Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po útoku na pancierový express, prevážajúci cenné papiere, ostali len mŕtvi strážnici. Rozsiahle vyšetrovanie privádza policajného dôstojníka Vincenta Hannu na stopu profesionálnych lupičov vedených rozvážnym a samotárskym Patrickom McLarenom. Hanna vo svojom sokovi vidí sám seba: muža ochotného pre úspech a dobre vykonanú prácu, hodiť za hlavu osobný život v priebehu pár sekúnd. Policajné oddelenie tlačí čas, pretože McLaren sa chystá na svoju poslednú a najväčšiu lúpež, po ktorej sa chystá opustiť mesto. Obom ide o jediné: zastaviť toho druhého aj za cenu ľudských životov. (D.I.G)

(více)

Recenze (21)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

V dobách kdy jméno Michaela Manna znalo jen pár odborníků a diváků seriálu "Miami Vice" natočil TV kriminálku, kterou o 6 let později dovedl k dokonalosti ve svém nejlepším filmu "Nelítostný souboj", kde proti sobě postavil Roberta De Nira a Al Pacina. Nemá cenu se zde rozepisovat o příběhu, jelikož počítám s tím, že "Nelítostný souboj" viděl každý (kdo ne, rychle dohnat) a zde není nic nového. Mann se zde víceméně jen rozehříval a zkoušel co dovede ale výsledek překvapivě nevypadá amatérsky a mezi ostatními TV filmy hodně vyčnívá. Oproti mladšímu bratříčkovi je jen méně velkolepý, což zajišťuje i o hodinu kratší stopáž a o něco hůře zahraný. Herecký ansábl je složený z neznámých herců (někdo možná pozná Rookera a jednoho z Baldwinů), kteří sice nehrají špatně ale srovnávat s De Nirem a Pacinem to opravdu nejde. Celkově se film tváří jako typický akčňák ze začátku 90. let, kdy si herci hráli na policajty a lupiče v rytmu podivné hudby. Jinak si jsou oba snímky dost podobné ať už stejnými dialogy, jmény i akčními sekvencemi. I tak jsem si ale říkal jak jsem rád za podobu jakou později Mann dal svému kriminálnímu eposu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Televizní je to sice opravdu hodně, ale svůj styl Mann nezapřel naštěstí ani zde a jen díky tomu a skvělému nápadu to funguje docela dobře. Zachraňuje totiž výrazně nedostatky, které k televiznímu formátu prostě patří a které to jinak má a patří mezi ně určitě i hudba, která se mi tam moc nehodila. Jen by ten námět stál za pořádně propracování, které mi zde chybělo, ale myslím si, že svůj účel pro mě tenhle film splnil obstojně - na Heat mě to snad ani víc nalákat nemohlo. Jsem asi jediný tady, kdo upřednostnil televizní originál před tou mladší, dvakrát tak delší a mnohonásobně slavnější verzí a nebylo to jen kvůli stopáži, ale i kvůli tomu, že jsem si nebyl jistý, jestli by tenhle námět na tři hodiny vůbec mohl vystačit, ale teď můžu říct, že určitě ano a budu doufat, že mě Heat naprosto nadchne. Úplně jsem si to při sledování originálu představoval, jak v tom bude mít Mann vypiplanou atmosféru a každý záběr a jak mě to pohltí podobně jako Collateral nebo Zloděj, ale zase si to nechci moc idealizovat dopředu, aby moje představy nebyly lepší než skutečný výsledek. Tak jako tak se ale těším, až to budu moct porovnat, i když si na to budu muset najít ideální čas... Silné 3* ()

Reklama

packa 

všechny recenze uživatele

Na Heat pochopitelně nemá (monologovi nevěřte, blábolí jako vždy), ale pro fanoušky Heatu je to zajímavá podívaná. Docela jsem se nasmál, ať už té "výpravě", nebo i (ne)hereckým výkonům hlavních představitelů. Manna ovšem nijak nezatracuji, každý nějak začínal. Cameron natočil Piraně2, Spielberg komisaře Columba... Drobná perlička, ve starší verzi hrál Waingra Xander Berkeley, který pak dostal malou roličku i v remaku (na Pacinovu televizi se skutečně nepodívá :-) ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nebyl bych daleko od pravdy, kdybych Přepadení v L.A. zařadil mezi snímky, o jejichž existenci se příliš neví. Už tehdy (1989) se ale projevovalo, proč občas Michael Mann vypadá mezi jinými akčními režiséry jako architekt mezi zedníky. Atmosférický televizní projekt, kterým si připravil půdu pro o šest let mladšího brášku, ve kterém všechny nešvary doladil a z Nelítostného souboje udělal filmovou událost roku. Nevyhlášená válka losangeleské policie a bandy geniálních zlodějů začíná stejně jako v Nelítostném souboji přepadením pancéřovaného vozu a rovněž se tu prolínají životy dvou mužů. I tehdy si intelektuál Mann výtečně hrál s formou, s ohledem na rozpočet sázel na neokoukané tváře, z čehož nejznámější je bezesporu Michael Rooker (JFK, Cliffhanger)!! 70% ()

Ichabod 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je talent, stejně jako třeba Spielberg. Kdybych srovnával Duel a L.A. Takedown, tak Mann vítězí na celé čáře. I když oba uměli skvěle prezentovat své trademarky, Mann pracuje se skvělým scénářem, který si napsal sám. Postava Vincenta je boží tady skoro stejně jako v Heatu, protože Plank je typově velice podobný Pacinovi. Ve srovnání s penězi a herci nabušenějším Heatem sice původní film podle starší verze scénáře nevyhrává, ale je to sakra skvělá jízda navzdory formátu, budgetu a horším hercům. Kultovní dialogy zazáří v ústech horších herců ještě více a kamera s hudbou a načančanou fazónou všech postav strhává celkovým osmdesátkovým feelingem stejně jako devadesátkový Heat. Tenhle film bych do Top 20 dal hned. BTW monolog v komentáři píše srance. ()

Zajímavosti (10)

  • Pre porovnanie: Neľútostný súboj (1995) bol 6 mesiacov v preprodukcii a natáčal sa 117 dní. Tento bol v preprodukcii 10 dní a natáčal sa 19 dní. Mann túto skutočnosť neskôr porovnal so slovami, že jedno je mrazená sušená káva a druhé je kvalitná káva Jamaican Blue Mountain. (Real Tom Hardy)
  • Mann bol eventuálne veľmi rád, že natočil tento TV film. Ten mu poslúžil ako prototyp pre jeho neskorší opus Neľútostný súboj (1995). Tu sa naučil, čo v scenári fungovalo a čo nie a natočenie mu umožnilo viac scenár zdokonaliť a ísť s ním do hĺbky. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Reklama

Reklama