou, kdyby se prokázalo, že NENÍ vlastním dítětem v zámoří nalezeného otce ? ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

I když se tu jedná o vážné téma, tak to bylo příjemné a pozitivní pokoukání. Ondřej Vetchý a Aňa Geislerová se k sobě hezky hodí. To byla dobrá volba. Škoda, že Vilma Cibulková nedostala více prostoru. Ta její úřednice mohla být pěkná mrcha. Ráda jsem panu režisérovi tenhle příběh uvěřila. Ambice na každoroční vánoční opakování tu jsou. Jsem pro. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

EDICE VÁNOČNÍCH FILMŮ, FILM 3/7. Furt přemýšlím, jestli tomu nakonec nedat slabé 3*, protože v rámci svého žánru (kterým jen sentimentální romantické drama, komedie to moc nebyla - naštěstí pro mě) to nějak funguje a je to aspoň nezávadné. Jenže jinak jsou Pohádky pro Emu podivné fantasy ze světa, jehož obyvatelé se chovají naprosto nahodile a ve kterém zima a hlavně Vánoce trvají asi půl roku, protože všude je vánoční výzdoba, všude jsou vánoční trhy, ale odehrávající se děj by v reálném čase vycházel minimálně na dva měsíce, ale spíš by to trvalo ještě dýl. A do toho to trpí typickými neduhy českých romantických komedií (ačkoli tohle romantická komedie není), takže všechny postavy jsou bohaté a všechny si můžou jen tak vzít volno na neomezenou dobu, pořád evidentně mají bezedné konto a z pokoje luxusního hotelu na Václaváku mají normálně druhé bydlení... takže jsem vlastně vyjmenoval těch neduh víc v jednom. No jo, když není luxusní vila, tak musí být aspoň luxusní hotel, že... A aby to působilo co nejvíc vánočně, je tu spousta vatových scén výstupů dětských sborů, chození po trzích na kterých se nic nestane apod. A do toho laciný, ale aspoň lehce příjemný sentimentální dojáček, jak už to tak u těch vánočních filmů většinou bývá. Sice vím, že to je taková pohádka pro dospělé, ale ačkoli nemůžu říct, že bych se u toho bůhvíjak nudil, moc mě nezaujala a mé srdce si prostě nezaujala. Se mnou je to holt těžké, no. Měl jsem ten film v plánu už dýl, ale sousloví "české romantické komedie" mě děsí tolik jako osmileté holky Samara a nebýt několika četných doporučení od příbuzných, asi bych se na to ještě pár let nevrhnul. Tak jsem si to nechal na Vánoce a i když to ode mě vyšší hodnocení asi jen tak nedostane, i tak je to pořád lepší než některé podobné české filmy a vysoká hodnocení pochopit dokážu. Lepší 2* ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Proč měl někdo potřebu natočit Zelenou kartu po česku? Proč se Miller a baba sociálka potkali v parku? (když by bylo normální se potkat v kanceláři) Proč nevěděl jméno svého dítěte a že to je dcera, když před tím vyplnil tolik papírů? Proč by měl on motivaci tohle udělat? Proč by měla ona motivaci tohle udělat? Opravdu věří osmileté dítě na Ježíška? Proč by si měl pamatovat, co měla ona před rokem a půl na sobě? Kdyby aspoň Marie na konci spadla ze střechy, mohlo to mít trochu hepyénd. Měla jí hrát Jana Bernášková, a dalo by se na to aspoň koukat (ale to by zas nikdo neuvěřil, že taková ženská nemůže najít pořádnýho chlapa, zatímco u Aňi to není těžký). Pěkná kamera Prahy i Londýna a cameo Čtvrtni. Citové vydírání nevadí, ale hloupé oslí můstky z nevěrohodnosti. Ocenit dokážu jenom výstavbu toho paradoxu "bojuju se zbraněmi, které tolikrát obrátili proti mně" (kdo s čím zachází...). ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Svůj komentář netradičně začnu kritikou kritiky. Paní Spačilová ve své recenzi Pohádky pro Emmu poměrně shodila suchým tvrzením, že to všechno zachraňuje Vetchý. To podle mě pouze svědčí o tom jak vůbec neumí prožívat filmy.Dokáže o nich jenom napsat recenzi, kde 80 % textu tvoří popis děje a následujích 20 % libování si nad tím, že máme tak dobré herce, co dokážou ten nechutný kýč zachránit. Nedejte na ni. Film pohádku pro Emmu je možná kýč se spoustou klišé navrch. Ale má neuvěřitlnou sílu. Sílu vtom jak umí zahřát po duši, dojmout i rozesmát zároveň. I když ten příběh vlastně postrádá jakoukoli známku originality a je předvídatelný až běda, jeho zpracování je velmi silné. Nebudu se vtom patlat. Prostě je to hrozinky příjemné a umí to do diváka nasát nádhernou atmostfétru. Navíc jsem se skutečně několikrát od srdce zasmál (ten chlupáč je zavádějicí) a jsem trochu uražen tím, že Vetchému a Geislerce unikla nominace na Českého lva. Protože tady byli vážně skvělí. Zkrátka paráda. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • Natáčelo se na Plešivci a v Praze. (M.B)

Reklama

Reklama