Režie:
Norman JewisonKamera:
Victor J. KemperHudba:
Dave GrusinHrají:
Al Pacino, Jack Warden, John Forsythe, Lee Strasberg, Jeffrey Tambor, Christine Lahti, Sam Levene, Thomas G. Waites, Craig T. Nelson, Dominic Chianese (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (287)
I když jsem tenhle film o pochybné soudní spravedlnosti viděla před šílenou spoustou let, nemůžu zapomenout na Al Pacina a jeho závěrečnou řeč, protože snad poprvé v životě se mi stalo, že jsem byla z hereckého výkonu v rozpacích. Byl totiž tak strašně niterný a téměř až intimní, že jsem měla pocit jakési nepatřičnosti z toho, že se herec obrací naruby, vydává ze sebe všechno do poslední kapky, smývá hranice mezi předstíráním a svými obnaženými emocemi a já tomu pijánko přihlížím. Taková to byla síla a to jsem ještě netušila, že u Al Pacina si na tento způsob budu muset zvyknout. ()
Jako jo, chápu tu nadsázku i tragikomedii, chápu tu sociální kritiku, i to, kam ty případy právníky dovedou (jednoho do cvokhausu, druhý se stane obětí mamonu atd., vyšinutí jsou všichni), a proti tomu můj oblíbenec Al Pacino, kterého ale také zapletou pomaličku do pavučiny. Je to dlouhé, prvotní nadšení ze skoro dokumentárního formátu s civilním herectvím a dobrými hláškami se brzy změní v otupění, a vlastně kromě několika málo signifikantních případů se neodehraje nic až tak světoborného. Je to prostě kritika špatně nastaveného soudnictví a právníků, dobře udělaná, ale přece jen u nás to nemá takový ozvuk, protože česká justice je Kocourkov sám pro sebe. Navíc mi ten film vlastně přijde hrozně černobílý. Jediný hodný advokát. A všichni ti zavření jsou zavření vlastně omylem, a jinak jsou to hodní pracovití chlápci. Černobílé vidění světa. Ale pár scén je tam dobrých - s letadlem a běh s joggery po ránu. Trošku to předznamenává Forresta Gumpa. ()
Tady jsem neváhala nad plnou palbou ani minutu. Skvělý scénář, vynikající režie, herectví, všecko přesné, zajímavé, nenudící. Přehlídka charakterů, životních zkoušek, nátlaku, utrpení, osudových ran i rozhodujících momentů. Prolínání dvou světů, "prkenného" práva a příjemné reality.(milovaný dědeček, Arthurův soukromý život) Moc je v rukou člověka prostředek, důsledek, fatální proměnná. Kde najít rovnováhu? Někdo to ze sebe vyřve, někdo to vyběhá...život jde dál. ()
Film, ktorý nie je o jednom prípade, ale o jednom právnikovi. A cez neho a jeho prípady o podstate súdnictva. Problém je v tom, že nikto nevie, čo je tou podstatou. Vyhrať, urobiť všetko pre klienta, aj ak je vinný, zviditeľniť sa, zarobiť peniaze, získať moc, alebo obhajovať spravodlivosť? No, nechcel by som byť obhajcom a že z toho môže niekomu hrabnúť, nie je potom žiadne prekvapenie. Že And justice for all nie je iba o jednom prípade, ale o viacerých, mu dáva širší rozmer. Je tak menej divácky príťažlivý, pretože chce byť myšlienkovo komplexnejší. Mnoho hollywoodskych filmov si volí tú jednoduchšiu cestu, takže česť tvorcom. ()
Čekal jsem od toho teda něco trochu jinýho. Myslel jsem si, že to bude soudní drama, ale tohle chvílema připomíná spíš černou komedii. A moc nechápu, proč ve filmu tyhle "vtipný" momenty jsou. Třeba scéna s vrtulníkem je úplně mimo. Když se začne hrát na vážnější strunu, tak je film poměrně dobrej, ale spíš se to tak drobí na jednotlivý epizody. Chtělo by to z filmu tak 30 minut vystříhat. Jinak Pacinův hereckej výkon rozhodně stojí za to. ()
Galerie (34)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (10)
- Scéna, keď sú Francis Rayford (Jack Warden) a Arthur Kirkland (Al Pacino) na káve, sa nakrúcala dvadsaťšesťkrát. Warden údajne zjedol toľko sendvičov, až sa pozvracal. (Spilvo)
- Když právník Arthur Kirkland (Al Pacino) letí v helikoptéře se soudcem Francisem Rayfordem (Jack Warden), tak má na začátku scény na sobě semišové sako se čtyřmi knoflíky na rukávu, ale později během letu má manšestrové sako stejné barvy se třemi knoflíky na rukávu. (Kirman)
- Scény súdnych sieni a vnútra súdu boli natočené v interiéri Baltimorskej Circuit Court budovy na Calvert Street a exteriéry sa natáčali v budove War Memorial Building na Gay Street. (Spilvo)
Reklama