Režie:
Roschdy ZemScénář:
Cyril GélyKamera:
Thomas LetellierHudba:
Gabriel YaredHrají:
Omar Sy, James Thiérrée, Noémie Lvovsky, Frédéric Pierrot, Mikael Buxton, Héléna Soubeyrand, Timothé Vom Dorp, Clotilde Hesme, Olivier Gourmet (více)Obsahy(1)
Rafael Padilla přezdívaný Chocolat byl prvním černošským klaunem. Vystupoval společně s ostříleným kolegou Footitem a toto na první pohled nepravděpodobné duo si na počátku 20. století podmanilo Paříž. Jenže lákadla slávy a dobové předsudky připraví Padillovi v podání Omara Sye (Nedotknutelní, Samba) víc překážek, než s kolika počítal... (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (37)
Roschdy podle svých slov nechal Omara a Jamese, aby ve většině komických záběrech improvizovali podle sebe, což byl podle mne geniální tah, díky které vše působí bezprostředně a nenuceně a tedy i jako opravdový cirkus. Moje nadšení pokleslo s přechodem k vážnějším tématům. Samozřejmě do filmu patří, když se jedná o skutečný příběh Rafaela, ale postrádá právě tu bezprostřednost, se kterou se nicméně dají vyprávět i těžké, depresivní příběhy. Po Sambě mě to tak utvrzuje v tom, že Omar Sy je výborný komediální herec, ale ty vážné role mu moc nejdou. ()
Film o klaunoch z doby, kedy bol černoch vo Francúzsku akurát tak v cirkuse a všetci zúčastnení sa na neho pozerali ako na zjavenie, na exotiku z iného sveta. O pár desaťročí sa možno niečoho podobného vo Francúzsku dočkáme opäť, tentokrát v obrátenom garde. Hoci sa film snaží často poukazovať na rasizmus vtedajšej doby, páčilo sa mi, že hlavnú postavu nestavia len do úlohy obete, ale ukazuje ho aj ako bežného človeka, čo dosť chlastal a miloval ženy, čiže bol normálny zdravý chlap. Napriek dlhšej stopáži a niektorým nudnejším pasážam to celkom rýchlo zbehne. ()
Ačkoliv se nejedná o žádné veledílo, příběh dvou klaunů, je zajímavý. Omar Sy, hraje dobře a James ho možná i předčí, to záleží na úhlu pohledu. Rozhodně skvělá je první necelá polovina filmu, kde se děj ještě odehrává na venkově, nebo předměstí Paříže. Postupem času, se kouzlo filmu vytrácí, stejně jako Chocolat, který doplatí na hazard a také na to, že je černochem. Trošku jsem se přemlouval, ke čtyřhvězdičkovému hodnocení, ale nakonec mi to nedalo a učinil jsem tak. Když nad tím přemýšlím, ten film ani není vtipný, jen jde o to, najít si na tenhle žánr chuť a ať už chcete, nebo ne, prostě to není komedie, nýbrž drama! Takže nepočítejte se smíchem, od ucha k uchu. Monsieur Chocolat, chtěl víc, ale publikum a možná vlastní svědomí, mu to neumožnilo, v době, kdy se černochům na ulici říkalo "negři." I tak se díky Georgovi a vlastnímu talentu, dokázal v cirkusovém prostředí prosadit. ()
Ja som akosi klaunom nikdy neprišiel na chuť a ich vystúpenia mi vždy prišli skôr trápne ako zábavné, a to odjakživa, aj keď som bol ešte malé decko. Ale po námetovej stránke ma tento film celkom zaujal, rovnako aj Omar Sy, ktorý ma bavil ako v Intouchables tak aj v roli Sambu. Tak som sa na to pozrel, no celkovo mám z toho viacmenej priemerné dojmy. To cirkusové blbnutie ma teda vôbec nebavilo, ale to pozadie celého Chocalatovho vývoja bolo určite pozoruhodné. Od dna sa spolu s Footitom katapultoval do sveta slávy a noblesy, no ako to už býva, sláva opäť zaúradovala a skromného umelca zviedla na zle chodníčky priamo do náručia hazardu a dlhov. Do toho ešte prichádza nárast ega a sebaúcty, a razom je recept na morálny aj profesionálny pád dokonaný. ()
Takhle nějak by asi měl vypadat dobrý životopisný film. Velkou zásluhu na konečném výsledku má zcela jistě i charismatický Omar Sy coby představitel titulní role. Zaslouží si obdiv za to, s jakou lehkostí dokázal projevit tu širokou škálu emocí, jež ztvárnění prvního černošského klauna vyžadovalo. Rafael Padilla se sice těšil velké přízni Pařížanů, ale poměrně rychle se mu sláva založená na vlastním ponížení začala zajídat a ve snaze z toho všeho vybřednout nakonec poznal, jak nelítostný může okolní svět být. Nejhorší a nejsmutnější na tom všem je, že jde o pravdivý příběh. (85%) ()
Reklama