Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Jak víš, že to byla ona, vypadal tam popel, snad na paní Houstonovou? Nebylo to možná tak silvestrovské, jak jsem čekal, ale paráda. Takhle si představuji inteligentní komedii. Tentokrát navíc nejen zábavná, ale i napínavá Allenovka s nezvykle epickým finále, která navrch skvěle pobaví a po skončení vlastně nemám, co vytknout. Diane Keaton+Woody jako ta aktivní a ten zastrašený jsou skvělá dvojka a líbili se mi tady třeba více než u Annie Hallové v sedmdesatkách. I když se blíží Silvestr, tak mi veřte každé slovo o genialitě tohoto filmu o geniálním zločinu. Neumím blafovat ()
Pokud mate dostatek usili a nervu na prohrabavani se tim obrovskym kopcem hnoje, ktery je obecne povazovan za filmografii Woodyho Allena, neni vylouceno, ze jednou za cas narazite na prekvapivy klenot, ktery se da oznacit za vyborny film. Uz se mi to stalo jednou pri Cassandra's Dream a s Manhattan Murder Mystery u me Woody opet skoruje. Kvalitni scenar, element napeti, vtip, s Diane Keaton tvori skvely team... Skoda, ze se neco takoveho Woodymu povede tak jednou za dekadu. Mozna kdyby si prestal honit ego nad kvantitou sve filmove sbirky, dal si na cas, behem ktereho by se zameril na kvalitu, mohl z nej byt treba i dobry reziser. "I can't listen to that much Wagner, I start to get the urge to conquer Poland." 7/10 ()
Allena mám rád,ale paradoxně sem nikdy neviděl žádný z jeho starších filmů,protože pravidelně ho sleduji teprve od Match Pointu.Manhattan Murder Mystery je tak první vlaštovka a zároveň i velká spokojenost.Nechybí tu vůbec nic co dělá Allena Allenem - skvělé dialogy,osobitý humor,výborní herci a jako bonus to vedle komediální linie funguje i jako - trochu dietní - detektivka.Sám Allen je tu standardně roztržitý neurotik,ale ve všech směrech ho překonává Diane Keaton.S čím sem naopak měl problém byla "ruční" kamera Carla DiPalmy protože ta mi hlavně při procházkách ulicemi přišla až epileptická,rušivá a neseděla mi ke klidnému ději (v rámci daného okamžiku)...80% ()
WOODY na tri spôsoby : Za písacím strojom, kde píše, na režisérskej stoličke, kde režíruje, a nakoniec je pred kamerou, kde hrá. A z týchto troch možných variant ma asi najviac zaujal maximálne len svojou filmovou zápletkou, ktorú spísal s Marshallom Brickmanom, a tá vypovedá o tom, ako sa vlastne veci majú s tou mŕtvou susedkou... ? Neponúknem ďalšie indície, ktoré by zbytočne prezradzovali hlavnú pointu, ale poviem iba to, že je to poriadne zamotané, a každou uplynulou filmovou minútou sa odkrýva TAJOMSTVO, čo sa v skutočnosti skrýva za nepríjemným pocitom, ktorý má postava Carol Lipton tesne potom, ako uvidí udalosť, ktorá jej čochvíľa nedáva vôbec spávať, a starého budieva o jednej ráno... Stáva sa ňou posadnutá, a postupne oboznamuje všetkých kamarátov, včetne svojho chlapa, že tu niečo nie je v poriadku... / Neurotik nakrútil detektívku s pomerne komediálnymi prvkami, ktorá ale obsahuje nepríliš dobrú kameru Carla Di Palmu (Kde ste nechali Gordona, p. Allen ?), a tak som nemal ani čo poriadne obdivovať, ako to robím zvyčajne, keď nič, tak aspoň si vážievam prácu kameramanov, trochu mi to vynahrádzala zapálená DIANE, na ktorú je radosť sa pozerať, ako ide vyriešiť jednu kriminálnu záhadu. Priemerný film, ktorý má k dispozícii pár scén, čo zlepšia náladu, ale sám o sebe, nie je bohviečo ! ()
Wooody Allen a Diane Keaton po letech opět spolu. Na MMM je vidět, že se všichni zúčastnění bavili a celý film působí dojmem, jako by vznikl jen tak pro radost. Mnoho scén se zdá improvizovaných, režie je uvolněná a kamera nezapře neurotické vlivy. Mezi ústřední dvojicí funguje ta správná chemie a jejich neustálé slovní přestřelky jsou kořením celého filmu. Jediným slabým místem je klíčová zápletka, která se po čase okouká a chybí ji také výraznější vyvrcholení. Přesto se jedná o skvělou Allenovku. 8/10 ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Woody Allen sa takisto inšpiroval dvoma klasickými noirami: The Lady from Shanghai (1947) a Double Indemnity (1944), ktoré sú mimo toho ospevované aj v samotnom filme. (ČSFD)
- Carlo Di Palma natočil celý film ruční kamerou. (kenny.h)
- Woody Allen původně plánoval vnést motiv filmu už do svého staršího filmu, Annie Hallová, ale nakonec usoudil, že z něj udělá hlavní motiv jiného filmu. (Martin00x)
Reklama