Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři lidé, kteří všichni mají důvod nenávidět producenta Jonathana Shieldse (Kirk Douglas), se sejdou u telefonátu z Paříže, ve kterém jim vyřízený Shields nabídne nový projekt. V retrospektivě vyprávějí o kariéře, v níž se vypracoval od píky a vzpomínají, proč ho tak strašně nenávidí. (Hans.)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

Matty 

všechny recenze uživatele

„You’re bussiness, I’m company.“ Po vzoru Občana Kanea skládačkovitě vyprávěný příběh o temných zákoutích továrny na sny. Kromě hektického tempa a mimořádně cynického vhledu do světa nenaplněných ambicí, v němž je práce nadřazována rodině a peníze životu, zaujme Město iluzí uplatněním konceptu nespolehlivého vypravěče. Žádný ze tří vzpomínajících k Shieldsovi, zosobňujícímu mravní zkorumpovanost Hollywoodu, nechová velký respekt, čemuž odpovídají jejich kritická stanoviska. Jak ovšem vyplyne z jízlivé pointy, po celou dobu mohlo jít z jejich strany o výsledek snahy popsat sebe samé v lepším světle a nedat najevo, nakolik svůdný jim showbyznys ve skutečnosti připadá. Zpětně jsme tak nuceni přehodnotit například cynismus hned prvního vypravěče, který se zdá být vůči hollywoodskému pozlátku netečný a navenek jej vnímá jako hru bohatých, slavných, ale méněcenných. Srovnatelná míra sebestylizace je patrná také ze způsobu vyjadřování dalších dvou vyprávějících, stejně neúspěšných ve snaze prorazit. Pojetí Hollywoodu jako místa produkujícího smyšlené příběhy a neupřímné emoce je tím obsaženo také ve formálním uchopení tématu. 80% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Vida, v roce nádherného Zpívání v dešti vznikl ještě jeden povedený film o filmu, který by v diváckých seznamech 'chci vidět' určitě scházet neměl. Pyramidově vystavěný příběh, směřující skrze tři retrospektivní roviny k vyvrcholení a ke kousavému vyobrazení továrny na sny a jejího mocenského papaláše (Kirk Douglas se tu zase našel), sice nedokáže přijít s nějakým zásadním překvapením ve své odhadnutelné výstavbě, ale to ani moc nevadí. Skvěle se na to kouká, herci jsou výborní a jednotlivé epizody dostatečně zajímavé, aby pozornost publika bez klopýtání udržely. Klasický Hollywood ve své plné kráse, byť zvnitřka hořce obrácené naruby. 80% ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Typický Hollywood 50. rokov, so všetkým, čo k nemu patrí. Masívne poňatá štúdiovka, solídni herci na čele s Douglasom a veľké kvantum dialógového textu. Akurát ten príbeh prerozprávaný formou troch flešbekov, ktoré mi pri filmoch väčšinou nešmakujú, je taký menší kameň úrazu. Všetko je zasadené do filmárskeho zákusia, ktoré bohužiaľ pôsobí umelo, nablýskane a nie reálne. Chvalabohu za Douglasa, ktorý je vždy famóznym ťahúňom, má šmrnc a vie aj z nudnejších pasáží vyťažiť niečo viac. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Podľa na to nie je najlepší film ani Douglasa, ani Minneliho. A niektoré filmy o Hollywoode a jeho temných stránkach ma emocionálne zasiahli viac. Ale musím zohľadniť fakt,že sa scenár inšpiroval Selznickovým životom a niektorými reálnymi historkami hollywoodskych tvorcov. Hlavnú postavu vnímame z väčšej časti ako negatívnu, na druhú stranu ale dáva svojim antagonistom pocítiť, o čom je život z lepšej aj horšej stránky. Proste ak by ho od začiatku brali takého, aký je, respektíve by o ňom vedeli viac, nemuseli byť až tak sklamaní tak z jeho ľudskej stránky a viac by si vážili jeho podiel na ich úspechu. Ja by som bol ale samozrejme tiež v ich pozícii urazený :) 70% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Pripomína to poviedkový film, ktorý má síce jednu dejovú líniu, ale nekompatibilné príbehy. Snáď možno herecké výkony pomôžu k lepšiemu výsledku snímku, ale nie veľa. Veľa sa tu vraví o tom, že je to jeden z najlepších filmov o Hollywoode. To by ste mali ale vidieť ALL ABOUT EVE, SUNSET BOULEVARD či ED WOOD. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama