Režie:
Michael NoerScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
David BuckleyHrají:
Charlie Hunnam, Rami Malek, Eve Hewson, Tommy Flanagan, Roland Møller, Ian Beattie, Michael Socha, Yorick van Wageningen, Joel Basman, Nikola Kent (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
Hmmm, tak jsem nového Motýlka viděl, a už ho nikdy neuvidím. Proto dvě hvězdičky. Připadal jsem si stejně, jako kdybych si objednal čaj, a někdo by jen přelil horkou vodou už jednou vyluhovaný sáček. Film na mě vlastně vůbec nijak nezapůsobil, strádání vězňů se tady prakticky omezilo jen na koulení očima na samotce, pokud nepočítám těch pár scén ze stavby silnice, které by v pohodě trumfl Most přes řeku Kwai, stopáž se mi zdála být nekonečná a celkově jsem z toho všeho měl dojem ztraceného času. ()
Nevím přesně, zda za tento film ukamenovat režiséra nebo střihače, ale velmi se tu mrhalo potenciálem. Samozřejmě je nadlidský úkol překonat něco tak bezchybného, jako je verze z roku 1973. Jakákoli kvalita, kterou se vám podařilo zaregistrovat, je dána čistě velice solidním hereckým duem a boží předlohou. Jinak se tu opravdu kurvilo na velké čáře. Ve filmu je zcela pokurveno navazování mezi jednotlivými částmi, tudíž film prostě nedovede diváka upoutat do sedačky a vžít se do děje, jako to dokázal Motýlek z roku 1973. Nebojím se označit tento film za trochu nadbytečný. Vlastně nepřináší nic nového. Prostě jen za původní verzí ve všech ohledech pokulhává. Velmi slabé 3 *. ()
Motýlek z roku 1973 byl mnohem lepší a více se držel knihy. Možná proto jsem z remaku zklamaná, i když ne absolutně. Děj je v novém filmu umixován bez jakékoli vazby na knihu (jeptišky např.). Noerův Motýlek je vhodný pro dnešního nenáročného diváka, který v něm zažije něco málo sadismu, něco málo dobrodružství, něco málo přátelství a zrady. Motýlek se Steve McQueenem měl zajímavých vlastností několikanásobně víc. ()
,,Francie se vás zřekla!'' --- Nikdy jsem moc nechápal, proč se točí remaky. Opravdu v jen málo případech to předčilo původní předlohu. Já si vždy vážím originálních nápadů a u remaků mám dojem, že si je někdo prostě jen sprostě přivlastňuje. Jasně, dá tomu třeba novější háv. Ale lesklejší obal málokdy nahradí již jednou sdělené, natož aby nějak pak ten film zásadně překvapil či udržel člověka v napětí. U Motýlka jsem to tak cítil. Výprava super, hudba parádní, ale prostě už jste to jednou viděli. Hunnam, ač štíhlý a vypracovaný měl na samotce pořád hebkou pleť o sněhobílých zubech nemluvě. Nevím co za stravu dávali tam v celách na Ďábelských ostrovech, ale jsem si jist, že vězni tam vypadali v reálu mnohem zchátraleji... U Maleka jsem měl ještě další problém a to byla ale moje chyba. Já v něm prostě díky tomu jeho kukuči a předkusu viděl Freddieho. Doporučuji rozhodně si tohle pustit před Bohemian Rhapsody, protože jinak budete mít dojem, že mu u toho pruhovanýho mundůru krom kníru chyběly adidasky na nohách a černé pilotky na očích. Kupodivu mi až tak nevadila délka. Dávám tedy za 3 kokosové ořechy. * * * ()
Sice jsem si slíbil, že se nejprve podívám na originál, ale remake mám v hledáčku už tak dlouho, že se mi již nechtělo čekat a při cestě busem jsem si ho pustil. A navzdory tomu, že při prvním pokusu (který byl tak dva roky nazpátek) jsem u toho po deseti minutách usnul, tak tentokrát se stal přesný opak a drželo si to moji plnou pozornost v napětí po celou dobu. Úvod naštěstí není zbytečně dlouhý a Motýlka do výkonu trestu pošlou rychle (což pro hlavního hrdinu rozhodně dobré není, ale chápeme se), takže se do toho skutečně dá rychle dostat, zvlášť když se pak Motýlek ne zrovna dobrovolně dá do spolupráce s Degou. Má to mnoho působivých scén s až fyzickým prožitkem právě probíhajících situací, má to nejednu silnější scénu a s každým pokusem o útěk jsem skutečně nedokázal být chladný a doufal jsem, že tentokrát to ústřední dvojici vyjde. Sice mě to uhranulo a v mnoha aspektech naprosto získalo, ale spolu s tím nemůžu být zrovna nadšený, když to celé upadlo do poměrně klasického hollywoodského stylu a tak vždy s důrazem na nějakou novou postavu je naprosto jasné, že se o ní nedozvíme víc než základní charakter a že je v ději jen proto, aby ústřední duo ohrozila nebo nepochopitelně zemřela. SPOILER A že je Dego nejprve nadšený z toho, že je cesta ven z Ostrova bláznů a pak se tam, na poslední chvíli, rozhodne zůstat, je taky vykalkukolvané klišé jak sviň. KONEC SPOILERU. Já neznám pravý příběh, takže je možné, že se vše tak skutečně stalo, ale o to víc bych ocenil, kdyby se to motivacím postav věnovalo hlouběji a já tak některé jejich činy a divná konání mohl víc chápat. Navíc je to stylově celé takové "předem jasné", ne zrovna předvídatelné, ale podle určitých záběrů a hudby se dá vždy čekat, co bude následovat. Má to své vady na kráse, nejsou malé, ale jinak se mi to líbilo a čas u toho strávený byl fajn, takže tomu taky rád dám nadprůměrné hodnocení. Jo, a ještě si musím zjistit, v čem se na tom podílelo Česko, když je tady uvedené v koprodukci... Slabé 4* ()
Galerie (58)
Zajímavosti (11)
- Při volání jmen vězňů zazní také jméno Hoffman, což je očividně odkaz na Dustina Hoffmana, který hrál postavu Louise Degy v původním filmu Motýlek z roku 1973. (NiWi)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Bei Mir Bist Du Schoen“ od The Hot Sardines. (Duoscop)
- Charlie Hunnam (Papillon) počas natáčania scén "na samotke" schudol 18 kíl. (Astonko)
Reklama